تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819217238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش مقامات غربی به انتخابات ایران/ از درخواست برای عدم شرکت در انتخابات تا آرزوی موگرینی برای مردم ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واکنش مقامات غربی به انتخابات ایران/ از درخواست برای عدم شرکت در انتخابات تا آرزوی موگرینی برای مردم ایران
همزمان با اعلام نتایج تدریجی انتخابات ایران و حضور گسترده شهروندان ایرانی در این انتخابات برخی از مقامات غربی به این حضور واکنش نشان دادند.
به گزارش نامه نیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری که همزمان با برگزاری انتخابات ایران برگزار شده بود گفت: امیدواریم ایران انتخاباتش را به گونه ای برگزار کند که نه تنها مطابق معیارهای بین المللی، شفاف و قابل اعتماد باشد؛ بلکه نشان دهنده خواست مردم این کشور نیز باشد.

مارک تونر، سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به این سؤال خبرنگار که پرسید آیا معتقدید که این موضوع امکان پذیر است،گفت: «اجازه بدهیم این موضوع روند خودش را طی کند. صادقانه بگویم که پیش از آنکه به اینجا بیایم از این موضوع آگاه شدم که حوزه های رأی گیری هنوز باز هستند و مشارکت بزرگی صورت گرفته است؛ اما تا چند روز آینده نمی توانیم قضاوتی درباره آن داشته باشیم.»

تونر افزود: قصد ندارم نمره ای در حال حاضر به انتخابات ایران بدهم. بدیهی است که چالش های زیادی با توجه به فضای سیاسی حاکم در  ایران وجود دارد؛ اما قصد ندارم چیزی ماوراء این موضوع بیان کنم.

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوری خواه هم هست نیز در واکنش به برگزاری انتخابات ایران گفت: اگر جزء شهروندان ایران بود در این انتخابات شرکت نمی کرد چون به ادعای او این انتخابات حاوی هیچ چیزی برای مردم ایران نیست.

وی که روز جمعه سخن می گفت خواستار بایکوت و تحریم انتخابات از سوی مردم ایران شد و تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا از مخالفان حکومت ایران در جهت براندازی حکومت پشتیبانی کافی نکرده است.

بینر افزود: مردم ایران باید بدانند مردم ایالات متحده در کنار آنها هستند نه در کنار حکومت شان که دهه هاست آنها را سرکوب ، آزادی های آنها را خفه و رویاهای آنها را خراب کرده است.

او با انتقاد از سیاست دولت اوباما در قبال حکومت ایران مدعی شد مردم ایران و مخالفان حکومت ایران در 8 سال گذشته پیام مخالفی از دولت واشنگتن شنیده اند.

از سوی دیگر اما فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا واکنشی متفاوت به این موضوع داشت و برای مردم ایران بهترین آرزوها را خواست.

وی  پس از برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان ایران در روز گذشته در پیامی توییتری اعلام کرد: پس از انتخابات 2016 ایران آرزوی بهترین‌ها را برای آینده کشور تمام ایرانی‌ها دارم.






۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن