تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصطفي معين: در انتخابات شركت كنيم تا از مشكلات خلاص شويم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مصطفي معين: در انتخابات شركت كنيم تا از مشكلات خلاص شويم
وزیر علوم و تحقیقات دولت اصلاحات: به ليست ٣٠ نفره راي مي‌دهم
به گزارش نامه نیوز، مصطفي معين در گفت‌وگويي بيان كرده است كه براي اينكه عذاب وجدان نگيرد و انجام وظيفه كرده باشد در انتخابات دهمين دوره مجلس شركت كرده است. او كه وزير علوم دولت اصلاحات است در اين گفت‌وگو مي‌گويد مي‌دانسته است كه رد‌صلاحيتش مي‌كنند اما ثبت‌نام كرده كه شور و نشاط و اميد به فضاي كشور به‌خصوص شهر شيراز بازگردد.


معين در صحبت‌هايش روايت ثبت‌نام خودش را اينطور بيان مي‌كند كه تا آخرين ساعات روزي كه ثبت‌نام‌ها صورت مي‌گرفت، هيچ قصدي نداشته است كه بخواهد در انتخابات ثبت‌نام كند اما بعد از كنار آمدن با خودش با وجود مخالفت خانواده‌اش با آنها راهي وزارت كشور مي‌شود. او در اين گفت‌وگو از انتظاراتي كه از مجلس دهم دارد، مي‌گويد. معين مي‌گويد انتظار دارد كه مجلس آينده عقلانيت را جايگزين ناآگاهي و جهل كند و همچنين گفته است كه انتظار دارد مجلس دهم به جاي تقابل و كارشكني براي دولت، از دولت پشتيباني و حمايت كند اما با حفظ نظارت بر عملكرد دولت، نقد مشفقانه و حفظ استقلال و دفاع از حقوق مردم. معين كه خود سابقه نمايندگي در مجلس دارد، مي‌گويد كه به ليست ٣٠ نفره اصلاح‌طلبان راي مي‌دهد و به مردم هم توصيه كرده كه به ٣٠ نفر حاضر در ليست حتما راي دهند.


او همچنين خطاب به افرادي كه تصميمي به شركت در انتخابات ندارند توصيه مي‌كند كه با تحريم و انفعال شما هيچ چيزي درست نمي‌شود و بايد از گذشته درس گرفت. معين در بخشي از اين صحبت‌هايش گفته است: مجلس شوراي اسلامي جايگاه مهمي در كشور دارد و بايد نمايندگاني انتخاب شوند كه شأن اين جايگاه مهم در كشورمان را حفظ كنند. او مطرح مي‌كند كه «مردم بهترين قاضي هستند تا ببينند عملكرد نماينده‌هاي مجلس چطور بوده است. به نظر من هم بهترين قضاوت براي مجلس نهم، ديدن عملكرد نمايندگان اين دوره از مجلس است. قاعدتا نمايندگاني مي‌توانند چنين مسووليت خطيري را به عنوان امانت از طرف موكلان‌شان كه مردم هستند، به اجرا در بياورند كه واقعا شخصيت‌هاي چندبعدي باشند.» او تاكيد كرده كه: «نماينده مجلس شوراي اسلامي نبايد نسبت به درد و رنج مردم بي‌تفاوت باشد.


همچنين نماينده مجلس بايد فردي باشد كه انصافا از يك سطح خوب يا بالاي دانش تخصصي برخوردار باشد. نكته ديگر اينكه نماينده مجلس شوراي اسلامي بايد فردي باشد كه نوع نگاهش نسبت به مسائل، ملي باشد. نماينده مجلس نبايد نگاه محلي و كوتاه‌مدت داشته باشد.» معين همچنين بيان كرده است كه مهم‌ترين حق‌الناس راي نيست.


به نظر او «يكي از مهم‌ترين حق‌الناس‌ها اين است كه نماينده منتخب از لحظه لحظه دوره نمايندگي‌اش در چهار سال درست استفاده كند. نماينده‌اي كه وارد مجلس مي‌شود بايد به نفع مردم كاركند و كاري به ديدگاه‌هاي جناحي و فردي خود نداشته باشد بلكه بايد نفع مردم را در نظر بگيرد.» او در خصوص چرايي عزم تمايلش براي حضور در انتخابات گفته: «دليل اصلي من اين بود كه بيرون از مجلس در اين شرايط كشور موثر‌تر هستم. من مي‌ديدم با توجه به مشكلاتي كه در فضاي مجلس وجود دارد، آنچنان كه بايد و شايد نمي‌توانم تاثيرگذار باشم.


وقتي مجلس را مي‌ديدم با يك فضاي درهمي مواجه مي‌شدم. در مجلس نهم مي‌ديدم كه فراكسيون‌هاي واقعي كه در يك انتخابات سالم و برابر وارد مجلس شده باشند و در سايه تعامل سياست‌ها و قوانين را به تصويب برسانند وجود ندارد. چيزي كه مشاهده مي‌كردم اينكه يك جمع يك دست با نگاه‌هاي خاص نسبت به مردم، نسبت به سياست، نسبت به فرهنگ و يك مقداري هم با چاشني خشونت، افراطي‌گري، بي‌اخلاقي همراه بود. فضايي كه وقتي وارد آنجا مي‌شويم به نظرم وقت انسان تلف مي‌شود.» او در صحبت‌هايش گفته است: «انسجامي كه امروز دربين نيروهاي اصلاح‌طلب به وجود آمده است، به صورت تصادفي و اتفاقي نبوده است و جلسات زيادي روي آن گذاشته شده و ساعت‌ها مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.»


او اين موضوع را مطرح كرده است كه در جلسات شوراي اصلاح‌طلبان «اصلا قرار نبود كه چهره‌هاي شاخصي كه در معرض رد‌صلاحيت جدي هستند كانديدا شوند، من واقعا به عنوان يك وظيفه اخلاقي كه نمي‌توانم از آن سر باز بزنم رفتم و ثبت‌نام كردم. البته بگويم كه قرارجمعي محكمي نبود كه چهره‌هاي شاخص ثبت‌نام نكنند، اما در صحبت‌ها اين بود كه با ورود چهره‌هاي شاخص آنها را حساس نكنيم كه بخواهند رد‌صلاحيت كنند، كه در آخر نيز ديديم چه مي‌رفتيم و چه نمي‌رفتيم رد‌صلاحيت گسترده مي‌شد.» معين بيان كرده است كه: «نگاه اصلاح‌طلبانه يك نگاه مثبت است و سلبي نيست و الان هم با اين نگاه است كه با ٣٠٠ نفر از همين‌هايي كه تاييد صلاحيت شده‌اند ليست اصلاح‌طلبي ايجاد مي‌شود و از مردم دعوت مي‌شود كه در انتخابات مشاركت گسترده داشته باشند. اين يك نگاه اخلاقي، انساني و اصلاح‌طلبي است كه بايد بگويم مبتني بر واقع‌گرايي است.» وزير علوم دولت اصلاحات در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در رابطه با علل اينكه مي‌دانسته است رد‌صلاحيت مي‌شود، گفته است: «هم عملكرد آنها را مي‌دانستم و هم عملكرد خودم را مي‌دانستم. هم نوع ديدگاه‌هاي آنها را در مسائل سياسي مي‌دانستم و هم عملكرد خودم را در اين مسائل مي‌دانستم. در اين كشور آن كسي كه شفاف‌تر، صادقانه‌تر موضع‌گيري كند و روي مواضع خود محكم بايستد و از حقوق دانشجو دفاع كند ممكن است گناهكار تلقي شود. اما اگر سكوت كنيد، اگر توجيه كنيد، هيچ گناهي نيست.


كاري انجام نشود مهم نيست اما اگر با اقتدار، صراحت و اخلاق از حقوق مردم و دانشجو دفاع شود و به وظايف قانوني محكم عمل شود و همچنين اجازه دخالت در اختيارات قانوني‌ات را به كسي ندهي خواناخواه دوستي نادوستي با شما پيدامي كنند.» اين نماينده اسبق مجلس در صحبت‌هايش به شهرونداني كه قصد شركت در انتخابات را ندارند، گفته است: «براي خروج از اين مصيبت‌هايي كه به شما در اين چند سال اخير و در هشت سال دولت‌هاي نهم و دهم گذشته است، كه تركش‌هايش هنوز دامن گير زندگي شما است بايد در انتخابات شركت كرد.» او صحبت‌هايش را اينطور ادامه داده است: «مي‌دانم به لحاظ بيكاري، معيشت، ركود اقتصادي و آسيب‌هاي اجتماعي در وضعيت بدي هستيم اما اينها ثمره تحريم انتخابات و در واقع هجوم نبردن به سمت صندوق‌هاي راي است كه تاوانش را پس مي‌دهيم.


پس بايد در انتخابات شركت كنيم كه از شر اين مشكلات خلاص شويم. به جوانان عزيزي كه تصميم ندارند در انتخابات شركت كنند، مي‌گويم كه با تحريم و انفعال شما هيچ چيزي درست نمي‌شود.» او همچنين گفته است: «مي‌گويم كه خود به خود هيچ مشكلي درست نمي‌شود حتي رحمت خدا هم وقتي خواهد بود كه از بنده خدا يك حركتي وجود داشته باشد.» معين در اين بخش از صحبت‌هايش بيان كرده است كه خودش به ليست ٣٠ نفر اصلاح‌طلبان راي مي‌دهد و از مردم هم خواسته است كه به ٣٠ نفر حاضر در ليست حتما راي دهند. او گفته است: «راي خواهم داد تا مجلس بهتر و متخصص‌تري جايگزين مجلس نهم شود.


بايد بگويم كه هفتم اسفندماه بايد روزي حماسي و تاريخي باشد.» او همچنين در صحبت‌هايش گفته است كه قهر نكردن با صندوق‌هاي راي تاكتيك خوبي است، چرا كه به گفته معين «اين عمل نشان مي‌دهد كه انديشه سياسي اصلاح‌طلبان از گذشته در حال درس گرفتن است.» او در اين رابطه به «اعتمادآنلاين» گفته است: «اينكه امروز مي‌بينيم كه اصلاح‌طلبان صحبت از حضور گسترده مردم در انتخابات مي‌كنند، نشان‌دهنده اين است كه آنها آينده‌نگر شده‌اند و مي‌خواهند از بروز مشكلات بيشتر براي كشور جلوگيري كنند و تجربه تلخ گذشته باعث شد كه اصلاح‌طلبان نخواهند با صندوق‌هاي راي قهر كنند.» وزير علوم دولت اصلاحات در صحبت‌هايش افزوده است: «وقتي كه ما انفعالي برخورد كنيم يا تحليل‌هايي داشته باشيم كه جداي از واقعيت‌هاي جامعه باشد، آن وقت با شكست روبه‌رو مي‌شويم.» او بيان كرده است: «خوشبختانه موج شركت در انتخابات شكل گرفته و اميد‌ها بيشتر شده است، حتي با رد‌صلاحيت‌هايي كه انجام شده است و اميدوارم كه هفتم اسفندماه شاهد حضور پرشور مردم در پاي صندوق‌هاي راي باشيم تا حماسه‌اي مانند دوم خرداد ١٣٧٨ يا ٢٢ خرداد ٩٢ رقم بزنيم.»






منبع: روزنامه اعتماد


۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن