تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805266295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس لبنانی در گفت‌وگو با فارس: تاریخ انقضای نفوذ عربستان در لبنان سررسیده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارشناس لبنانی در گفت‌وگو با فارس:
تاریخ انقضای نفوذ عربستان در لبنان سررسیده است
کارشناس سیاسی لبنان با تاکید بر اینکه نبرد اخیر آزادسازی کنسبا یکی از صحنه‌های نمایش زیباترین تاکتیک‌های جنگی ارتش سوریه بوده است، تاکید کرد: با پیروزی‌های پی در پی مقاومت دوره نفوذ و فتنه‌انگیزی عربستان در لبنان سرآمده است.

خبرگزاری فارس: تاریخ انقضای نفوذ عربستان در لبنان سررسیده است



«کمال فیاض» کارشناس امور امنیتی و سیاسی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت نبرد اخیر آزادسازی کنسبّا در شمال لاذقیه را صحنه اجرای یکی از زیباترین تاکتیک‌های جنگی ارتش سوریه توصیف کرد. وی افزود: چند روز قبل از آزادسازی کنسبّا یک حمله‌ای ساختگی به سوی این شهر صورت گرفت، به گونه‌ای که همه منطقه هدف بمباران قرار گرفت و تروریست‌ها احساس کردند، عملیات ارتش سوریه آغاز شده است. کارشناس لبنانی گفت: به دنبال آن، گروه‌های تروریستی از کنسبّا خارج شده و در بلندی‌های پیرامون شهر مستقر شدند، به گونه‌ای که به نیروهای شناسایی زمینی و هوایی اجازه داد اکثر مواضع تروریست‌ها و سپس و بمباران توپخانه‌ای، شلیک مستقیم موشک و بمباران هوایی علیه آنها را شناسایی کنند. وی افزود: این علاوه بر حملات گروه‌های کوچکی از پیاده نظام‌های ارتش سوریه و مقاومت به سوی هر کدام از این مواضع تروریست‌ها بود که با سیطره بر ارتفاعات جبل الروس که مشتمل بر چندین تپه است، همراه شد و پس از آن با گریختن شبه نظامیان از کنسبا به بداما در نزدیکی مرزهای ترکیه نیروهای ارتش سوریه وارد کنسبا شدند. فیاض گفت: عملیات آزادسازی کنسبا از زیباترین نبردهای ارتش سوریه طی این چند ساله جنگ بود و به اعتقاد من روزی تاکتیک‌های آن در آکادمی‌های نظامی کشورهای مختلف جهان آموزش داده می‌شود. کارشناس لبنانی ادامه داد: هم اکنون نیروهای سوریه به ورودی‌های استان إدلب و دشت الغاب در استان حماه رسیده‌اند که تا جسر الشعور بیش‌تر از 13 کیلومتر و تا مرزهای ترکیه بیش‌تر از پنج کیلومتر فاصله ندارد.

فیاض گفت: به اعتقاد من ارتش سوریه با پیشروی به سوی بداما چند کیلومتر باقی مانده از ریف لاذقیه را آزاد خواهد کرد تا به مرزهای ترکیه رسیده و نیروها را در همه این مرزها مستقر کند. وی افزود: ارتش سوریه سپس به نبرد آزادسازی جسر الشغور و استان إدلب می‌رسد که عملیات در آنجا به موازات عملیات محاصره تروریست‌های حلب خواهد بود و زمان این نبرد دیر نخواهد بود. کارشناس لبنانی درباره احتمال مداخله نظامی ترکیه و عربستان در سوریه نیز اظهار داشت: رویاهای اردوغان بر باد رفته و دیگر فریادهای ترکیه  و عربستان که طی پنج سال اخیر به آن عادت کرده بودیم در حال فروکش کردن است، یعنی تا چند ماه دیگر آنها با ترس و وحشت از تحولات آتی صدای خود را کاملا خفه خواهند کرد. وی افزود: ترکیه به خوبی می‌داند که روسیه به طور غیرعلنی اما رسمی جنگ علیه ترکیه را اعلام کرده و در آینده‌ای نزدیک هنگامی که عملیات جنگی در داخل خاک ترکیه و در همه نوار مرزی بین سوریه و ترکیه آغاز شود، ترس و وحشت ترکیه را احساس خواهیم کرد. کارشناس لبنانی با تاکید بر اینکه ترکیه بهای حمایت از تروریست‌ها را خواهد پرداخت، گفت: عملیات گروه‌های کرد و غیر کرد به سوی مواضع ترکیه هرگز متوقف نخواهد شد و ما شاهد نوعی انتفاضه‌های مسلحانه در داخل شهرها و روستاهای ترکیه از اسکندرون تا مرزهای ترکیه با ایران خواهیم بود که می‌تواند جنگ داخلی در ترکیه خوانده شود. کارشناس لبنانی گفت: ممکن است برخی بگویند این‌ها فقط پیش‌بینی‌های شخصی است اما محقق خواهد شد و تا چند ماه آینده شاهد آن خواهیم بود. فیاض با تاکید بر اینکه ترکیه قادر به مدیریت بحران سوریه به نفع خود نخواهد بود، گفت: اکنون مدیریت بحران سوریه در دست روسیه و رهبری سوریه است و این امر آنکارا را به امتیازدهی و پایین آوردن سقف خواسته‌های خود وادار خواهد کرد. وی تصریح کرد: امروز رویای اردوغان در شمال سوریه و به خصوص حلب از بین رفته و هنگامی که مرزهای سوریه با ترکیه به دست نیروهای سوری و گروه‌های کرد بسته شود و ترکیه جای پایی یا سیطره‌ای بر طول این مرزها نداشته باشد، ناکامی بزرگ‌تر اردوغان رقم خواهد خورد. کارشناس لبنانی در  بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیروت در خصوص انتخابات کشورش نیز اظهار داشت: همه باید بدانند، لبنان قوی است و قدرتش را از مقاومت و رهبری حکیمانه آن گرفته است. وی افزود: امروز دیگر توطئه‌ها برای ضربه زدن بر آمادگی مقاومت و وادار کردن آن به خروج از سوریه برای سوق دادن آن به جنگ داخلی بی نتیجه است. فیاض تصریح کرد: قدرت و تجربه حزب الله امروز بیش از گذشته شده و این حزب از نیروهای سیاسی و نظامی بزرگ منطقه‌ است به خصوص که ما طی این سال‌ها شاهد حماسه‌سازی‌های آن در برابر مزدوران تروریست سعودی در سوریه بوده‌ایم. پژوهشگر لبنانی با تاکید بر اینکه عربستان با همه پول، نفوذ و مزدوران و سرسپردگانش، قدرت انتخاب رئیس جمهور مد نظر خود برای لبنان را ندارد، گفت: دوره سعودی‌ها در لبنان تمام شده و با پیروزی‌های پیاپی مقاومت در سوریه، به اعتقاد من دخالت عربستان در سیاست لبنان به تاریخ خواهد پیوست. فیاض تصریح کرد: تا زمانی که توافقی بر سر یک سری مسائل از جمله قانون انتخابات در لبنان حاصل نشود تا به عصر ملوک و طوائفی و تجارت با سیاست پایان داده نشود انتخابات ریاست جمهوری هم برای آینده نزدیک در کار نخواهد بود.

94/12/05 - 09:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن