تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804501923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه عقل و عشق در آثار عرفانی امام خمینی(س)


واضح آرشیو وب فارسی:قم پرس: به گزارش قم پرس به نقل از جماران عقل دارای چه معنایی است و به هنگام به کار بردن این واژه چه معنایی از آن مد نظر است؟ آیا عقل تنها یک معنا دارد و یا می توان معانی متعددی برای آن در نظر گرفت؟ عقل در فلسفه غرب چه معانی ای داشته است؟ آیا آن ها نیز عقل را به همان معنایی که در فلسفه اسلامی به کار می برند، معنا می کنند؟ امام خمینی(س) در آثار خویش کدام یک از معانی عقل را مد نظر داشته است؟ مخالفت محدثی چون علامه مجلسی با کدام عقل بوده است؟ عقل در برابر چه چیزهایی قرار می گیرد؟ در نزاع میان عقل و عشق جانب کدام یک را باید گرفت؟ آیا عارف باید به شهودات خویش استناد کند و یا به دریافت های عقلانی خویش؟ اگر عقل را در برابر عشق و شهود قربانی کنیم، آیا به این معنا نیست که آن را هم سنگ وهم قرار داده ایم؟ امام خمینی(س) چرا با آن که خود تحصیل عرفان نظری کرده است، در برخی مواقع به این عرفان می تازد و از قیل و قال مدرسه فرار می کند؟ عقل چه خصوصیاتی دارد که نمی تواند در کنار عشق قرار گیرد؟ و عشق چه چیزهایی به سالک هدیت می کند؟ آیا طعن امام بر فلسفه و عرفان به این معنا است که نیاید فلسفه و عرفان آموخت و باید آن ها را طرد کرد؟ دریافت های عرفانی بالانر است یا دریافت های عقلانی؟ به کدام دلیل؟ مراد عارفان از شهود چیست و چرا آن را در مقابل عقل قرار می دهند؟ آیا شهود داری انواع و مراتبی است؟ اگر عقل در باید در برابر شهود های عرفانی و عشق قربانی کرد پس عقل چه خاصیتی دارد؟ به گزارش خبرنگار جماران، پاسخ این سوالات را می توانید در مقاله ای که در پرتال امام خمینی منتشر شده است، بیایید. برای مطالعه این مقاله این جا را کلیک کنید. انتهای پیام /*


سه شنبه ، ۴اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قم پرس]
[مشاهده در: www.qumpress.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن