تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804660904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير بهداشت: 17 هزار كشته تصادفات مايه خجالت است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير بهداشت: 17 هزار كشته تصادفات مايه خجالت است
وزير بهداشت با اشاره به اينكه خجالت مي‌كشيم در مجامع بين‌المللي اعلام كنيم سالانه ۱۷ هزار ايراني در تصادفات كشته مي‌شوند، از تحميل هزينه سالانه 2 هزار ميليارد‌ي براي درمان مجروحان تصادفات خبر داد و گفت: مي‌توان با تمهيدات لازم و ضروري از 80 درصد اين تصافات و هزينه‌هاي اين فاجعه ملي كاست.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
هزينه پنهان و آشكاري كه تصادفات بر مردم و كشور تحميل مي‌كند بسيار بالاست تا جايي كه اعلام شده است مي‌توان با تمهيدات لازم و ضروري از 80 درصد تصافات و هزينه‌هاي آن كاست. در روز‌هاي پاياني هفته گذشته در اختتاميه پانزدهمين كنفرانس بين‌المللي ترافيك  كه معمولاً وزير بهداشت يك پاي ثابت آن است، وي از آمار كشته‌هاي تصادفات و هزينه تحميلي آن گلايه كرد و گفت: آمار تصادفات و كشته‌هاي ناشي از آن در كشورمان به يك فاجعه ملي تبديل شده است.   دكتر سيد‌حسن هاشمي، موضوع تصادفات رانندگي را به عنوان مهم‌ترين معضل امروز جامعه مورد آسيب‌شناسي قرار داد و گفت: آسيب‌هاي اجتماعي به اتفاق تصادفات، معضلات مهم امروز جامعه ما محسوب مي‌شوند كه اتفاقاً رابطه تنگاتنگي نيز با هم دارند.  وي افزود: ترافيك، موضوعي است كه با سلامت جامعه مرتبط است و بر‌شمردن آمار تصادفات و فوتي‌ها و جراحات ناشي از آن، دردي دوا نمي‌كند و آنقدر گفته شده كه تكراري به نظر مي‌رسد اما آنچه غير‌تكراري و مهم است، موضوع ايمني ترافيك يا همان ترافيك ايمن است.
 
تحميل هزينه‌هاي چند ده ميلياردي تصادفات
هاشمي با بيان اينكه افرادي كه در تصادفات جان خود را از دست مي‌دهند، عموماً مردان جواني هستند كه در سنين مولد قرار دارند، تصريح كرد: در حوزه اجتماعي، وقتي براي نان‌آور خانواده كه يك تنه، زندگي خود و ۱۰ سر عائله تحت تكفل خويش را تأمين مي‌كند، حادثه غير‌قابل‌جبراني همچون مرگ يا معلوليت اتفاق مي‌افتد، براي خانواده وي نيز آينده‌اي غير قابل پيش‌بيني رقم مي‌خورد.
وي با اشاره به اينكه در حوزه مجروحان و مصدومان تصادفات و درمان آنها، سالانه حداقل 2 هزار ميليارد تومان به صورت مستقيم در كشورمان هزينه مي‌كنيم، اظهار كرد: اين در حالي است كه هزينه‌هاي ناشي از از كار‌افتادگي و معلوليت افراد در تصادفات، چندين برابر اين عدد و رقم است.
وزير بهداشت با تأكيد بر اينكه اصولاً مشكلات در كشور ما به دو بخش اصلي تقسيم مي‌شوند، ‌اضافه كرد: يكي مشكلاتي است كه با گذر ايام و به تدريج حل و فصل مي‌شود و ديگري مشكلاتي همچون تراكم ترافيك، انبوه تصادفات و آلودگي هواست كه نه تنها با گذر زمان حل نمي‌شود، بلكه پيچيده‌تر نيز مي‌شود و كشور بايد هزينه بيشتري براي آن پرداخت كند.
 
فرصت سوزي مي‌كنيم
هاشمي با تأكيد بر اينكه بايد از قالب حرف و شعار خارج شويم، خاطرنشان كرد: واقعيت اين است كه آمار بالاي تصادفات به هيچ عنوان قابل قبول نيست و نمره‌اي منفي در كارنامه مسئولان محسوب مي‌شود، با اين حال هرچند در سال‌هاي اخير در زمينه تلفات تصادفات، سير نزولي داشته‌ايم اما از نظر ما يك كشته هم زياد است كه البته همه بار مسئوليت تصادفات را نبايد به گردن مردم بيندازيم، بلكه بايد ببينيم چه وسيله نقليه‌اي زير پاي مردم قرار داده‌ايم كه از آنها انتظار داريم تصادف نكنند و خودمان با اين همه منابع در اختيارمان، چقدر فرصت‌سوزي كرده‌ايم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن