تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815730905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش گاردین از پیست ‌اسکی دیزین: اینجا احساس آزادی می‌کنم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گزارش گاردین از پیست ‌اسکی دیزین: اینجا احساس آزادی می‌کنم
روزنامه بریتانیایی گاردین روز یکشنبه گزارشی از پیست اسکی دیزین منتشر کرد و در آن به توصیف جزئیات و وضعیت تفریح و خوراک در رستوران‌ها و هتل‌های اطراف پیست پرداخت.
به گزارش نامه نیوز، پیست‌های اسکی در ایران به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری زمستانی مورد توجه نشریات غربی قرار گرفته است که این روزها به مقوله توریسم در ایران توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. در همین مورد، روزنامه گاردین ساعاتی پیش گزارش مفصلی با عنوان «من اینجا احساس آزادی می‌کنم» در مورد شیب‌های برف‌گیر کوهستان‌های اطراف تهران منتشر کرد.
به گزارش آنا نویسنده این گزارش، آرون مرات، در سطرهای آغاز مقاله بلندش اشاره کرده است که برای اسکی‌بازان با تجربه که با پیست‌های اسکی کوه‌های آلپ آشنایی کامل دارند، پیست‌هایی رؤیایی در کشمیر، ژاپن، روسیه و شیلی نیز وجود دارد، اما بهتر است اسکی در ایران را نیز تجربه کنند.

وی افزوده است: «گردشگری (در ایران) آرام آرام در حال رشد است به ویژه از تابستان گذشته که FCO (وزارت خارجه بریتانیا) در مورد سفر اتباع به این کشور آرامش بیشتری به خرج می‌دهد.» این روزنامه به بیش از 50 سانتیمتر برف که در هنگام تهیه گزارش در این منطقه نشسته است و «در دو استراحتگاه اصلی کوهستان‌های البرز در شمال تهران امری غیرمعمول نیست» اشاره کرده و از شمشک در ارتفاع 2550 متر و دیزین در ارتفاع 2650 متر که دامنه پیست آن تا تا 3500 متر نیز می‌رسد، نیز یاد کرده است که به عنوان مرتفع‌ترین منطقه تفریحی ایران چشم‌اندازی از بلندترین قله ایران، دماوند به ارتفاع 5610 متر دارد.

نویسنده پس از اشاره به فاصله زمانی این تفریحگاه از تهران و قیمت‌های تاکسی، به مسائلی مانند آسانسورهای جداگانه زنان و مردان، تعداد کم کافه‌ها و رستوران‌ها و... پرداخته است.

وی به نقل از یکی از اسکی کنندگان که به او توصیه کرده است در رستوران «حتماً قرمه‌سبزی بخورد» و پس از توضیح اینکه قرمه‌سبزی چیست، نوشته است: «در تهران احساس گرفتاری می‌کنم. در زمستان تا می‌توانم به دیزین می‌آیم، من در طبیعت اینجا احساس آزادی می‌کنم.» وی سپس به توضیح چای ایرانی با «بلورهای کریستال زردی شبیه به آب‌نبات چوبی» (نبات) پرداخته و گفته است که چون هیچ برنامه بعد از اسکی وجود ندارد، اسکی‌بازان ترجیح می‌دهند بعد از اسکی سوار بر اتومبیل‌هایشان شوند و به تهران برگردند، به جای آنکه در «هتل‌هایی با ظاهری غمگین» اقامت کنند. روزنامه‌های غربی در هفته‌های اخیر ایران را به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی کرده‌اند و از برنامه جذب سالانه 20 میلیون گردشگر خارجی و درآمد 30 میلیارد دلاری آن برای اقتصاد ایران خبر داده‌اند.






۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن