تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804498860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراهی تیک تاک سوییسی برای پیوستن ایران به تجارت جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همراهی تیک تاک سوییسی برای پیوستن ایران به" تجارت جهانی"
رئیس‌جمهوری سوئیس برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب به ایران آمد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهوری سوئیس که برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب به ایران آمده است، در جمع فعالان اقتصادی ایران، حمایت همه‌جانبه کشورش را از الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) اعلام کرد. این حمایت در حالی مطرح شده که سوئیس به‌عنوان گزینه ریاست کارگروه ایران در روند الحاق است. پیش از این نیز کارشناسان ایرانی نسبت به این انتخاب ابراز خوش‌بینی کرده و با توجه به بی‌طرفی سیاسی این کشور و مراودات اقتصادی و تجاری خوب آن با ایران، این انتخاب را در تسریع روند الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بسیار تاثیرگذار دانستند.


سوییس برخلاف برخی کشورهای غربی



از سویی ایجاد روابط بانکی بین ایران و سوئیس موضوعی بود که در این نشست، مورد تاکید طرف ایرانی قرار گرفت. هر چند سوئیسی‌ها نیز نسبت به برقراری رابطه بانکی با ایران ابراز تمایل کردند؛ اما تحریم‌های اولیه آمریکا را مانعی برای این امر دانستند. در این دیدار، مقامات ایرانی و سوئیسی هر دو به جز توسعه روابط اقتصادی، خواستار همکاری‌های آموزشی، فنی و فرهنگی شدند.


سوییس برخلاف برخی کشورهای غربی



 یوهان اشنایدر آمان، رئیس‌جمهوری سوئیس در دیدار با فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اعلام حمایت از پیوستن ایران به سازمان تجارت‌جهانی‌ گفت: سوئیس حمایت لازم را از جمهوری اسلامی ایران برای پیوستن به سازمان تجارت‌جهانی‌ به عمل خواهد آورد و بر همین اساس حمایت لازم صورت می‌گیرد تا به زودی الحاق ایران به WTO عملیاتی شود. وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد سوئیس معتقد است ایران باید وارد سازمان‌های بین‌المللی اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: البته یکسری شرایط فنی و سیاسی پیش‌روی الحاق ایران به سازمان تجارت‌جهانی‌ وجود دارد که من از طرف خودم قول می‌دهم که حمایت‌های بین‌المللی از این الحاق صورت گیرد و به‌زودی ایران، عضو سازمان تجارت‌جهانی‌ شود.


سوییس برخلاف برخی کشورهای غربی



همکاری ایران - سوییس

 سوئیس نیز علاقه‌مند به همکاری بین بانک‌های دو کشور است اما موانع سختی بر سر راه این همکاری وجود دارد که به تحریم‌های اولیه آمریکا درخصوص همکاری بانکی با ایران بر‌می‌گردد.  روابط اقتصادی ایران و سوئیس تاکنون بسیار مطلوب بوده و اگرچه در دوران تحریم اندکی کمرنگ شده است اما امید است که بهتر شود. ایران و سوییس بر ضرورت اعتمادسازی بین دو کشور در بخش اقتصاد تاکیید دارند . در شرایطی که اعتماد متقابل میان دو کشور وجود نداشته باشد، سرمایه‌گذاران عقب‌نشینی می‌کنند؛ بنابراین وجود اعتماد متقابل میان تجار دو کشور حرف اول را می‌زند.

با توجه به پتانسیل بازار ایران رییس جمهوری سوییس به همراه ۴۰ شرکت در حوزه‌های صنایع، داروسازی، ساعت‌سازی و توریسم به ایران آمد تا بتوانند از طیف گسترده ای از جنبه های توسعه تجارت ایران بهره مند گردند. سوئیس به جز ایجاد روابط اقتصادی، به دنبال برقراری روابط آموزشی و دانشگاهی نیز هست که در این سفر، هیاتی در این خصوص به همراه دارند. سوئیس بسیار به رقابت اهمیت می‌دهد و امیدوار است که دانشمندان ایرانی را در حوزه‌های مختلف ملاقات کند اما به هر حال سوئیس کشور تجمیع اقلیت‌ها است.

سطح روابط اقتصادی ایران و سوییس


سوییس برخلاف برخی کشورهای غربی



در سال‌های گذشته مناسبات اقتصادی و بازرگانی تهران و برن کاهش یافته است اما برن به دنبال آن است تا حجم تبادلات اقتصادی را به پیش از اعمال تحریم‌های جهانی علیه ایران بازگرداند. بر پایه آمار رسمی گمرک ایران، میزان واردات ایران از سوئیس با اختلافی فاحش بیشتر از میزان صادرات ایران به این کشور است. ازجمله در 10 ماهه سال 94 ایران به میزان دو میلیارد دلار کالا از این کشور وارد کرده است؛ اما حجم صادرات ایران به سوئیس معادل 5/ 7 میلیون دلار ثبت شده است.

این در حالی است که واردات ایران از سوئیس که در سال 85، معادل 2میلیارد و 289 میلیون و 200 هزار دلار بوده، در سال 93 با تغییراتی اندک، به 2 میلیارد و 417 میلیون و 800 هزار دلار رسیده است. به گزارش اتاق تهران روابط ایران با سوئیس همواره از فراز و نشیب کمتری نسبت به روابط تهران با دیگر کشورهای اروپایی برخوردار بوده است. با این حال اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات گروه 1+5 و لغو تحریم‌های اقتصادی غرب علیه تهران، مناسبات تهران- برن را وارد مرحله تازه‌ای کرد.

نقشه راه توسعه روابط تهران- برن


سوییس برخلاف برخی کشورهای غربی



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عص (شنبه) در دیدار با رئیس جمهوری سوئیس با اشاره به سوابق ارتباط دو کشور و انعکاس مثبت رفتار دولت سوئیس در افکار عمومی ایران، از افزایش همکاری‌های اقتصادی و علمی استقبال و خاطرنشان کردند: حجم مبادلات تجاری ایران و سوئیس کم و نامتوازن است و تجّار و سرمایه‌گذاران سوئیسی با آگاهی از ظرفیت‌های فراوان ایران می‌توانند این تراز را بهبود بخشند.

رهبر انقلاب، نبود سابقه‌ی منفی از همراهی سوئیس با فشارها و تحریم‌های برخی دولت‌های غربی علیه ایران را از جمله زمینه‌های فرهنگی مناسب برای افزایش همکاری‌ها برشمردند و افزودند: ما از گذشته سوئیس را به‌عنوان مرکز صلح، دوستی و همکاری می‌شناسیم البته برخی کشورهای اروپایی این‌گونه نیستند و منافعشان در جنگ‌افروزی و ایجاد اختلاف است.


ایشان با اشاره به تجربه‌های مردم ایران از جنگ‌افروزی برخی دولت‌های اروپایی از جمله در تحویل موشک‌ها و جنگنده‌های اروپایی به رژیم صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه کشورمان، خاطرنشان کردند: این رفتار موجب ایجاد سابقه‌ی ذهنی منفی در مردم ما شد، اما چنین ذهنیتی در ایران نسبت به سوئیس وجود ندارد.


سوییس برخلاف برخی کشورهای غربی



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر پشتیبانی کامل اقتصادی و تضمین حقوقی دولت جمهوری اسلامی از توافقات دو کشور، افزودند: مهم این است که در اثر همکاری‌های جدّی و با عزم و اراده‌ی راسخ، این توافقات منجر به اقدامات عملی شود.

در این دیدار که رییس جمهوری کشورمان هم حضور داشتند، یوهان اشنایدر آمان رئیس‌جمهور سوئیس با ابراز خرسندی از سفر به ایران و با اشاره به سابقه‌ی طولانی روابط دوستانه‌ی دو کشور گفت: برای ما افتخار است که در ایران، و شاهد حرکت رو به جلو در روابط دو کشور هستیم. وی از همراهی دو هیأت علمی و اقتصادی سوئیسی در این سفر خبر داد که در این سفر درباره‌ی نقشه راه همکاری‌های گسترده و متنوع ایران و سوئیس گفت‌وگو کردیم و امضای این نقشه‌ی راه می تواند به توسعه‌ی روابط و مناسبات منجر شود.

رئیس جمهوری سوئیس با اشاره به وجود چالش‌های بزرگ در جهان، افزود: دامنه‌ی این بی‌ثباتی و چالش‌ها امروز حتی اروپا و اطراف سوئیس را دربرگرفته و برای حل این چالش‌های بزرگ نیازمند همکاری هستیم.


سوییس برخلاف برخی کشورهای غربی





همراهی تیک تاک سوییسی برای پیوستن ایران به WTO



در جریان سفر رئیس‌جمهوری سوئیس به تهران، دو کشور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای توسعه و نهادینه کردن یک چارچوب همکاری مشترک و درازمدت در حوزه‌های دوجانبه، ‌منطقه‌ای و چندجانبه، یک نقشه راه تدوین کرده‌اند. این بیانیه مشترک که روز شنبه همزمان در پایتخت‌های دو کشور منتشر شد، در 13 بند، جزئیات نقشه راه همکاری‌های مشترک تهران – برن را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مالی، حمل‌ونقل، کشاورزی، گردشگری، علوم، پژوهش و فناوری، محیط‌زیست، آرشیو‌ها، ایمنی هسته‌ای غیرنظامی، حقوق بشر، کنسولی و مهاجرت و حقوقی مشخص می‌سازد. با توجه به از سر گیری مناسبات همه جانبه ایران با اروپا بنظر می رسد صدای تیک تاک ساعت سوییسی زمان ورود ایران به بازار تجارت جهانی را نوید می دهد.
 محمدرضاشجاعیان



۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن