تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819831476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکته 500 هزار ايراني در هر سال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سکته 500 هزار ايراني در هر سال
سالانه حدود 500 هزار سكته قلبي و مغزي در ميان ايرانيان روي مي‌دهد. بر اين اساس آمار مرگ‌هاي قلبي در ايران بالاتر از كشورهاي پيشرفته است و كارشناسان معتقدند ۸۵ درصد بيماري‌هاي قلبي با روش‌هاي پيشگيري و در‌مان به موقع قابل‌كنترل است و مي‌توان با تحول در سبك زندگي از شيوع اين بيماري جلوگيري كرد.


سكته‌ها  اولين عارضه  براي افزایش مرگ و میر در كشور عنوان شده كه در اين ميان بيماري‌ها سكته قلبي و عوارض ناشي از آن هر ساله هزينه‌هاي بسياري به بيمار و خانواده و جامعه تحميل مي‌كند. در اين خصوص روز گذشته رئيس انجمن قلب و عروق ايران، آمار مرگ و ميرهاي ناشي از بيماري‌هاي قلبي را در كشورمان بالاتر از كشورهاي پيشرفته دانست.  دكتر فريدون نوحي در حاشيه مراسم افتتاحيه چهارمين كنگره مشترك قلب و عروق ايران، اثبات افزايش شيوع بيماري‌هاي قلبي عروقي در سنين پايين را نيازمند بررسي‌هاي دقيق‌تر دانست و گفت: متأسفانه در كشور ما آمار مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي عروق قلب نسبت به ساير كشورهاي پيشرفته بالاتر است.  وي توجه به بحث پيشگيري و دقت روي ريسك فاكتورهاي خطرزا را مؤثرترين عامل در كاهش آمار مرگ و مير مردم كشورهاي توسعه‌يافته دانست و افزود: متأسفانه نسبت به كنترل آن و رعايت دانسته‌هاي خود دقت و توجه لازم را ندارند.

۸۵ درصد بيماري‌هاي قلبي قابل پيشگيري است
سالانه حدود ۵۰۰ هزار ايراني دچار سكته قلبي و مغزي مي‌شوند كه از اين تعداد حدود ۱۶۰ هزار نفر جان خود را از دست مي‌دهند. در اين زمينه دكتر ملك‌زاده، معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت تأكيد كرد: حدود ۳۵ درصد مردم ايران در معرض عوامل خطر و ابتلا به سكته‌هاي مغزي و قلبي بي‌علامت و بدون اطلاع هستند و اين افراد معمولاً با يك سكته قلبي متوجه بيماري خود مي‌شوند، در حالي که اگر قبل از بروز، اين بيماري‌ها توسط پزشك شناسايي شوند علاوه بر دريافت توصيه‌هايي براي تغيير شيوه زندگي قرص‌هايي نيز براي پيشگيري از سكته قلبي و مغزي تجويز مي‌شود.
 
فعاليت 1800 متخصص و جراح قلب در ايران
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت با اشاره به حضور حدود هزار و 500 متخصص قلب و بيش از ۳۰۰ جراح قلب در كشور گفت: در حال حاضر خدمات درماني در كشورمان براي بيماران قلبي جزو بالاترين استانداردهاي دنيا است و حدود ۸۵ درصد بيماري‌هاي قلبي عروقي قابل پيشگيري هستند.
وي افزود: ما در مقوله پيشگيري هنوز عقب هستيم و اقدامات جدي در اين زمينه صورت نگرفته است. وي گفت: بيماري‌هاي واگير كه در گذشته شيوع بالايي داشته‌اند، امروزه با توجه به پيشگيري آنها توسط واكسن جاي خود را به بيماري‌هاي مزمن و غيرعفوني داده و با توجه به افزايش اميد به زندگي در جامعه، شيوع بيماري‌هاي مزمن و به خصوص قلبي و عروقي زياد شده و در حال حاضر نياز به اقدامات پيشگيرانه جدي در اين خصوص داريم.





تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن