تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805132314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دورزدن» هاي قانوني!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «دورزدن» هاي قانوني!
در روز 28 بهمن گذشته سرويس اجتماعي روزنامه «جوان» در ستون «محيط زيست» خود مطلبي را (به استناد شكواييه‌ چند هموطن مازندراني كه با تلفن«خط جوان» روزنامه تماس گرفته بودند) با تيتر«حمله اداره منابع طبيعي به طبيعت» منتشر كرد. خلاصه مطلب ياد شده از اين قرار است كه اداره منابع طبيعي با تصرف 35 هكتار از اراضي ملي در منطقه «پلور» براي كاركنانش خانه مي‌سازد!
نویسنده : علي خدايي بيجاري 
با اين اوصاف اداره منابع طبيعي و آبخيز‌داري استان مازندران جوابيه‌اي به دفتر«جوان» ارسال كرده كه متن جوابيه با حذف   تعارفات معمول  عيناً خواهد آمد. ضمن آنكه لازم به تذكر است كه روزنامه هيچ دخل و تصرفي در متن جوابيه نداشته است و عبارات به حكم وظيفه امانتداري بي‌كم و كاست منعكس شده است:
«... با توجه به اقدامات مثبت همكاران حفاظتي در منطقه پلور از توابع بخش لاريجان شهرستان آمل در جهت برخورد قاطع با متجاوزان و متجاسران به اراضي ملي شده شاهد اقدامات غيرقانوني برخي از اين متجاوزان در تخريب همكاران سخت‌كوش بوده و افعالي را به اين همكاران منتسب كه خواسته يا ناخواسته در روزنامه درج كه اميد است پاسخ ذيل مطمع نظر خوانندگان محترم قرار گيرد. در سال 1374جمعي از كاركنان منابع طبيعي تقاضاي واگذاري عرصه‌اي را جهت امر مسكن نموده كه اداره كل پس از سير مراحل قانوني قطعه زميني را در منطقه پيكاله شهرستان بهشهر اعلام وضعيت و پس از اخذ مجوز قانوني از وزير محترم وقت جهاد سازندگي و تقويم و ارزيابي عرصه، مراتب به دفتر اسناد رسمي جهت نقل و انتقال اعلام و در همان زمان نيز شركت تعاوني مسكن بها عرصه را به حساب خزانه واريز مي‌نمايد. در سال 1378 در راستاي اجراي سياست كلان كشور مبني بر ايجاد و ساخت بندر اميرآباد پس از طرح موضوع در استانداري مازندران، مقرر گرديده كه كليه دستگاه‌هاي اجرايي، اشخاص حقيقي يا حقوقي در جهت نيل به اين هدف اهتمام و تعاوني مسكن اداره كل نيز از اين امر مستثني نبوده پس از تشكيل جلسه مجمع عمومي تعاوني و حساسيت موضوع و اينكه استان در جهت رشد و تعالي نياز به اين عرصه داشته، اعضاي تعاوني از حقوق ايجادي خود در عرصه مورد نظر در سال 1378 صرف‌نظر مي‌نمايد با توجه به صورت جلسات تنظيمي و پيگيري تعاوني مسكن مبني بر در اختيار قرار دادن عرصه ديگر در عوض عرصه‌اي كه در اختيار بندر اميرآباد قرار گرفته پس از اخذ مجوز قانوني اعم از مصوبه كميته ويژه مسكن در سال 1380 عرصه مورد نظر براي تعاوني مسكن اعلام وضعيت و پس از سير مراحل قانوني نيز اسناد مالكيت به نام اعضاي تعاوني مسكن منتقل گرديد.
با عنايت به مطالب ممنوعه كليه اقدامات اداره كل در چارچوب قوانين بوده و استفاده از كلماتي نظير مخرب و متجاوز زيبنده همكاراني كه به طور شبانه‌روزي در راستاي حفاظت از انفال و مواهب الهي اقدام مي‌نمايد نبوده و نمي‌باشد در پايان از دغدغه خاطر سردبير محترم و نگارنده در خصوص حفاظت منابع طبيعي و ترويج فرهنگ منابع طبيعي تقدير و تشكر مي‌گردد.»
  
طرح چند
يكم: خلاصه متن فوق اين است كه اراضي منطقه پلور با حكم قانوني دولت وقت تصرف و به امر ساخت و ساز تخصيص يافته است كه در اين رابطه بايد گفت كه قاطبه تصرفات و حتي زمين‌خواري‌ها، به ويژه زمين‌خواري‌هاي دانه درشت كه نوعا سايه افراد سرشناسي چون وزراي خانه‌نشين دولت‌هاي اصلاحات و سازندگي و برخي از نمايندگان مجلس ادوار گذشته بر سر تخلفاتي از اين دست افتاده، غالباً در لفافه قانون، يا با دور زدن قانون يا با سوء استفاده از خلأ‌هاي موجود در قوانين زيست محيطي، غصب و تصرف شده‌اند و امروزه تنها نامي از آنها كه روزگاري زيبايي‌هاي زيبنده ايران ما بوده‌اند باقي مانده و حسرتي ماندگار!
دوم: حال در اينجا اين سؤال به ذهن متبادر مي‌شود كه آيا بازپس‌گيري زمين‌هايي كه به فرموده در بندراميرآباد واقع بوده، مي‌تواند دليل محكمه‌پسندي مبني بر تعرض به منابع طبيعي و اراضي ملي و انفاق رهبري در منطقه‌اي ديگر همچون منطقه «پلور» باشد؟
سوم: در بخشي از جوابيه آمده كه در مطلب منتشر شده تخريب همكاران سختكوش مد‌نظر بوده و افعالي را در روزنامه جوان به اين همكاران منتسب كرده‌ايم. در پاسخ به اين مدعا بايد اصرار بورزيم كه يك‌بار ديگر مطلب با دقت مطالعه و تمام قواعد دستوري و شرايطي كه در نوشتار منظور به كار رفته در نظر آورده شود. چراكه در اين مطلب هيچ توهين و تهمتي به هيچ فرد حقوقي يا حقيقي نشده و تنها در عالم شرط و شرايط قيد شده آينده‌اي متصور شده كه اگر قانون توسط متوليان قانوني زير پا گذاشته شود تمثيل«‌هرچه بگندد نمكش مي‌زنند...» مصداق مي‌يابد.
چهارم: ياد‌آوري مي‌شود كه در بسياري از خبرگزاري‌ها مانند «فارس» گزارش تصويري تصرف 35 هكتاري پلور موجود مي‌باشد كه رصد اين تصاوير بي‌شك مي‌تواند دليلي بر مدعاي ما باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن