تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818809026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین و بدترین پاسپورت های جهان / آلمان جایگاه نخست آمریکا را گرفت / ایران در جایگاه 98


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بهترین و بدترین پاسپورت های جهان / آلمان جایگاه نخست آمریکا را گرفت / ایران در جایگاه 98
بلافاصله پشت سر آلمان، سوئد جایگاه دوم خود را با روادید آزاد دسترسی به 176 کشور طی 2 سال متوالی حفظ کرده است. فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان که از 2013 در صدر فهرست بودند حالا به دنبال گرفتن جایگاه سوم هستند. شهروندان کشورهای اروپای شمالی و غربی بیشترین مسافرت های بین المللی را دارند.
به گزارش نامه  نیوز، CNN  گزارشی از آخرین رتبه بندی بهترین و بدترین پاسپورت های دنیا منتشر کرده است که می خوانید:

به گزارش شهر، شهروندان آلمانی بیشترین پتانسیل را برای سفر در سراسر جهان دارند. با یک پاسپورت آلمانی، مسافران می توانند به 177 کشور از 218 کشور و قلمرو بدون ویزا وارد شوند.

این فهرست از سوی یک شرکت مشاوره مستقر در لندن و انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی تهیه شده و رتبه کشورها در آن بیان کننده میزان آزادی شهروندان آنها نیز هست. آمریکا رتبه اول را در سال 2014 و 2015 به دست آورده بود و حالا به جایگاه چهارم سقوط کرده است.

بلافاصله پشت سر آلمان، سوئد جایگاه دوم خود را با روادید آزاد دسترسی به 176 کشور طی 2 سال متوالی حفظ کرده است. فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان که از 2013 در صدر فهرست بودند حالا به دنبال گرفتن جایگاه سوم هستند. شهروندان کشورهای اروپای شمالی و غربی بیشترین مسافرت های بین المللی را دارند.

ژاپن و کره جنوبی همچنین در سال 2014 و 2015 جزو کشورهای بالای فهرست بودند و برای 2016 سرعت خودشان را به سمت جایگاه پنجم و ششم کاهش داده اند. بلژیک، دانمارک و هلند در کنار ایالات متحده در رتبه چهارم هستند. در انتهای فهرست کشورهایی با بدترین پاسپورت قرار گرفته اند. افغانستان پس از پاکستان، عراق، سومالی و سوریه در انتهای فهرست و در رتبه 104 قرار گرفته است. ایران در کنار فلسطین، اتیوپی، نپال و سودان با آزادی روادید 37 کشور در رتبه 98 این فهرست قرار دارد. سال گذشته گذرنامه ایرانی با امکان سفر به 47 کشور دنیا بدون اخذ روادید در رتبه 70 ایستاده بود که حکایت از تنزل جایگاه اخیر ایران دارد. در سال 2012 که دولت محمود احمدی نژاد بر سر کار بود، رتبه پاسپورت ایرانی در جهان در مقام 96 قرار داشت.

هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه در چین است که از رتبه 16 به 20 در فهرست سقوط کرده است. چین در حال حاضر همراه با کامبوج در رتبه 87 پاسپورت دنیا قرار دارد که نسبت به رتبه 93 در سال 2015 ارتقا پیدا کرده است. این اتفاق پس از آن افتاده است که کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده محدودیت های ویزایی خودشان را برای شهروندان چینی برداشتند. انگلیس و استرالیا نیز اعلام کرده اند که برنامه هایی برای آزادی روادید مسافران چینی به این کشورها دارند.

بهترین پاسپورت های جهان (اعداد روبروی کشورها تعداد آزادی روادیدها برای آن هستند.)
1- آلمان 1772- سوئد 1763- فنلاند، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان 1754- بلژیک، دانمارک، هلند و ایالات متحده 1745- اتریش، سنگاپور و ژاپن 1736- کانادا، ایرلند، لوکزامبورگ، نروژ، پرتغال، کره جنوبی و سوئیس 172بدترین گذرنامه های جهان100- سوریه  32 101- سومالی 31102- عراق 30103- پاکستان 29104- افغانستان 25




۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن