تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه سرگشاده خانواده شهدای مکه و منا به وزیر امور خارجه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نامه سرگشاده خانواده شهدای مکه و منا به وزیر امور خارجه
در پی سخنان آقای ظریف در خصوص دیپلماسی کشورمان در قبال سیاست های دولت سعودی و اشاره به سکوت در این خصوص خانواده های شهدای مکه و منا بیانیه ای در این خصوص منتشر کردند.
به گزارش نامه نیوز، این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای ظریف

وزیر محترم امور خارجه

به عنوان یکی از اعضای خانواده شهدای منا و به نمایندگی از همه آنها چند کلمه برایتان مینویسم.

پنج ماه پیش در دوم مهرماه و در عید قربان عزیزان ما در تشنگی و گرما و خستگی در حالی که مٱموران ارتش و پلیس سعودی از عبور آنها از کوچه های دیگر ممانعت میکردند به خیابان 204 منا هدایت شدند در حالی که راه خروج این خیابان توسط پلیس سعودی بسته شده بود و جمعیتی متراکم از پس وارد این خیابان می شدند.

و جهان دید که چه فاجعه ای رخ داد بیش از هفت هزار حاجی طی چند ساعت جان دادند.

آقای ظریف خواندن این چند خط خیلی راحت است اما این فاجعه جانسوز دل هایی را چنان سوزاند که هنوز داغ آن تازه است.

کودکانی را یتیم کرد که سال های سال با بغض خواهند گفت کاش ما هم بابا داشتیم.

زنان جوانی را از تکیه گاه و شریک زندگی محروم ساخت که هنوز به خود نیامده اند و نمیدانند فرزندان خود را آرام کنند و اشک های خود را از آنان بپوشانند یا با خاک تازه همسرانشان قصه تنهایی را واگویه کنند! پدران و مادران داغدازی که جگر گوشه شان را در این فاجعه از دست دادند دیپلماسی لبخند شما را در مقابل حکومت فاسق و بی کفایت سعودی درک نمیکنند.

همانگونه که وزیر امور خارجه سعودی درک نکرد و سخنان شما را مضحک خواند.

آقای ظریف این حمله شما که فرموده ايد ما حتی وقتی 500 تن از زایران ایرانی در عربستان شهید شدند رابطه خود را با برادران عربستانی قطع نکردیم،  استفاده خارجی دارد یا داخلی؟! منفعت سیلسی دارد یا بین المللی؟ 

نفع شخصی که نداشت چون با تمسخر شما توسط وزیر مریض سعودی دیپلماسی دولت به سخریه گرفته شد.

حتی موجب عزت و به رخ کشیدن بزرگی و قدرت هم نشد. دیدید که نشستند و نقشه کشیدند و بعد از یک روز خبر فروشی کردند که عربستان از چند سال پیش بمب اتمی در اختیار دارد.

حکومت زور و جور و انگلیسی اسراییلی زبان دیگری را بهتر میفهمد.

آقای ظریف حواستان را جمع تر کنید.حتی برای سیاست هم که شده بعد از این از خون شهدای مکه و منا و مظلومیت دو کودک ایرانی در فرودگاه جده خرج نکنید

اگر میخواهید آه این خانواده ها و کودکان یتیم و  زنان بیوه و خانواده های داغدار دامن شما و همکارانتان را در دولت و دستگاه دیپلماسی نگیرد عاقلانه و محکم در پی استیفای حقوق آنان باشید.

از هرراهی که بلدید و زبانی که صلاح میدانید دولت عربستان را مجبور کنید اشتباه خود را بپذیرد، بابت ابن فاجعه عذرخواهی کند و خسارت بپردازد و  هزینه های این بی کفایتی و بی تدبیری را بپردازد.

حرمت شما را نگهداشتیم تا دشمن از دیدن این بیانیه از این پندار خوشحال تر نشود که در داخل با هم اختلاف داریم.اما یادتان باشد هرجا درباره شهدای مکه و منا صحبت میکنید این انتظار خانواده ها را به زبان بیاوربد که آکنده از خشم و نفرت هستند و فرزندان این شهدا با این حس نفرت بزرگ میشوند و حق انتقام را برای خود محفوظ میدانند.و پیگیری حقوق شرعی و قانونی خانواده های داغدار را از دولت خواستارند.

سید محمودرضا حسینی 

استاد دانشگاه و برادر شهید سید حمیدرضاحسینی خبرنگار اعزامی صداوسیما در حج

به نمایندگی از بازماندگان  157 تن از شهدای مکه و منا




۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن