تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819598415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام زمان(عج) را به فرقه و مذهب خاصی محصور نکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه حوزه های علمیه: کرسی«نقد تاملی بر نظریه زمینه سازی ظهور؛ امکان یا امتناع» با حضور چند تن از صاحبنظران عرصه مهدویت برگزار و در این کرسی تاکید شد که امام زمان ذخیره برای همه امم هستند و نباید آن وجود مقدس را در گروه و فرقه مذهبی خاصی خلاصه و محصور بدانیم.
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)،حجت الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان، رئیس پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دبیر این کرسی نقد که شب گذشته، دوم اسفندماه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: باید فضا را باز کنیم و حضرت مهدی موعود را که برای همه امت هاست محصور و منحصر به فرقه و مذهب خاصی نکنیم.
وی با بیان اینکه ظهور همانند بعثت در برخی روایات بیان شده است، افزود: آیا منتظران بعثت مکلف به زمینه سازی بودند که ما در دوره ظهور خود را موظف به زمینه سازی بدانیم.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد تبیین قرار گیرد این است که آیا آماده بودن برای ظهور ملازم زمینه سازی است و می توانیم همانطور که ارایه دهندگان این بحث مطرح کردند فرج قوم بنی اسرائیل از دست فرعون که با دعای آنان صورت گرفت را بر دعای برای فرج امام زمان(عج) تطبیق کنیم؟
موید قرآنی نقش بشر در ظهور
در ابتدای این کرسی، حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد، به عنوان ارایه دهنده این کرسی گفت: فطرت، عقل، ضابطه مندی جهان و براهین قرآنی مؤید این مسئله هستند که انسان بر سرنوشت خود ...
[ مشاهده متن کامل خبر امام زمان(عج) را به فرقه و مذهب خاصی محصور نکنیم در خبرگزاری قرآنی ایران ]

دوشنبه ، ۳اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن