تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804430254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت اصولي بانک مرکزي با وام ۱۰۰ ميليون توماني خريد مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: موافقت اصولي بانک مرکزي با وام ۱۰۰ ميليون توماني خريد مسکن
اخبار رسيده از شعب بانک مسکن حاکي از آن است که ميزان معوقات بانکي شعب اين بانک در سال‌جاري حدود سه برابر شده است، حال در چنين شرايطي دولت تلاش مي‌کند با کاهش سود سپرده‌ها و تسهيلات، بخش ساختمان و مسکن را رونق بخشد، به طوري که وزارت راه و شهرسازي موافقت اصولي بانک مرکزي را براي افزايش وام خريد مسکن تا ۱۰۰ ميليون تومان گرفته است.


به گزارش «جوان»، به دليل رکود حاکم بر فضاي کسب و کار و اقتصاد کشور، ميزان معوقات بانک مسکن در سال‌جاري حدود سه برابر افزايش يافته است، به طوري که برخي از شعب اين بانک، مأمور وصول معوقات دارند و روزانه با تماس تلفني با مشتريان يا ضامن‌ها تلاش مي‌کنند گيرندگان تسهيلات را به پرداخت اقساط بانکي ترغيب کنند.
به گفته يکي از رؤساي بانک مسکن، شوراي پول و اعتبار به طور بي‌سابقه‌اي در ماه‌هاي پاياني سال نرخ تسهيلات و سپرده‌ها را کاهش داد تا با ايجاد شوک در بازار، سپرده‌هاي مردم به سوي بازار مسکن سوق داده شود. وي که خواست نامش فاش نشود، از افزايش معوقات بانکي در شعب بانک مسکن خبر داد و گفت: در بهمن‌ماه نسبت به فروردين‌ماه امسال ميزان معوقات سه برابر شده و شعب براي وصول اين معوقات دچار گرفتاري شدند.
وي تأکيد کرد: اکنون در شرايطي که اين صنعت و صنايع مرتبط آن در رکود کامل قرار گرفتند، مسئولان بانک مرکزي تصور مي‌کنند با افزايش سقف وام و کاهش نرخ تسهيلات و سپرده‌ها مي‌توانند رونق را به اين بازار برگردانند. غافل از اينکه، گيرندگان وام به دليل نداشتن درآمد کافي و مشکلات اقتصادي، قادر به پرداخت اين تسهيلات نيستند و پس از شش ماه بانک مسکن مي‌ماند با حجم انبوهي از معوقات که قابل وصول نيست. در اين خصوص معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي روز گذشته از موافقت اصولي بانک مرکزي با وام ۱۰۰ميليون توماني خريد مسکن خبر داد.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه «سياست ما در بخش مسکن گسترش بازار رهن است»، گفت: بايد بتوانيم تا 50 درصد قيمت ملک را به افراد تسهيلات با نرخ سود در استطاعت و بازپرداخت طولاني اعطا کنيم.
مظاهريان با اشاره به پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي و بانک مسکن براي افزايش سقف تسهيلات خريد مسکن، تصريح کرد: بانک مرکزي به‌صورت اصولي موافق افزايش سقف وام به 80 تا 100 ميليون تومان است، اما ترجيح داده تا پايان سال ميزان تسهيلات را ثابت نگه دارد.
 به‌ گفته وي بانک مرکزي سال آينده موضوع افزايش سقف تسهيلات خريد مسکن به 100 ميليون را در سال آينده در دستور کار قرار مي‌دهد. معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به پرسش تسنيم مبني بر اينکه قرار است از محل دارايي‌هاي غيرمنقول وزارت راه سرمايه بانک مسکن 5 هزار ميليارد تومان افزايش يابد، چرا اين افزايش سرمايه از دارايي‌هاي غيرمنقول بانک مسکن انجام نمي‌شود، اظهار داشت: کمبود سرمايه يکي از معضلات بانک‌ها و به‌خصوص بانک مسکن است، در حال حاضر ميزان کفايت سرمايه بانک‌ها با معضل مواجه است. بايد در نظر داشت که به سرمايه بانک اضافه مي‌شود و بانک مي‌تواند 13/5 ريال تسهيلات بيشتري ارائه دهد.
 مظاهريان با تأکيد بر اينکه در حال حاضر بانک‌ها قدرت اعطاي اعتبارات را در بخش‌هاي صنعت، کشاورزي و مسکن ندارند، افزود: راه‌حل اصلي براي اين کار افزايش سرمايه بانک‌هاست، با توجه به دولتي بودن بانک مسکن استراتژي دولت اين است که بانک مسکن از يک بانک تخصصي به يک بانک توسعه‌اي تبديل شود.
وي ادامه داد: فرق يک بانک تخصصي و تجاري با يک بانک توسعه‌اي اين است که بانک‌هاي تخصصي بايد در مجامع‌ خود سود گزارش دهند و سودآوري بيشتر مورد توجه است، اما در بانک‌هاي توسعه‌اي اعمال سياست‌هاي دولت در بخش‌هاي مختلف از اهميت بالاتري برخوردار است.   معاون امور ساختمان و مسکن وزير راه و شهرسازي با ابراز «مصوبات خوبي براي افزايش بافت‌هاي فرسوده داشتيم اما بانک‌ها به‌دليل نداشتن اعتبار رغبتي به پرداخت اين تسهيلات نداشتند»، خاطرنشان کرد: بايد بازپرداخت اعتبارات بانک مسکن را از 10 سال به 20 سال افزايش دهيم، يکي از اهداف توسعه‌اي شدن بانک مسکن همين است و دولت بايد اين سياست را انجام دهد که آن را در دستور کار قرار داده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن