تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804512614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعیت روستایی کشور شش درصد کاهش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون توسعه روستایی کشور:
جمعیت روستایی کشور شش درصد کاهش یافته است

قزوین


شناسهٔ خبر: 3561545 - شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
استانها > قزوین

قزوین- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: علیرغم خدمات زیربنای انجام شده در روستاها در ۱۱ سال گذشته جمیعت روستایی شش درصد کاهش یافته و شاهد مهاجرت به مراکز استانها و شهرها هستیم. به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل رضوی در ششمین همایش دهیاران استان قزوین که ظهر شنبه با حضور استاندار در سالن تربیت معلم قزوین برگزار شد اظهارداشت: تا زمانی که توسعه روستایی محقق نشود حرف زدن از توسعه ملی بی معنی است. وی افزود: توسعه از روستا شروع شده و با روستا ادامه یافته و در روستا پایان می یابد اما نظام برنامه ریزی کشور تاکنون صحیح، کامل و جامع نبوده است و هنوز هم متاسفانه به برخی مسائل دقت نمی شود. رضوی تصریح کرد: مهمترین مشکلات کشور ناشی از بی توجهی به روستاهاست و حاشیه نشینی در شهرها ناشی از مهاجرت بی رویه روستاییان و عشایر مظلوم، کم توقع و بی ادعا به مراکزشهرهاست و در حال حاضر ۶۰ درصد از مهاجران و حاشیه نشینان از عشایر و روستاییان هستند. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: کسانی که در روستاهای خود شغل و درآمد مکفی ندارند با خیال سراب گونه مجبور به مهاجرت می شوند و با خالی شدن روستا مولد بودن این مراکز زیر سوال می رود.

کاهش شش درصدی جمعیت روستایی کشور رضوی یادآورشد: خدمات زیربنایی در روستاها شامل برق رسانی، آبرسانی، گازرسانی، مخابرات، آسفالت روستایی بخوبی انجام شده و انتظار می رفت جمعیت روستا حداقل ثابت بماند اما متاسفانه از سال ۱۳۸۳ تاکنون شاهد کاهش شش درصدی جمعیت روستایی هستیم. وی اضافه کرد: این در حالی است که در کشوری مانند اتریش در همین مدت درصد جمعیت روستایی در ۳۴ درصد ثابت مانده است. رضوی گفت: در ظاهر خدمات زیربنایی در ۱۱ سال گذشته بسیار خوب بوده اما به دلایل مختلف مانند غلط بودن نظام برنامه ریزی شاهد مهاجرت هستیم که این روند مطلوب نیست. وی بیان کرد: از هر ۵ خانوار روستایی یک نفر نحصیل کرده دانشگاهی داریم و در حالی که در ۳۰ سال گذشته روستاها تامین کننده نیروی کار نیروی کار و تولید بود و امروز هم سرمایه انسانی و هم تامین کننده نیروی کار است. ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی به کجا رفت رضوی تصریح کرد: در دولت های نهم و دهم بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی بدست امد اما معلوم نشد کجا رفت و در حالی که قرار بود در برنامه پنجم به رشد هشت درصدی برسیم متاسفانه در سال ۹۱ با ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی شاهد رشد منفی ۵.۶ درصدی بودیم. وی افزود: به جای این که برخی به دولت فعلی انتقاد کنند چرا سراغ سرمایه گذاری خارج می رود و چرا برجام را انجام داد بهتر است به این سوال پاسخ دهند که اینهمه درآمد نفتی کجا رفت و هزینه کجا شد؟

رضوی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید که صدا ویما را در اختیار ندارد و نمی تواند تبلیغ هم کند و صدایش را کسی نمی شنود دو راهکار را به طور همزمان در دست اجرا دارد که مشارکت مردم در داخل در فعالیت های اقتصادی از آن جمله است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یادآورشد: اجرای طرح های تولیدی در روستاها با مشارکت خود روستایان از کارهای خوبی است که در این دولت اجرایی شده و هر دهداری که منطقه خود را دوست دارد باید در این کار با جدیت ورود کند و مشارکت مردم را هم جذب کند. رضوی تصریح کرد: روستاهای ما ثروت زیادی دارد اما ثرونمند نیستند و ما وظیفه داریم با کمک دولت و روستایان کاری کنیم تا دیگر این افراد منتظر یارانه ۴۵ هزار تومانی نباشند بلکه خود اشتغالزایی کنند و به درآمدهای پایدار برسند. وی اضافه کرد: شرط پایداری در توسعه کشور ترویج مشارکت عمومی است و برنامه ها باید به گونه ای باشد تا مردم پای کار بیایند و با اقتصاد مردم محور، عدالت بنیان، برون گرای و درون زا زمینه تحقق رشد هشت درصدی را محقق کنیم. پرداخت ۷۵۰ میلیون تا سه میلیارد تومان تسهیلات به طرح های تولیدی روستایی رضوی گفت: طرح دولت برای توسعه روستایی بر مبنای تحقق رشد هشت درصدی تنظیم شده و دولت عزم جدی دارد با اجرای طرح مشارکت روستاییان در طرح های تولیدی زمینه رونق اقتصادی را محقق کند. وی اضافه کرد: اگر ۲۵ خانوار روستایی از یک یا چند روستا با هم جمع شوید و یک شرکت تعاونی تشکیل دهید و پروژه ای تعریف کنید و دستگاهها مجوز لازم را بدهند با آورده روستایی تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان با آورده ۴۰ درصدی اعطا می شود. رضوی تصریح کرد: اگر ۵۰ خانوار در کنار هم جمع شوند با آورده ۳۵ درصدی تا سقف یک میلیارد تومان، ۱۰۰ خانوار با آورده ۳۰ درصدی روستاییان تا سقف دو میلیارد تومان، ۱۵۰ خانوار با آورده ۲۵ درصدی تا سقف سه میلیارد تومان، ۲۰۰ خانوار با آورده ۲۰ درصدی بدون سقف تسهیلات با کارمزد سه درصدی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: مدت بازپرداخت در دو سال اول معاف است و از سال سوم با تناسب نوع طرح و تعداد خانوار در طول ۳ تا ۵ سال دریافت می شود. رضوی گفت: برای سهولت در کار روستاییان وثیقه این وامها نیز تنها با کارت ملی انجام می شود و با این شرایط دولت نشان داده است که عزم جدی دارد تا طرح های توسعه روستایی با مشارکت روستاییان با کمترین زمان و هزینه عملیاتی شود. وی گفت: شرکت های دانش بنیان با ۱۵ درصد آورده می توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند که دراین راستا سه استان از این طرح برخوردار شده اند که استان قزوین هم یک طرح رااجرایی کرده است.             معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یادآورشد: دولت با اتکا به سرمایه های مردمی و داخل کشور با این طرح نشان داده است نگاهش به داخل است تا به اقتصاد مقاومتی کمک شود و در این راستا جدی است. طرح های روستایی استان قزوین مطلوب است وی با تشکر از خدمات خوب انجام شده در حوزه روستایی استان قزوین گفت: در حوزه روستایی استان قزوین کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام شده است که ما نیز حمایت لازم را برای تداوم کارانجام خواهیم داد. رضوی گفت: شناخت مشکلات روستاییان از سوی دهیاران، فرمانداران و بخشداران ضروری است و اگر فرصت ها و تهدیدها در این مناطق بخوبی شناسایی شود می توان به نتایج مطلوبی رسید.

وی افزود: صاحبان حرف و فنون، شهیدان، جانبازان، ایثارگران، نخبگان، سرمایه گذاران و توانمندان روستایی باید شناسایی شوند و در توسعه روستایی مورد استفاده قرار گیرند. رضوی اظهار امیدواری کرد استان قزوین بتواند در توسعه روستایی الگوی خوبی ارائه کند و با طرح هایی شاخص و تاثیرگذار به اقتصاد و توسعه پایدار روستای کمک کند. در این مراسم از سند توسعه روستایی استان قزوین هم رونمایی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن