تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین گزارش خارجی ها از انتخابات ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخستین گزارش خارجی ها از انتخابات ایران


آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران بازتاب وسیعی در رسانه های بین المللی و منطقه ای داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی و منطقه ای آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران را پوشش دادند. فرانس پرس: روزی که برای روحانی ارزش حیاتی دارد خبرگزاری فرانسه صبح امروز گزارش داد؛ رای دهندگان ایرانی صبح جمعه برای انتخاب اعضای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پای صندوقهای رای رفتند.
فرانس پرس مدعی شد که این انتخابات برای حسن روحانی که سیاست ایجاد  فضای باز سیاسی را دنبال می کند ارزش حیاتی دارد و موضع او را در برابر محافظه کاران تقویت می کند. 55 میلیون ایرانی برای انتخاب 290 نماینده از بین بیش از 6 هزار نامزد که 586 نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند و همینطور برای تعیین 88 نماینده ی مجلس خبرگان رهبری از بین 161 نامزد رای می دهند .وظیفه مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبر برای جمهوری اسلامی ایران است و محافظه کاران اکثریت  هر دو مجلس در ایران را در دست دارند.
آیت الله خامنه ای رهبر بزرگ ایران اولین کسی بود که در داخل مسجدی در تهران رای داد. حوزه های رای گیری ساعت 8 به وقت تهران آغاز به کار کردند و تا ساعت 18 به وقت محلی رای گیری ادامه می یابد . انتظار می رود نتایج اولیه رای گیری انتخابات ایران در طول 24 ساعت اعلام شود . المیادین: حضور گسترده مردم در انتخابات
شبکه المیادین از حضور گسترده مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خبر داد . بی بی سی انگلیسی: فضا دو قطبی است!
آغاز رای گیری پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران در شبکه بی بی سی انگلیسی بازتاب داشت.
این شبکه خبری دقایقی پس از آغاز ساعت رسمی رای گیری انتخابات در ایران در نخستین بخش خبری خود و در خبری کوتاه اعلام کرد: رای گیری انتخابات مجلس در ایران برای برگزیدن (اعضای) مجلس جدید ایران با 290 کرسی در جریان است.
این شبکه همزمان با پخش تصویر از رای دادن رهبر معظم انقلاب افزود: رای گیری در ایران همچنین به انتخاب مجلس قدرتمند خبرگان مربوط می شود که ناظر بر فعالیت رهبر معظم ایران، است و هم اکنون در حال تماشای رای دادن ایشان هستید.
بی بی سی تصریح کرد: در یک سوی این انتخابات طرفداران حسن روحانی، رئیس جمهور عملگرای ایران قرار دارند که قهرمان توافق هسته ای که سال گذشته (میلادی) به دست آمد شد (لقب گرفت). در سوی دیگر این انتخابات اصولگرایانی قرار دارند که با رویکرد گروه دیگر در قبال قدرت های غربی به شدت مخالف اند.   الجزیره: بعد از ظهر شلوغ تر می شود
مازن ابراهیم و نورالدین الدغیر خبرنگاران شبکه الجزیره در قم و تهران در ارتباط زنده با این شبکه از نخستین ساعت بازگشایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفتند .
نور الدین الدغیر گفت: از نیم ساعت پیش مراکز رای گیری در تهران باز شده است . الان نمی شود درباره میزان درصد مشارکت مردم در این انتخابات صحبت کرد چون امروز جمعه و روز تعطیل است . پیش بینی می شود مانند انتخاب های گذشته اگر مشارکت گسترده باشد، بعد از ظهر این اتفاق بیافتد . همچنان اوضاع به خصوص در این مرکز رای گیری ( مسجد النبی در جنوب شرقی تهران ) آرام است . در این انتخابات دو لیست مهم وجود دارد ؛ یک لیست مربوط است به اصولگراها به ریاست حداد عادل از روسای سابق مجلس و لیست دیگر لیست اصلاح طلبان و اعتدالیون به ریاست محمد رضا عارف ، معاون خاتمی است . بر اساس تجربه گذشته ، مناطق شمالی تهران هوادار اصلاح طلبان و مناطق جنوبی تهران طرفدار اصولگراها هستند .
مازن ابراهیم خبرنگار الجزیره در شهر قم نیز گفت: از نیم ساعت پیش همزمان با آغاز راگیری رای دهندگان به مراکز رای گیری می آیند . در مراکز رای گیری صندوق هایی برای مجلس شورای اسلامی و صندوق هایی برای مجلس خبرگان قرار دارد.
 


جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن