تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیا در تقویت توافق هسته ای با ایران نقش مهمی ایفا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: "سیا" در تقویت توافق هسته ای با ایران نقش مهمی ایفا کرد


معاون سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با واشنگتن تاپ نیوز گفت: سیا نقش مهمی در تقویت توافق اتمی با ایران ایفا کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دیوید کوهن David Cohen
گفت: نگرانی های زیادی در رابطه با کشورهای اتمی چون ایران و کره شمالی وجود دارد. آمریکا با ایران به توافقی رسید تا برنامه اتمی این کشور را متوقف کند و سازمان سیا نقش مهمی در تقویت این توافق ایفا کرد.   درباره ایران ما تلاش خود را در چند حیطه به کار خواهیم بست. یکی از حیطه ها البته نظارت و کمک به دیگران در بررسی پایبند بودن ایران به طرح جامع اقدام مشترک در توافق است.
وی افزود: توافق اتمی ایران به آن معنا نیست که رهبران این کشور از دیگر فعالیت های مخفیانه خود صرف نظر کرده باشند. ما در تعامل با دیگران بر روی فعالیت های مخرب  آنها در هر جای جهان در رابطه با فعالیت های نیروهای قدس یا حزب الله تمرکز کرده ایم.
وی درباره گروه تکفیری صهیونیستی داعش گفت: یکی از واقعیت های زمانه ما این است که در جهانی بسیار پیچیده زندگی می کنیم که چالش های خطیری برای ما وجود دارد. این چالش ها عبارتند از تهدیدهایی که از طرف داعش و القاعده و طرفداران آن وجود دارد، ما شاهد آزمایش موشکی کره شمالی بودیم. آنها به تازگی یک آزمایش اتمی انجام دادند. ما همچنان شاهد مسائل موجود در سوریه و عراق هستیم. روس ها در اوکراین و چینی ها در دریای چین جنوبی هم از دیگر چالش های ما محسوب می شوند. اما مسئله مهم برای سازمان سیا و هر سازمان اطلاعاتی دیگر این است که چگونه خود را با سیر تحولات در جهان وفق دهد.
وی افزود: اینترنت سبب ایجاد گروههای تروریستی شده است و این گروههای ابزارهایی سریع و سهل الوصول برای به کارگیری نیرو و طرح ریزی حملات و اجرای آنها در اختیار دارند. ما شاهد این موضوع در سن برناردینوSan Bernardino و افراطی شدن برخی از افراد در آمریکا که مصرف کننده تبلیغات مسموم داعش و دیگر سازمان های افراط گرا و تروریستی در رسانه های اجتماعی هستند؛ بوده ایم.
معاون سازمان سیا گفت: با وجود تلاش های آمریکا برای مقابله با تبلیغات تروریستی و ممانعت از پیوستن افراد به این گروهها همچنان شاهد افزایش پیوستن افراد به این گروههای تروریستی هستیم. ما شاهد این موضوع هستیم و این یک تهدید محسوب می شود.   این تهدیدی است که ما و متحدانمان و همچنین اف.بی.آی بر روی آن تمرکز کرده اند.در طول یکسالی که از حضور من در معاونت سازمان سیا می گذرد شاهد پیشرفت های قابل توجهی در تضعیف داعش بوده ایم. سازمان سیا نقش مهمی در این موضوع ایفا کرده است.
وی گفت: یکی از موضوعاتی که سازمان سیا بسیار وارد آن شده است، کمک به فراهم آوردن اطلاعات لازم برای ارتشمان و همچنین ارتش عراق بوده است تا آنها به روشی موثر بتوانند عملیات های خود را ضد داعش اجرا کنند.   ارتش آمریکا عملیات هایی را در عراق و سوریه در یکسال گذشته اجرا کرده است. اما با این وجود جمع آوری اطلاعات درباره داعش در سوریه کار بسیار دشواری است، زیرا آمریکا حضوری رسمی در این کشور ندارد. سفارت آمریکا در دمشق فعالیت های خود را در فوریه 2012 به حالت تعلیق درآورد.
کوهن افزود: چالش پیش روی ما  در سوریه جمع آوری اطلاعات در منطقه  ای جنگی است که  کمترین شمار نیروها را داریم. بنابراین اهداف اطلاعاتی ما تنها از طرف عوامل مورد اعتمادی که به مناطق جنگی دسترسی دارند، محقق می شوند.   به نظرم جمع آوری اطلاعات از طریق منابع انسانی با توجه به اینکه داعش در حالت تدافعی قرار گرفته است، بهتر شده است. این نشان می دهد که داعش به طور آشکار در برابر روش های کسب اطلاعات سنتی آسیب پذیر شده است. آنها نمی توانند به عنوان یک حکومت مخفی خلیفه گری رفتار کنند و افراد آنها برای کسب اطلاعات آسیب پذیر هستند.
معاون سازمان سیا گفت: تلاش های آمریکا برای جمع آوری اطلاعات در جریان است. قلمرو تحت کنترل داعش بسیار محدود شده است. قدرت تحرک داعش در عراق و سوریه گرفته شده است. آنها در عراق  از رمادی عقب رانده شدند. آنها از بیجی عقب رانده شده اند. آنها از سنجار عقب نشینی کرده اند و کنترل سد تشرین در سوریه را از دست داده اند. در این حال حملات هوایی روز جمعه در لیبی که به کشته شدن 40 نیروی داعش در این کشور منجر شد جبهه جدیدی جهت مقابله با گسترش این گروه تروریستی ایجاد کرده است. از طرف دیگر این حملات بر اساس اطلاعات مقامات پنتاگون همچنان ادامه خواهد یافت و این آخرین حمله نخواهد بود.   سازمان سیا تمامی امکانات کسب اطلاعات خود را برای کمک به عملیات های نظامی در این کشور به کار بسته است. موضوع مقابله با تروریسم در حال حاضر تنها هدف سازمان سیا است.
این مقام سازمان سیا در ادامه افزود: ماموریت سازمان سیا این است که با جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها و اجرای عملیات های محرمانه که به دستور رئیس جمهور انجام می شوند، با تهدیداتی که امنیت ملی آمریکا را هدف قرار می دهند، مقابله کند و ضمن حفظ اسرار کشور امنیت مردم را تضمین کند.   این اسرار طیف گوناگونی از مسائل و ایده های مرتبط با امنیت ملی تا افکار سیاستگذاران کشور برای استفاده از فن آوری برای حفاظت از مردم آمریکا را در بر می گیرند. سازمان سیا امسال سالی دشوار برای مقابله با مشکلات و رفع آنها پیش رو دارد.
 


سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن