تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803914317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل تأثیرات نتایج انتخابات ایران بر روابط با غرب/ واکنش اردوغان به حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحلیل تأثیرات نتایج انتخابات ایران بر روابط با غرب/ واکنش اردوغان به حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه
تحلیل خبرگزاری انگلیسی از پیامدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر روابط ایران با غرب، بازتاب پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات تهران، احتمال پیروزی دونالد ترامپ در تعداد بیشتری از ایالت های آمریکا، تداوم حمایت آمریکا از گروه های تروریستی و واکنش اردوغان به تصمیم دادگاه قانون اساسی ترکیه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۷۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 29 February 2016



تحلیل تأثیرات نتایج انتخابات ایران بر روابط با غرب/ واکنش اردوغان به حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه
تحلیل خبرگزاری انگلیسی از پیامدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر روابط ایران با غرب، بازتاب پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات تهران، احتمال پیروزی دونالد ترامپ در تعداد بیشتری از ایالت های آمریکا، تداوم حمایت آمریکا از گروه های تروریستی و واکنش اردوغان به تصمیم دادگاه قانون اساسی ترکیه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 



به گزارش «تابناک»، با مشخص تر شدن نتیجه نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران، گزارش های رسانه ها و مطبوعات بین المللی درباره این موضوع نیز بیشتر رنگ و بوی تحلیلی و آینده نگرانه پیدا کرده است. خبرگزاری «رویترز» در مطلبی در این زمینه می نویسد نتیجه انتخابات در ایران، سبب هموار شدن راه برای افزایش تجارت با این کشور خواهد شد. به عقیده این خبرگزاری، دستاوردهای نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات ایران راه را برای اعمال تغییرات در سیاست‌های اقتصادی هموار می‌کند که این تغییرات، سبب افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و تبادلات با غرب خواهد شد. رویترز همچنین معتقد است که مجلس کنونی در تقابل با سیاست‌های دولت روحانی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی قرار دارد و احتمالاً می توان شاهد تغییر این روند در مجلس بعدی بود.


*****


شبکه خبری «راشا تودی» از جمله دیگر رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته و تمرکز خود را بیشتر بر روی پیروزی نامزدها اصلاح طلب در پایتخت ایران قرار داده است. در این گزارش اشاره شده که درانتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، اصلاح طلبان به پیروزی بزرگ دست یافته وحامیان حسن روحانی، رئیس جمهور، از۳۰ کرسی مجلس که به تهران اختصاص دارد، همه کرسی‌ها را به دست اوردند. درهمین حال، رقابت بین اصلاح طلبان واصولگرایان درانتخابات مجلس خبرگان نیز همانند مجلس شورای اسلامی جریان دارد. دراین گزارش به پیروزی محمدرضا عارف، معاون سابق محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران اشاره شده و این امر، پیروزی درخشان اصلاح طلبان درتهران معرفی شده که عارف توانست با بیشترین آرا نفر اول نامزدهای انتخاباتی تهران به مجلس شورای اسلامی باشد.


*****


اما در میان دیگر موضوعات، روندهای جاری در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار دارد. شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار مطلبی در این زمینه، از احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان، در تعداد بیشتری از ایالت ها سخن گفته است. سی ان ان در سایت خود می نویسد در حالی که قرار است در «سه شنبه بزرگ»، به صورت همزمان در چندین ایالت انتخابات درون حزبی نامزد‌ها برگزار شود، یک نامزد جمهوری خواه بر احتمال پیروزی دونالد ترامپ در این شب بزرگ انتخاباتی تاکید کرد. جان کاسیچ، فرماندار اوهایو و نامزد جمهوری خواه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «از نظر من شاید ترامپ در همه ایالت‌ها در سه شنبه بزرگ پیروز شود».


*****


در مطلبی دیگر درباره آمریکا، پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرج» از تداوم حمایت واشنگتن از گروه تروریستی داعش خبر داده است. این سایت با بیان اینکه صلح و ثبات در سوریه به کاهش حمایت آمریکا از تروریسم بستگی دارد، می نویسد واشنگتن همه گروههای تروریستی شناخته شده و گروههای فرعی فعال در سوریه و مناطق دیگر را ایجاد کرده است و از آن‌ها حمایت می‌کند. آن‌ها نمی‌توانند بدون حمایت خارجی، تامین سلاح، کمک مالی، آموزشی و کمک‌های دیگر باقی بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند. در ادامه این مطلب آمده که با وجود آتش بس، نبرد سخت در سوریه ادامه دارد و پیش بینی نمی‌شود از شدت این درگیری‌ها کاسته شود. این در حالی است که نیروهای دولتی با پوشش هوایی روسیه در حال در هم کوبیدن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی هستند.


*****


در نهایت، واکنش رئیس جمهور ترکیه به رأی دادگاه قانون اساسی این کشور درباره آزادی دو روزنامه نگار، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز یکشنبه پیش از سفر یک هفته‌ای به آفریقا، در جمع خبرنگاران در واکنش به رای دادگاه قانون اساسی در خصوص آزادی ۲ روزنامه نگار، تاکید کرد: «من هیچ احترامی برای این تصمیم قائل نیستم. این مسئله ارتباطی با آزادی بیان ندارد. این یک پرونده جاسوسی است». این ۲ روزنامه نگار روز جمعه از زندانی در استانبول آزاد شدند. دادگاه قانون اساسی ترکیه اعلام کرده است که حقوق این ۲ روزنامه نگار نقض شده است. آن‌ها از ماه نوامبر تاکنون به اتهام افشای اخباری مربوط به ارسال سلاح توسط ترکیه برای تروریست‌های سوری بازداشت شدند و قرار است در دادگاه حاضر شوند. 























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن