تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804514279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام استانها بیشترین و کمترین آمار زمین خواری را دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون ابتکار اعلام کرد؛ کدام استانها بیشترین و کمترین آمار زمین خواری را دارند معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام اینکه بیشترین تصرفات مربوط به استان تهران و کمترین به استان سیستان و بلوچستان مربوط می شود، گفت: به طور کلی یک درصد از کل مناطق چهارگانه محیط زیست واگذار و تصرف شده است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند ساعت 13:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، فرهاد امروز در نشستی خبری با تشریح اقدامات معاونت طبیعی سازمان محیط زیست گفت: اقدامات معاونت محیط طبیعی در مناطق زیستگاه های چهارگانه محیط زیست در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بعد از سالها دنبال آن هستیم که میزان تصرفات در اراضی مناطق چهارگانه را مشخص کنیم اظهار کرد: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری در 10 اسفند سال 93 همه قوا و دستگاه‌ ها موظف به انجام اقداماتی در جهت پیگیری رهنمودهای ایشان در مورد تصرفات غیرمجاز شدند. به این منظور کمیته ‌ای برای مقابله با زمین خواری تشکیل شد که دفتر زیستگاه ها و امور مناطق این مساله را دنبال می کند.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: همچنین ارتقای سطح کیفی مناطق چهارگانه یکی از اهداف معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست است که در این حوزه اقداماتی برای تهیه امکانات از جمله دوربین ها، سنسورها و پهبادها صورت می گیرد که البته در این زمینه بیش از هر موضوعی جلب مشارکت های جوامع محلی برای ما دارای اهمیت است.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع حفاطت از حیات وحش اشاره کرد و گفت: حفاظت از گونه های جانوری در معرض خطر انقراض مورد توجه ما قرار دارد که در این رابطه برنامه هایی در بحث شکار و صید به ویژه بیمه حیوانات کمیاب در حال طراحی است.
دبیری اضافه کرد: برای موضوع بیمه حیوانات در معرض خطر با بانک ها و مراجع ذیربط در حال رایزنی هستیم که بر اساس آن در پی حمله برخی حیوانات وحشی به باغداران و دامداران، خسارت آن را بیمه متقبل خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه پلنگ در شرایط خوبی قرار ندارد، اظهار داشت: در واقع از طریق بیمه کردن پلنگ به حفاظت این گونه کمک خواهد شد.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درخصوص اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات خارج از حریم شهرها نیز توضیح داد: بر اساس این اصلاحیه کسانی که تا سال 85 این تغییر کاربری را داده‌ اند به رسمیت شناخته می‌ شوند. البته طبق اصل 85 کمیسیون‌ های مربوطه می‌ توانند قوانینی را بدون اینکه نیاز باشد در صحن علنی مطرح شود، تصویب کنند.
وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست با این اصلاحیه مخالف کرد، افزود: موضع سازمان حفاظت محیط زیست با این اصلاحیه این است که مخالفت خود را با آن اعلام کرده اگرچه این اصلاحیه تمام مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست را در بر نمی‌ گرفت و مربوط به کل اراضی زراعی و باغات کشور می‌ شود که عمده آنها در شمال کشور اتفاق می ‌افتد اما سازمان در مورد مناطق حفاظت شده خود موضع خود را اعلام کرده زیرا این تغییر کاربری اراضی ممکن است در منطقه حفاظت شده باشد، بنابراین سازمان محیط زیست با این اصلاحیه مخالفت کرد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی نیز زمین خواری محسوب می‌ شود، وزارت جهاد کشاورزی 240 هکتار از پارک ملی سرخه حصار را در دهه 60 به تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرد که در حال حاضر تبدیل به معضل شهرک زیتون شده است.
وی با اشاره به آمار زمین خواری ها در مناطق حفاظت شده نیز گفت: براساس بررسی‌ هایی که از سال 68 تا آبان ماه سال جاری صورت گرفته از یک میلیون و 17 هزار هکتار مناطق چهار گانه 120 هزار هکتار واگذاری اراضی در مناطق چهارگانه از سوی نهادها و دستگاه‌ های مختلف صورت گرفته است.
دبیری اضافه کرد: همچنین 50 هزار هکتار از این میزان مورد تصرف قرار گرفته است که به طور کلی یک درصد از کل مناطق چهارگانه واگذار و تصرف شده است. بیشترین واگذاری‌ ها و تصرف‌ ها مربوط به استان تهران و کمترین آنها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن