تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804481126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثیر لغو تحریم ها بر زندگی مردم ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
تأثیر لغو تحریم ها بر زندگی مردم ایران




یک خبرنگار آمریکایی در شبکه «پی بی اس» در پی سفر به تهران گزارش داد که لغو تحریم‌های هسته‌ای تاکنون تأثیری در زندگی مردم ایران نداشته است.





خبرگزاری فارس: «استیو اینسکیپ» یکی از خبرنگاران «رادیو ملی آمریکا» که به ایران سفر کرده بود، در برنامه شبکه «پی بی اس» حاضر شد و درباره تأثیرات توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و لغو تحریم‌های هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

وی درباره تأثیر لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران بر زندگی مردم ایران گفت: «هنوز (کاهش تحریم‌ها) تأثیری در زندگی روزمره مردم ایران نداشته است. در واقع من در گفت‌وگو با مردم ایران در خیابان‌های این کشور، بدبینی‌های زیادی را مشاهده کردم. مردم ایران از سالها رنج اقتصادی عبور کرده‌اند.»

این خبرنگار آمریکایی تصریح کرد که هنوز زود است که شاهد نتایج اقتصادی ملموس پایان تحریم‌‌ها که تنها چند هفته پیش رخ داده، باشیم.

به اعتقاد وی، «زمانی وجود داشت که مردم می‌گفتند که فقط پیش‌بینی پایان تحریم‌ها، اقتصاد ایران را بهبود می‌دهد اما ظاهراً این مسئله بهبودی در وضعیت مردم عادی ایران ایجاد نکرده است».

خبرنگار رادیو ملی آمریکا در استدلال برخی مخالفت‌های داخل ایران با بهبود روابط با آمریکا گفت: «آنها از آمریکا می‌هراسند...آمریکا مقصر بسیاری از مشکلات پیشین ایران قبل از انقلاب 1979 است. یک رقابت طولانی‌مدت (بین ایران و آمریکا) وجود داشته است. آنها از بی‌اعتمادی عمیق در روابط ایران و آمریکا مطلع هستند. ایران و آمریکا در تمامی مسائل غیر از توافق هسته‌ای با یکدیگر اختلاف دارند».

اینسکیپ در خصوص رضایت مردم ایران از دولت کنونی ایران گفت: «برخی افراد احتمالاً می‌گویند که اکثر مردم ایران مخالف دولت هستند. من نمی‌توانم این را بگویم. من اعداد و ارقام نمی‌دهم اما آنچه که واضح است این است که بدبینی زیادی وجود دارد و ناامیدی‌های زیادی به این دولت وجود دارد و بسیاری از مردم ایران تحمل این دولت را ندارند».

وی درباره تأثیر اندک کاهش تحریم‌ها در زندگی مردم ایران تأکید کرد: «بسیاری از مردم ایران به صورت پایدار و محکم معتقدند که راههایی را برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی پیدا کرده‌اند و در چندین سفری که به ایران داشتم، روایاتی را درباره افرادی شنیدم که علیرغم تحریم‌های مختلف، راههایی را برای فروش فرش به المان و مواد شیمیایی به چین پیدا کرده بودند بودند».

این خبرنگار آمریکایی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: «مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر رهبر ایران را دارد... به همین منظور بسیار حائز اهمیت است که چه کسی وارد این مجلس می‌شود و چه کسی رهبر بعدی ایران را انتخاب می‌کند. به یاد داشته باشیم که سیستمی که طراحی شده، دارای اهرم‌های متعددی برای ایجاد توازن است، دقیقا همانطور که در ایالات متحده نیز چنین مراحلی برای حفظ تواز وجود دارد، به همین خاطر سخت است که بخواهیم ایران را از مسیر کنونی‌اش به یک مسیر دیگر حرکت دهیم».







تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن