تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804828919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر تاریخچه یکی از بهترین های دنیای بازی : Platinum Games قسمت دوم


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

مروری بر تاریخچه یکی از بهترین های دنیای بازی : Platinum Games "قسمت دوم و پایانی"
"به قلم Rich Stanton از Eurogamer" مطالعه قسمت اول ...................................................... پس از ساخت عنوانی باشکوه در یک سبک، چه باید کرد؟ ادامه‌ی کار مشخص است؛ ساخت بهترین بازی در سبکی دیگر! در اینجا، به عنوان Vanquish که توسط شینجی میکامی ساخته شد، اشاره می کنیم. بازی Resident Evil 4 هم توسط آقای میکامی توسعه یافت و توانست به صورت قابل توجهی، در سبک «شوتر سوم شخص» اثر گذارد؛ هرچند که پس از مدت کوتاهی، بازی Gears of War فرمول این عنوان را با حرکت های روان تر و مکانیزم کاور گیری پویاتر، تکمیل نمود.  عنوان Vanquish اساسا بازیکنان را وارد یک توپ جنگی شیشه ای قرار می دهد. شخصیت "سم گیدئون" (Sam Gideon) همراه با یک لباس ویژه، دارای سرعتی باورنکردنی و قدرت های تهاجمی منحصر به فرد است؛ قدرت هایی مثل مثل «حرکت آهسته» که همیشه به آن ها نیاز دارد. با این وجود، سم نمی تواند ضربات زیادی را تحمل کند. دشمن های رباتیک به دنبال شما می آیند. هر چه درجه سختی بالاتر باشد، از ناحیه های بیشتری برای محاصره‌ی شما اقدام می کنند و مبارزات سخت تر خواهند شد. در نتیجه، بهترین اسلحه‌ی شما، حرکت و سرعتی است که در اختیار دارید. این یک نوع «کاور گیری» است؛ با این تفاوت که بجای پنهان شدن در پشت یک سطل آشغال، با سرعتی پیش می روید که حتی می تواند در برابر یک ارتش، محافظ شما باشد. عنوان Vanquish یکی دیگر از عناوین "پلتینوم گیمز" (Platinum Games) است که همچنان به تنهایی در تاریخچه این شرکت می درخشد. طی این 6 سال، صدها بازی با سبک «شوتر سوم شخص» منتشر شده درحالی که هیچ کدام حتی نتوانستند Vanquish را لمس کنند. پس از انتشار این بازی، آقای شینجی میکامی در راستای تاسیس استودیوی Tango Gameworks با مالکیت خود، شرکت پلتینوم گیمز را ترک کرد. جالب است بدانید که ایشان در میان بنیانگذاران "پلتینوم گیمز" ، اولین کسی بود که این شرکت را ترک کرد. آقای تاتسویا مینامی درمورد ایشان می گوید : "آقای میکامی، همیشه می خواست که مرد خود باشد، یعنی بازیساز خودش باشد. به عنوان یکی از بنیانگذاران Production Studio 4 و Clover Studios ، او نسبت به هر سازنده ای که در دستیابی به یک هدف همیار او بودند، احساس مسئولیت خاصی داشت. زمانی که Clover منحل شد و کار پلتینوم گیمز شروع شد، او تعهد کرد که با آن دسته از افراد، یک بازی بسازد. ما همیشه در مورد آینده صحبت می کردیم. او می خواست که همه چیز را در محیط کاری «خودش» بسازد و شرکت «خودش» را تاسیس کند. وقتی ساخت بازی Vanquish به پایان رسید، او همانطور که می خواست، شرکت را ترک کرد. ما نسبت به آقای میکامی احترام ویژه ای قائلیم و کار او را به شدت تحسین می کنیم."


کیفیت بازی های پلتینوم گیمز، شرکت سگا را متقاعد کرد تا برای ساخت بازی پنجم نیز با آن ها همکاری کند. در سال 2012 عنوان Max Anarchy منتشر شد؛ یک دنباله کوچک برای بازی Madworld که برروی تعداد زیادی از شخصیت ها و بخش چند نفره (مالتی پلیر) تمرکز داشت. در سبکی که لزوما برای مسابقات مالتی پلیر مناسب نیست، Max Anarchy توانست مراحل جالب و محیط های بزرگی ارائه دهد. هرچند که در زمان انتشار، شرکت سگا بنا به دلایلی به این نتیجه رسید که ارتقای Max Anarchy فقط باعث اتلاف پول می شود. بنابراین ایده های خوب این بازی، همگی ناپدید شدند... این آخرین باری بود که "پلتینوم گیمز" برای ساخت یک بازی با سگا همکاری کرد. به هر حال مشارکتی بود که این استودیو در سال های اول، نسبت به آن پایدار بود ولی پس از فروش ضعیف Max Anarchy (و پورت ضعیف Bayonetta برروی PS3) احتمالا هر دو طرف از قطع روابط خوشحال می شدند. در طول سال های آینده، شرکت پلتینوم گیمز، شروع به ساخت بازی های انحصاری بزرگ کرد. به عنوان اولین نمونه، می توان به بازی Metal Gear Rising: Revengeance اشاره کرد. با وجود اینکه شرکت پلتینوم گیمز برای ساخت عناوین کاملا مختص به خود استودیو تشکیل شده بود اما کار برروی یک سری بازی جهانی مثل Metal Gear افتخار بزرگی برایشان محسوب می شد. از طرفی دیگر، این پروژه با مشکلاتی مواجه شده بود. بنابراین آقای هیدئو کوجیما به این نتیجه رسید که فقط اعضای تیم پلتینوم گیمز می توانند Metal Gear را نجات دهند.  شخصیت "رایدن" (Raiden) ، مرد ترسویی که در MGS 2 و یکی از سکانس های فانتزی MGS 4 حضور داشت، این بار به عنوان یک نینجای سایبورگ بازگشته است؛ آن هم با ظاهری شیک، بی رحمانه و وحشیگرایانه‌ ای که نسبت به شخصیت قدیمی خود، زمین تا آسمان تفاوت داشت. عنوان Metal Gear Rising: Revengeance دارای یک زیبایی نادر و مکانیزم گیم پلی سریع بود. کوجیما، تنها کسی نبود که متوجه توانایی های پلتینوم گیمز شده بود. این استودیو، بعدها با شرکت "نینتندو" (Nintendo) قرارداد بست تا برروی چند بازی انحصاری Wii U کار کند : The Wonderful 101 و Bayonetta 2 . عنوان Wonderful 101 بازی بعدی هیدکی کامیا بود؛ یک محصول ویژه در سبک «اکشن سوم شخص». در این بازی، شما کنترل یک گروه از قهرمانان کوچک را بدست می گیرید؛ گروهی که به مرور زمان، تعداد اعضایش بیشتر می شود. 


شما می توانید با استفاده از گیم پد یا آنالوگ سمت راست، آن ها را شکل های مختلف «متحد» کنید؛ یک شمشیر، یک مشت، یک چکش و غیره. با استفاده از این مکانیک، می توانید طی چند ثانیه، به هر سلاحی که در گروه موجود است، دسترسی پیدا کنید. چیزی که عنوان The Wonderful 101 را به محصولی منحصر به فرد تبدیل کرد، سبک و سیاق بازی بود؛ سرزمینی برای قهرمانان و بیگانگان شیطان صفت!  اخیرا شرکت "پلتینوم گیمز" به دریافت لایسنس بازی های Activision روی آورده است؛ دو بازی Legend of Korra و Transformers از جمله‌ی آن ها هستند. هر دو عنوان، نشان دهنده‌ی تغییر سیاست این استودیو از ساخت عناوین (IPـهای) جدید به خرید لایسنس بازی های بزرگ بود. البته این موضوع کاملا منطقی به نظر می رسد چرا که اکثر بازی های جدید این استودیو، با فروش خوبی همراه نبودند. اما از طرفی دیگر، لایسنس بازی ها شهرت وحشتناکی دارند و پلتینوم گیمز هم می تواند بازی های خوبی ارائه دهد. عنوان TMNT هم که در پایان امسال منتشر می شود، در حالت مشابه ای قرار دارد. اینطور که پیداست، رابطه‌ی پلتینوم گیمز با اکتیویژن، بخش مهمی از آینده‌ی این استودیو را تشکیل می دهد. سخن آخر در تاریخ پلتینوم گیمز، همواره یک موضوع ثابت است. به جز چند مورد استثنا، بازی های این شرکت هرگز به اندازه‌ی کیفیتی که دارند، فروش نکرده اند. در برخی از موارد، به ویژه بازی های Wii U ، این موضوع چندان مهم نیست چون تمامی هزینه های توسعه، توسط دارنده‌ی پلتفرم پرداخت می شوند. با این وجود، حقیقت تلخ این است که بسیاری از طرفداران شرکت پلتینوم گیمز، هرگز نتوانستند این عناوین را تجربه کنند و آینده‌ی این استودیوی مستقل، به یافتن این دسته از بازیکنان بستگی دارد.  این یک مسئله‌ی گسترده تر است و پلتینوم گیمز، طی زمان، با بدشانسی های متعددی پیرامون بازی ها و ناشرها مواجه شده است. چیزی که اهمیت دارد، این است که پس از گذشت ده سال، پلتینوم گیمز همچنان می جنگد و نسبت به برخی از بازی های فوق العاده ای که توسعه داده، احساس مسئولیت می کند. این استودیو همچنان مستقل است و با موفقیت به پرورش سازندگان جوانی که روزی می توانند جای ستارگان بزرگ را بگیرند، می پردازد. این کیفیت ویژه، درواقع میراث ماندگار پلتینوم گیمز در صنعت بازی های ژاپن است. ترجمه : متین نصیری



2 دقيقه پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن