تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805320344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش جمعیت کیفری زندانها از تحمیل هزینه‌های سنگین بر سازمان جلوگیری می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کاهش جمعیت کیفری زندانها از تحمیل هزینه‌های سنگین بر سازمان جلوگیری می‌کند استان‌ها > سمنان - بیست و چهارمین جلسه ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر با حضور خانم راستگو معاون دادستان و قاضی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب سمنان در خصوص مباحث مربوط به کاهش آسیب و کاهش جمعیت کیفری در زندانها برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، در این جلسه معاون دادستان عمومی و انقلاب سمنان با تاکید بر اهمیت کاهش جمعیت کیفری زندانها، پیگیری جهت ادغام پرونده‌های متعدد زندانیان را یکی از راه‌های مؤثر در این خصوص دانست و اظهار داشت: درخصوص آن دسته از زندانیانی که دارای پرونده‌های مختلف می‌باشند و از طرف مراجع قضایی مجازات‌‌های متعدد برای آنان صادر شده است، بر اساس قانون امکان ادغام محکومیت‌ها و صدور رای واحد وجود دارد.
وی با اشاره به دشواری امر، خواستار همکاری بیشتر مددکاران و مسئولین اجرای احکام زندانهای استان فراتر از وقت اداری در خصوص شناسایی این زندانیان و معرفی به مراجع قضایی جهت رسیدگی شد.
خانم راستگو در ادامه با برشمردن راهکارهای پیش‌بینی شده برای کاهش جمعیت زندانهای کشور، به آمار بالای ورودی‌ در حوزه جرائم خانوادگی و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در خصوص جرائم خانواگی، با توجه به تغییر ویژگی‌های فرهنگی جامعه و کمرنگ شدن نقش ریش‌سفیدان در حل اختلافات خانوادگی، سازمان زندانها می‌تواند با مشارکت در بحث مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نقش مؤثری در کاهش معرفی افراد به زندانها و به تبع آن پیشگیری از هزینه‌های سنگین ناشی از افزایش جمعیت کیفری داشته باشد.
وی ترک اعتیاد را از مؤثرین روش‌ها برای کاهش جرایم مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد کمپ‌های استاندارد ترک اعتیاد توسط سازمان زندانها، می‌توان از تحمیل بسیاری از هزینه‌هایی که بر اثر صدور احکام حبس برای مرتکبان جرایم حمل و نگهداری مواد مخدر و توهم‌زا بر سازمان جلوگیری کرد.
در ادامه مدیر کل زندانهای استان سمنان با تقدیر از تلاش‌های سازنده خانم راستگو در طی مدت حضور در زندان سمنان به عنوان قاضی ناظر بر زندان بیان داشت: حضور مستمر و بدون وقفه ایشان در داخل زندان، باعث شده تا زندانیان بسیاری از مشکلات قضایی خود را با این مقام قضایی در میان بگذارند. همچنین تسهیل در اعطای مرخصی به زندانیان با رعایت کامل مقررات حاصل تدابیر خانم راستگو بوده است.
عباسعلی عرب در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر، دستاوردهای این ستاد و کمیته‌های مربوطه در زندانها را بسیار خوب دانست و گفت: با شناسایی آسیب‌های مهمتر در آغاز سال و طرح موضوعات مرتبط با آن در جلسات ستاد کاهش، نسبت به اتخاذ تصمیماتی جهت کاهش آنها در طول سال اقدام می‌گردد. از این طریق با کنترل آسیب‌ها ورفتارهای پرخطر زندانها، بروز بسیاری از آنها به شدت کاهش یافته و به حداقل رسیده است.
وی کاهش ورود مواد مخدر به زندانها و افزایش بازگشت از مرخصی زندانیان را دو نمونه از توفیقات ستاد کاهش استان دانست و اظهار داشت: در سال‌های 90 تا 92 غیبت از مرخصی و عدم بازگشت زندانیان در استان حدود 4 درصد بوده، اما با اتخاذ تدابیری در ستاد، هم‌اکنون با وجود دو برابر شدن اعطای مرخصی‌ها این میزان به زیر 1 درصد رسیده است.
عرب استان سمنان را از استان‌های موفق در بحث کاهش جمعیت کیفری زندانها دانست و گفت: جمعیت زندانهای استان در دو سال قبل نزدیک به 3 هزار نفر بوده است که در نتیجه تلاش‌های مجموعه و تعامل با مراجع محترم قضایی، جمعیت زندانهای استان هم اکنون حدود 2400 نفر می‌باشد.
در پایان این جلسه معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای استان تحقق کاهش جمعیت کیفری را تنها در سایه تعامل و تلاش همراه با انگیزه مسئولین زندانها و مراجع قضایی دانست و گفت: برگزاری جلسات مشترک در تمامی سطوح جهت وحدت رویه خواهد شد و در امر کاهش جمعیت کیفری مؤثر خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی افزود: ایجاد یک کمیته مشترک متشکل از مسئولین و کارشناسان زندانها و دادگستری برای رسیدگی به امور مرتبط با کاهش جمعیت کیفری ضروری است.
در پایان مدیر کل زندانهای استان با اهدای یک جلد از قرآن مجید به خانم راستگو، از اقدامات مؤثر وی در زندان سمنان تجلیل کرد.

کلید واژه ها: استان سمنان -




سه شنبه 4 اسفند 1394 - 08:16:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن