تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804286668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگو با مادر شهید حسن گرجیان لباس‎هایی که نیامد / مادر شهید: نکند پول‌های دشمن زیر زبانمان مزه کند!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت‌وگو با مادر شهید حسن گرجیان
لباس‎هایی که نیامد / مادر شهید: نکند پول‌های دشمن زیر زبانمان مزه کند!
بعد از فوت پدرش به او گفتیم: «جبهه نرو، چهار مرتبه رفته‌ای، وظیفه‌ات را انجام داده‌ای.» گفت: «می‌روم لباس‌هایم را می‌آورم.» رفت و خبر شهادتش را برایمان آوردند.

خبرگزاری فارس: لباس‎هایی که نیامد / مادر شهید: نکند پول‌های دشمن زیر زبانمان مزه کند!



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی اسلام برای تسلیح جامعه در برابر هجوم فرهنگ‌های غیرخودی است، ایثارگری و شهادت‌طلبی نقش به‌سزایی در حفظ دین و ارزش‌های آن و استقلال کشور ایفا می‌کند؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای احیای آن به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی، موضوعی است که نیازمند بررسی ابعاد مختلف آن است. ایجاد کردن و سپس توسعه یک فرهنگ در میان یک جامعه، فعالیتی تدریجی و زمان‎بر است، البته بعضی از حوادث تاریخ در ایجاد و گسترش یک فرهنگ نقش تسریع‌کننده‎ای دارند، مثلاً درباره توسعه و گسترش شهادت در جوامع، حوادث بزرگی در زمان معاصر، پدیده انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و سپس جنگ تحمیلی و دفاع مقدس 8 ساله، در رشد و تسریع و گسترش فرهنگ شهادت در میان دیگر جوامع نیز نقش داشته‎اند اما برای تداوم و گسترش این فرهنگ در زمان کنونی خبرگزاری فارس در استان مازندران به‌عنوان یکی از رسانه‌های ارزشی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ در سلسله گزارش‌هایی در حوزه دفاع مقدس و به‌ویژه تاریخ شفاهی جنگ، احساس مسئولیت کرده و در این استان پای صحبت‌ها و خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا نشسته و مشروح گفته‌های آنها را در اختیار مخاطبان قرار داده که در ادامه بخش دیگری از این یادگاری‌ها از نظرتان می‌گذرد. حاجیه خانم‌ هاجر عابدپور مادر شهید حسن گرجیان می‌گوید: پسر شهیدم عاشق امام بود، با این که سنش کم بود و جثه‌اش برای حضور در جبهه کوچک ولی همت مردانه‌ای داشت. یادم می‌آید کفشی خرید کمی ساق بلند و کف آن را چند لایه پارچه گذاشت تا قدش بلندتر شود، وقتی به اعزام نیرو رفت و مسئول اعزام ایرادی از قدش نگرفت، ذوق‌زده شده بود.

اهل نماز به‌ویژه نماز جماعت بود، لبخند از لبش دور نمی‌شد، خوش‌برخورد و باادب بود، پدرش ـ مرحوم رمضانعلی گرجیان ـ هر وقت عصبانی می‌شد، شهید حسن او را به آغوش می‌گرفت، آن‌قدر او را می‌بوسید تا او بخندد. از کار کردن ابایی نداشت، نقاش ساختمان بود، بعد از فوت پدرش به او گفتیم: «جبهه نرو، چهار مرتبه رفته‌ای، وظیفه‌ات را انجام داده‌ای.» گفت: «می‌روم لباس‌هایم را می‌آورم.» رفت و خبر شهادتش را برایمان آوردند. یکی از سفارش‌های مهمش، حضور در نماز جماعت بود، خیلی به ما تأکید می‌کرد در نماز جماعت شرکت کنیم، من بعد از شهادتش سعی کرده‌ام به این سفارشش عمل کنم، هر روز وقتی صدای اذان بلند شد، خودم را به مسجد می‌رسانم. هر سال همراه راهیان نور به شلمچه می‌روم ـ محل شهادت پسرم ـ هشت سالی می‌شود که با کاروانی از شهر فریدونکنار به مناطق جنگی می‌روم، بیشترمان خانواده شهدائیم، در آنجا مراسم با شکوهی می‌گیرم، مقداری برنج با خودم می‌برم و یک گوسفند قربانی می‌کنم و اطعام‌دهی می‌کنیم، البته همراه با مداحی و مرثیه‌سرایی برای امام حسین (ع) و اهل بیتش. وقتی به کنار رود اروند می‌رویم به‌یاد شهید فیض‌الله ذبیح‌نیا می‌افتم و خودم را به لب رودخانه می‌رسانم و دست‌هایم را داخل آب اروند می‌گذارم و برایش فاتحه‌ای می‌خوانم، حس عجیبی به من دست می‌دهد. شهدا را فراموش نکنیم، این‌ها برای حفظ مملکت، دین و ناموس به جبهه رفتند، مملکت را حفظ کنیم، دین را حفظ کنیم، نگذاریم دست اجانب به این مملکت برسد، یک بار زمان صدام ما را به کربلا بردند، آنجا گفتند فردا می‌خواهیم شما را ببریم کاخ صدام و ناهار را همانجا صرف می‌کنیم، خیلی‌ها راضی شدند تن به این کار بدهند، من در میان جمع بلند شدم و رفتم بالای صندلی‌ای ایستادم و رو به تمام حاضرین جمع کردم و با صدای بلند گفتم: «آقایان و خانم‌ها! من یک حرفی با شما دارم، از من ناراحت نشوید.»

آنها به من گفتند هر چه بگویی بالای سری ما، گفتم: «شما فردا صبح می‌خواهید کجا بروید؟» همه یک‌صدا گفتند: «کاخ صدام.» گفتم: «شما می‌خواهید بروید کاخ صدام را تماشا کنید و ناهاری هم آنجا بخورید، و بعد از ناهار بگویید آقای صدام دستت درد نکند که به ما ناهار دادی؟!» گفتم: «می‌خواهید بروید، بروید؛ خدا به همراه‌تان، اما این را بدانید که این جنایتکار دستور قتل فرزندانمان را صادر کرد، هنوز خون فرزندانمان از دستان این مزدور می‌چکد، او پسرم را کشت و دو استخوان از او را برایم فرستاد، فرزندانی که با هزار زحمت بزرگشان کرده بودیم، شما در آن دنیا با چه رویی می‌خواهید به شهدایمان نگاه نکنید، اگر قرار به ناهار خوردن است، من خودم فردا به همه شما ناهار می‌دهم.» خیلی عصبانی شده بودم، با صحبت‌های من هیچ یک از افراد کاروان فردا برای بازدید از کاخ صدام نرفت، بد نیست این را هم بگویم، یکی دو روز بعد از اقامت‌مان در کربلا پولی را که هدیه از طرف صدام بود را به همه‌مان دادند، من آن پول را نگرفتم و پس دادم. این را گفتم تا موضوعی را برای‌تان بگویم، اینکه دشمن هر وقت باشد دشمن است، یک روزی زهرش را می‌ریزد، نکند خدای ناکرده از دشمن غافل شوید! نکند سر سفره دشمن بنشینید، نکند پول‌های دشمن زیر زبان‌مان مزه کند! از خدا می‌خواهم ما را در راه امام حسین (ع) به شهادت برساند، امام حسین (ع) را از ما راضی نگهدارد و در آن دنیا با حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) محشور شویم. * فرازی از وصیت‌نامه با درود و سلام بر تمامی رزمندگان اسلام در سراسر جبهه‌های نبرد که همچون امام علی (ع) وقتی که نبرد شروع می‌شود، هیچ‌گاه پشت به جبهه نمی‌کنند و مثل شیر بر خصم زبون می‌تازند و سینه دشمن را می‌شکافند و به راه خود که صراط‌المستقیم می‌باشند ادامه می‌دهند و هیچ باکی از دشمن ندارند. از حضرت محمد (ص) پیامبر خدا می‌شنویم که می‌فرماید «إنّ أفضل عمل‌المؤمن الجهاد فی سبیل‌الله بهترین عمل مؤمن جهاد در راه خدا است.» همانگونه که از پیامبر گرامی‌(ص) نقل گردید، ما باید دستورات الله را لبیک بگوییم؛ بارالها تو فرمان جهادم دادی و تکلیفم نمودی که در مقابل دشمنانت بایستیم، خودت نیز یاری‌ام کن تا بکشم و کشته شوم، شمع شدن در ظلمت و دریدن پرده سیاه جهل را انتخاب نمودم تا بسوزم و دیگران را روشنایی بخشم.

بار دیگر دست کفر و شرک و نفاق از آبستن درآمد و سد راه شد، عوامل مزدور امپریالیسم سعی در نابودی‌مان دارند، ولی من به تمام آنها می‌گویم «ان کان دین محمد لم یستقم الاّ یقتلی فیا یسوف خذینی، انقلاب ما، مکتب ما و آرمان مقدس امام ما پیروز نمی‌شود مگر با ریختن خون ما، پس ای شمشیر و گلوله و ترکش‌ها مرا دریابید تا روحم در درگاه خداوند آسوده باشد.» شما ای برادران و خواهران! از شما می‌خواهم مثل یاران حسین (ع) در کربلای به‌خون‌خفته، به امام خمینی و یاران واقعی‌اش یاری و کمک نمائید و پرچم مقدس ایران که نور محمد (ص) از آن می‌درخشد را در جهان هستی طنین‌افکن سازید. مادرجان! امام و یارانش را تنها نگذارید. در کارهای خیر، نماز جمعه، نماز جماعت، دعای توسل، کمیل و ... شرکت فرمایید.

94/12/04 - 03:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن