تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820292376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز،انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
امروز،انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا
امروز،انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون دموکرات سعی خواهند کرد موقعیت برتر خود را در پنج ایالتی که امروز (شنبه) قرار است انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در آنها برگزار شود، ادامه دهند.


به گزارش فرهنگ نیوز، ترامپ، میلیونر جنجالی اهل نیویورک که فاصله زیادی با دیگر رقبای جمهوری‌خواه خود گرفته است، سعی خواهد کرد در مبارزات درون حزبی در ایالت‌های کانزاس، کنتاکی، لویئزیانا و مین به پیروزی برسد.

 نظرسنجی کمی در این چهار ایالت انجام شده، ایالت‌هایی که تنها دارای 155 نماینده حزبی بوده و فقط جمهوری‌خواهان ثبت شده در آنها رأی‌ خواهند داد. حذف شدن رأی دهندگان مستقل که نقش زیادی در پیروزهای قبلی ترامپ داشته‌اند فضای دور اخیر رقابت‌های ایالتی را اندکی مبهم کرده است.

پس از اینکه ترامپ توانست در سه‌شنبه بزرگ برنده هفت ایالت از 11 ایالت شود، افراد شناخته شده حزب جمهوری‌خواه انتقادها از وی را وارد مرحله‌ای تازه کردند. آنها نگران هستند که در صورت معرفی شدن ترامپ به عنوان کاندیدای جمهوری‌خواهان دچار شکست سختی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شوند.

جمهوری‌خواهان انتقادهای زیادی را متوجه برخی اظهارات ترامپ کرده‌اند از جمله ایده احداث دیوار در مرز با مکزیک، اخراج 11 میلیون مهاجر ثبت نشده و نیز ممنوعیت موقتی تمام مسلمانان از ورود به خاک آمریکا.

در طرف دموکرات‌ها نیز رأی دهندگان در لوئیزیانا، کانزاس و نبراسکا پای صندوق‌های رأی خواهند رفت تا درباره رقابت بین کلینتون، وزیر خارجه سابق، و برنی ساندرز، سناتور ایالت ورمونت، نظر دهند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که کلینتون در لوئیزیانا فاصله بسیاری از رقیبش دارد. این ایالت جمعیت بسیاری از سیاهپوستان را در خود جای داده که کمک زیادی به پیروزی‌های کلینتون در ایالت‌های جنوبی در سه‌شنبه بزرگ کردند.

اما انتخابات در انجمن‌های حزبی ایالت‌های کانزاس و نبراسکا که جمعیت رنگین‌پوست کمی دارند بیشتر به نفع ساندرز خواهد بود. این سه ایالت در مجموع 109 کرسی نمایندگی حزبی را در اختیار دارند.

کلینتون توانسته تعداد نماینده‌های حزبی بسیار بیشتری نسبت به ساندرز کسب کند. تمام ایالت‌ها در رقابت درون حزب دموکرات نمایندگی‌های خود را به صورت نسبی تقسیم می‌کنند و بدین ترتیب کلینتون می‌تواند حتی در ایالت‌هایی که بازنده می‌شود نیز تعداد نمایندگی‌های حزبی خود را افزایش دهد.
 

منبع: تسنیم


94/12/15 - 15:06 - 2016-3-5 15:06:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن