تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805416002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیجیان فضای مجازی را از بدی پاک کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 بسیجیان فضای مجازی را از بدی پاک کنند
بسیجیان فضای مجازی را از بدی پاک کنند حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت تصریح کرد: با تاکید بر ضرورت حضور نیروهای ارزشی در فضای مجازی، فکر می کنم که باید تک تک نیروهای بسیجی ما یک سایت و وبلاگ داشته باشند و اگر ۲۰ میلیون بسیجی داریم، ۲۰ میلیون سایت و وبلاگ داشته باشیم.


به گزارش فرهنگ نیوز ،حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت با حضور در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی چیست، عنوان داشت: جای این نمایشگاه در فضای رسانه ای نیروهای مذهبی بسیار خالی بود. این نیروها طیف بسیار گسترده ای را در اجتماع تشکیل می دهد ولی متاسفانه در این عرصه حضور کمرنگی دارند. یکی دو سال است که این حضور پررنگ شده ولی این عرصه خیلی گسترده تر از این ها است و این فضا، فضای مطلوب نیست. امروز در عرصه جنگ نرم خیلی حرف داریم. سلاح جنگ نرم، فناوری دیجیتال و فضای مجازی است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ معارف دین، اظهار داشت: در روایتی آمده است که هدایت جز از راهی که گمراهی گسترش پیدا می کند، گسترش پیدا نخواهد کرد. اگر امروز استکبار و سران گمراهی که همان آمریکا و صهیونیست هستند با سرمایه گذاری و هدف گزاری می خواهند ضلالت و گمراهی را گسترش بدهند و مهم ترین ابزار آن ها، فضای مجازی است ما هم طبق روایت باید برای گسترش هدایت از همین ابزار استفاده کنیم. آن ها به مصداق تعبیر قرآن، ائمه نار و نیروهای مذهبی ائمه نور هستند و از همان ابزاری که ائمه نار استفاده می کنند، ائمه نور هم استفاده خواهند کرد.

ریاضت با تاکید بر ضرورت حضور نیروهای ارزشی در فضای مجازی، تصریح کرد:  فکر می کنم که باید تک تک نیروهای بسیجی ما یک سایت و وبلاگ داشته باشند و اگر 20 میلیون بسیجی داریم، 20 میلیون سایت و وبلاگ داشته باشیم؛ در صورت انجام این کار شاهد خواهیم بود که نیروهای حزب اللهی در این فضا، چقدر عرصه را بر دشمن تنگ می کند.  این عرصه مثل یک پارک است که هرچه افراد مذهبی و متدین در آنجا حضور پیدا کنند، فضا برای افراد غیرمذهبی تنگ می شود و هرچه مذهبی ها این فضا را خالی کنند فضا برای طرف مقابل گسترده و باز می شود. این فضا تا جایی که می توانیم باید با حضور ما پر شود؛ اینکه رهبر انقلاب گفته اند که اگر من کاری نداشتم و می خواستم کار جدیدی را شروع کنم ،به سراغ فضای مجازی می رفتم، اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

این کارشناس دینی در ادامه افزود: ما در این عرصه 10 سال عقب هستیم. اینترنت موقعی به ایران آمد که 40 سال بود در دنیا از اینترنت استفاده می شد.  در حال حاضر نیروهای حزب اللهی در این زمینه هوشیار شده ا ند و متوجه هستند که باید چه کاری انجام دهند ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم. در فضای جنگ نرم، نیازمند بهینه کردن ساختارها هستیم. سخت افزار این فضا خیلی مهم است و هر نیروی حزب اللهی و بسیجی باید در زمینه سخت افزار حرفی برای گفتن داشته باشد. ما در عرصه نرم افزار به یاری خدا تولیدات خوبی داریم ولی تا زمانی که وارد حوزه سخت افزار نشویم، نرم افزار ما خیلی موفق نخواهد بود.

ریاضت در ادامه با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به  بیان برخی توصیه های اخلاقی برای نامزد های انتخابات و هواداران آن ها پرداخت و گفت: باید در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، غرفه اخلاق در فضای مجازی راه اندازی می شد. متاسفانه یکی از آفت های مهم فضای مجازی بداخلاقی های انتخاباتی و یا حتی تهمت زنی های سیاسی است که ربطی به عرصه انتخابات هم ندارد.

این کارشناس دینی با توصیه به ترک بداخلاقی های انتخاباتی، عنوان کرد:  افراد سعی می کنند دیدگاه هایی که در طرف مقابل تفکر و دیدگاه آن ها قرار دارد را طرد کنند که در این حالت به طرف مقابل هر انگی را می زنند و هرچیزی را نسبت می دهند. باید توجه کنیم که این قبیل کارها، مطلوب فضای بچه های مذهبی، هیئتی و بسیجی نیست. رهبر انقلاب درباره جذب حداکثری نکاتی را فرموده اند؛ ما اصول و شاخص هایی داریم که از آن ها عدول نمی کنیم؛ امام، رهبری، انقلاب، نظام و شهدا برای ما خط قرمز هستند و قابل معامله نیسند ولی زیر مجموعه های نظام قابل بحث هستند و باید اجازه بحث به دیگران بدهیم و نباید به کسی تهمت بزنیم و آبروی او را ببریم.

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در تایید ، رد و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات، گفت: اگر کاندیداهای تایید صلاحیت شده از طرف شورای نگهبان را از نظر دیدگاه سیاسی قبول نداریم، نباید به آن ها تهمت بزنیم. شورای نگهبان به تعبیر امام و رهبری بعنوان چشم بینای نظام کار خود را انجام داده و لزومی ندارد ما به کسی که نمی پذیریم تهمت بزنیم و به جای این کارباید شاخصه های مثبت کاندیدای خودمان را بیان کنیم و تجربه، تخصص و کارهای موفق او را مطرح کنیم. مردم به تعبیر رهبری همیشه از مسئولین جلوتر بودند و این صحبت به این معنی است که تشخیص شان درست است؛ ما باید نقاط مثبت کاندیدای خودمان را عرضه کنیم و به نقاط منفی دیگران کاری نداشته باشیم و از بداخلاقی و تهمت زدن پرهیز کنیم.

ریاضت با بیان روایتی از حضرت علی(ع)، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرموده اند یکی از گناهانی که قبل از مرگ در دنیا گریبان انسان را می گیرد بردن آبروی انسان است. این قاعده خلقت است و خداوند این را به عنوان سنت در ذات خلقت تعبیه کرده است.

این کارشناس دینی با تاکید بر این که باید نیروهای مذهبی و بسیجی فضای مجازی را از آلودگی پاک کنند، عنوان داشت:  یکی از نقش هایی که بسیج می تواند داشته باشد این است که فضای انتخاباتی را در عرصه فضای مجازی از آلودگی دربیاورد و از بداخلاقی ها پاک کند. بسیج شجره طیبه است و این یعنی اینکه هم خود پاک است و هم پاک کننده است. این عرصه در اختیار بسیج هم قرار دارد و باید تا جایی که تواند دارد، عرصه را از بداخلاقی پاک نگه دارد. به نظر بنده یکی از کارهایی که رهبر معظم انقلاب از بسیجیان می خواهد، شفاف کردن این عرصه است چرا که در غبار آلودگی، حق و باطل مشخص نمی شود و فتنه شکل می گیرد ولی وقتی فضا از آلودگی پاک شد، موضع گیری ها هم شفاف می شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:  خدا به ما کمک می کند و اهل بیت(ع) به مجموعه های فعال در این عرصه عنایت دارند تا به هدفمان که زمینه و بسترسازی برای ظهور امام زمان(ع) است، برسیم.

منبع: بسیج پرس


94/12/2 - 13:16 - 2016-2-21 13:16:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن