تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805517726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تائید رسمی و قضایی اقدام مجریان بی بی سی در سوء استفاده های جنسی از کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تائید رسمی و قضایی اقدام مجریان بی بی سی در سوء استفاده های جنسی از کودکان


مسئول قضایی بررسی سوء استفاده های جنسی از کودکان در بی بی سی اعلام کرد تجاوز و آزار جنسی کودکان در بنگاه سخن پراکنی بی بی سی حداقل ۴۰ سال ادامه داشته است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جانت اسمیث، مسوول بررسی سوء استفاده جنسی از کودکان در ساختمان ها و برنامه های بی بی سی، گزارش خود را امروز منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، در گزارش پایانی بررسی سوء استفاده جنسی مجریان و کارکنان بی بی سی از کودکان در این سازمان که امروز منتشر شد گفته شد اگرچه بیش از یکصد نفر از کارکنان، تولید کنندگان و مدیران این سازمان از سوء استفاده ها آگاه بودند، بی بی سی به صورت سازمانی برای پنهان کردن این فسادها، اقدام نکرده است.
اسمیث گفت:  در مصاحبه با شماری از کارکنان بی بی سی دریافته است که 117 نفر از کارکنان و تهیه کنندگان بی بی سی گفتند که از شایعات درباره سوء استفاده جنسی مجریان و کارکنان بی بی سی از کودکان آگاه بودند و تعدادی از مدیران غیر ارشد نیز اعلام کردند از این سوء استفاده ها اطلاع داشتند اما چون افراد مشهور، غیر قابل دسترسی به نظر می رسیدند و فضای ترس بر بی بی سی حاکم بود، اقدامی صورت ندادند.
در این گزارش  آمده است سوء استفاده جنسی از کودکان در ساختمان های بی بی سی و در بیرون از آن صورت می گرفت و کودکانی که در دهه های 1960 تا 2000 به برنامه های بی بی سی راه می یافتند، در معرض خطر آزار جنسی قرار می گرفتند.
به گفته  جانت اسمیث، جیمی ساویل، مجری مشهور بی بی سی از سال 1959 تا 2006 میلادی، کودکان انگلیسی را مورد آزار جنسی قرار می داد و حداقل به 8 کودک در درون ساختمان ها و استودیوهای بی بی سی، تجاوز کرده بود. کوچک ترین قربانی آزار جنسی جیمی ساویل 8 سال داشت و سوء استفاده های جنسی وی از کودکان  در بی بی سی، پس از درگذشت وی در سال 2011 میلادی به رسانه ها راه یافت.
مسوول رسیدگی به آزارهای جنسی از کودکان در بی بی سی گفت: جیمی ساویل و استیوارت هال، مجریان بی بی سی، کودک آزارانی بودند که سالیان متمادی، از کودکان سوء استفاده جنسی می کردند.  
به گفته جانت اسمیث، فرهنگ رایج در بی بی سی، شکایت نکردن و ابراز نگرانی نکردن کارکنان و کودکان از سوء استفاده های افراد مشهور بوده است به گونه ای که حداقل در پنج فرصت مناسب، افشای این فسادها صورت نگرفت و تاکید کرد این فضای هراس، اکنون نیز بر بی بی سی حاکم است.
وی تاکید کرد به علت سلسله مراتب بیش از اندازه و هراس کارکنان و قربانیان از افشا آزارهای جنسی، عوامل فرهنگی موجب می شد تا قربانیان سوء استفاده های جنسی و کارکنانی که این اخبار را می شنیدند، شکایت و افشاگری نکنند و همین فضای ترس، موجب شد افراد و مجریان مشهور بی بی سی، ده ها سال با خیال راحت، به رفتارهای فسادآمیز خود ادامه دهند. مسوول بررسی سوء استفاده جنسی از کودکان در بی بی سی تاکید کرد با این که 8 شکایت غیر رسمی مبنی بر سوء استفاده جنسی مجریان مشهور بی بی سی دریافت شده بود، به علت نبود ارتباط صحیح میان کارکنان و مدیران و نیز بخش های گوناگون، مدیران این سازمان آن ها را به درستی پیگیری نکردند اما هیچ سندی یافت نشد که نشان دهد مدیران ارشد بی بی سی، از آزارهای جنسی کودکان در این سازمان آگاه باشند.
خانم جانت اسمیث، از قربانیان آزارهای جنسی در ارتباط با بی بی سی سپاسگزاری و تاکید کرد درس های فراوانی موجود است که این سازمان باید فرا گیرد تا بتواند دوباره اعتماد عمومی را به دست آورد.
سپس مدیرکل بی بی سی خطاب به  قربانیان آزارهای جنسی در ارتباط با بی بی سی گفت:  آنچه در بی بی سی اتفاق افتاد، کاملا غلط بود و نباید از ابتدا آغاز می شد و باید بدون بهانه گیری، از همان ابتدا متوقف می شد.
تونی هال افزود : آزار جنسی کودکان در  بی بی سی، صفحه تاریک در تاریخ این سازمان است و البته برای قربانیان، تاریک تر است و چون بدون همکاری قربانیان، تهیه این گزارش ممکن نمی شد، از شجاعت آنان در بیان واقعیات تشکر کرد.
وی تاکید کرد با پیشقدم شدن قربانیان در افشای فساد در بی بی سی، بسیار بسیار دیر و پس از ده ها سال صدای قربانیان آزارهای جنسی شنیده شد.
تونی هال گفت درس های فراوانی موجود است که باید فرا گیریم و همه توصیه های این گزارش را می پذیریم.
به گفته مدیرکل بی بی سی، تلاش شده است تا شکایات از سوء استفاده های جنسی در بی بی سی، مورد رسیدگی جدی قرار گیرد و کارکنان و کودکان تشویق شوند تا موارد آزارهای جنسی را به گوش مسوولان برسانند.
 وی افزود: نهاد مستقلی به منظور رسیدگی به این گونه شکایات راه اندازی شده است و روند پیگیری شکایات، مستمرا زیر نظر قرار خواهد گرفت.
به گفته مدیرکل بی بی سی، شهرت، قدرت است و بی بی سی به علت مشهور کردن مجریان، بازیگران و گویندگان، مسوول است.
 تونی هال افزود شهرت باید با مسوولیت همراه شود و افراد مشهور، مدام مورد بررسی قرارگیرند تا همچون جیمی ساویل و استیوارت هال، از شهرتشان سوء استفاده نکنند.
مدیرکل بی بی سی از قربانیان آزارهای جنسی مجریان این سازمان عذر خواست و گفت:  رنج قربانیان آزارهای جنسی در بی بی سی نباید فراموش شود و باید برای پشگیری از سوء استفاده جنسی در آینده این سازمان، اقدام لازم صورت گیرد.
بررسی شکایات از سوء استفاده های جنسی جیمی ساویل در ارتباط با بی بی سی، از اکتبر سال 2012 آغاز شد و شش و نیم میلیون پوند هزینه در برداشت.
خانم جانت اسمیث، مسوول این بررسی، از قضات  بازنشسته در دادگاه عالی انگلیس است که در سال 2013 میلادی، در برنامه ای در رادیو 4 بی بی سی، به عنوان یکی از صد زن قدرتمند کشور برگزیده شد. 


پنج شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن