تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802941816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیرشدن زودهنگام، نشانه‌ جدیدی برای تشخیص سرطان است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پیرشدن زودهنگام، نشانه‌ جدیدی برای تشخیص سرطان است
این مطالعه بر اساس نمونه‌های متعدد خونی انجام گرفت که از سال 1999 تا 2013 جمع‌آوری شده بودند. محققان از 834 نمونه خونی جمع‌آوری شده از 442 شرکت‌کننده که در آن زمان نشانه‌ای از سرطان در آن‌ها مشاهده نمی‌شد، استفاده کردند.
 بر اساس یک تحقیق جدید، پیر شدن سریع می‌تواند نشانه‌ای از خطر ابتلا به سرطان باشد.

به گزارش ایسنا،  بر اساس گفته‌های دانشمندان، در افرادی که با افزایش سرعت پیر شدن روبه‌رو هستند، سن زیستی بالاتر از سن زمانی است. این اختلاف می‌تواند به عنوان ابزاری برای آزمایش زودهنگام خون و تشخیص سرطان مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو به جای واژه سن زیستی از سن اپی‌ژنتیک استفاده می‌کنند. این موضوع بر اساس این تئوری است که سن زیستی به میزان زیادی بازتابی از تغییرات اپی‌ژنتیکی است که بدون تغییر در رمزهای DNA ژنوم افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در افراد سالم، تفاوت بین اندکی بین سن زیستی یا سن اپی‌ژنتیکی و سن زمانی وجود دارد اما در افرادی که مبتلا به سرطان هستند این تفاوت زیاد است و افرادی که بر اثر سرطان از دنیا می‌روند این تفاوت بسیار بیشتر می‌شود.

محققان در این مطالعه سن اپی‌ژنتیکی را با استفاده از فرمولی که 71 شاخص خونی را مد نظر قرار می‌داد، اندازه گرفتند. این رقم با فاکتورهایی همچون شیمی محیط زیست، چاقی، ورزش و رژیم غذایی اصلاح می‌شد. شاخص‌های خونی متیلاسیون DNA را بازتاب می‌دهند که یکی از انواع تغییرات اپی‌ژنتیکی مهم است که در آن دسته‌ای از مولکول‌ها به ژن متصل می‌شوند و سطح پذیرش پیام‌های بیوشیمیایی از بدن را تغییر می‌دهند. این آزمایش وارد مرحله تجاری نشده و هنوز در مرحله آزمایش و مطالعه قرار دارد.

این مطالعه بر اساس نمونه‌های متعدد خونی انجام گرفت که از سال 1999 تا 2013 جمع‌آوری شده بودند. محققان از 834 نمونه خونی جمع‌آوری شده از 442 شرکت‌کننده که در آن زمان نشانه‌ای از سرطان در آن‌ها مشاهده نمی‌شد، استفاده کردند.

مطالعات نشان داد که به ازای هر افزایشی در اختلاف اپی‌ژنتیک/زمانی، خطر ابتلا به سرطان در هر سه سال 6 درصد افزایش پیدا می‌کند و خطر مرگ بر اثر سرطان در هر پنج سال، 17 درصد بیشتر می‌شود. سن اپی‌ژنتیکی افرادی که طی این دوره زمانی به سرطان مبتلا شده بودند دست کم 6 ماه بیشتر از سن زمانی آن‌ها بود. افرادی که بر اثر سرطان از دنیا رفته بودند سن اپی‌ژنتیکی‌شان 2.2 سال بیشتر از سن واقعی یا سن زمانی بود.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که محققان می‌توانند از این پتانسیل بالقوه برای نشان دادن تصویر دقیقی از سلامت افراد و وضعیت بیماری آن‌ها در سطح مولکولی استفاده کنند. محققان در حال حاضر مشغول مطالعه این موضوع هستند که آیا افراد می‌توانند با ارتقا سطح زندگی همچون افزایش تمرین‌های ورزشی و برخورداری از رژیم غذایی بهتر سن اپی‌ژنتیکی خود را کاهش دهند؟

این مقاله در مجله EBioMedicine به چاپ رسیده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن