تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر شورای نگهبان قانونی نباشد، نمایندگان مجلس هم قانونی نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اگر شورای نگهبان قانونی نباشد، نمایندگان مجلس هم قانونی نیستند


خطیب جمعه تهران گفت:‌ اگر شورای نگهبان قانونی نباشد نمایندگانی که مردم انتخاب می کنند نیز قانونی نخواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز، با سفارش همگان به رعایت تقوا گفت: تقوا توشه و چراغ روشن زندگی دنیا و آخرت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه 7  اسفند افزود: این پول‌هایی را که برخی‌ها برای انتخابات هزینه و گاهی اطعام می کنند، از کجا آورده اند؟

وی گفت: چرا برخی ها در زمان انتخابات کارهای اقتصادی می کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اینجا معلوم می شود که هدف خدمت است یا تبلیغ سیاسی.

وی گفت: در زمینه تقوا نثار پول حلال ارزش دارد ولی پول حرام چه ارزشی دارد؟

امام جمعه موقت تهران افزود: برای برخی ها دینداری سختی دارد اما خداوند به آنان آسانی می دهد.

خطیب جمعه تهران گفت: برخی ملاحظات سیاسی برخی افراد را از خط سلامت و استقامت بیرون می‌برد.

وی افزود: راه ناپاک و غیرشفاف را در اسلام منتج نمی‌دانیم باید با مردم و ولایت و راه امام و شهدا باصداقت بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: این مردم صافند و آنها انقلاب کردند و انقلاب را نگه می دارند و آنها خوب تشخیص می دهند.

وی خطاب به مردم خاطرنشان کرد: خداوند به شما نعمت ولایت داده است و امام زمان (عج) چشم خداست و هوای شما را دارد و تماشا می کند که با این انقلاب و خون شهدا چه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: غدیر احیا شده است و پرچم غدیر به دست اهلش و نایب امام زمان (عج) است.

وی گفت: شما همه خوبی های گذشتگان را در این چند سال تجربه کردید و الان هم کسانی هستند که می بینند آیا شما مواظب این خوبی‌ها هستید.

امام جمعه موقت تهران افزود: الان در یک طرف انگلیس خط می دهد و از طرفی نایب امام زمان (عج) شما را راهنمایی، و امام زمان نگاهتان می کند.

وی گفت: انگلیس در جنگ نرم دخالت می کند و به هنگام انتخابات ببینیم شما چه تودهنی به انگلیس می زنید و این مرگ بر انگلیس که الان شعار می دهید باید با هوشیاری و غیرت، در پای صندوق‌های رأی نشان بدهید.

امام جمعه موقت تهران با استناد به آیات قرآنی خاطرنشان کرد:‌ خوف و رجاء دو بال انسان است که با آنها حرکت می کند و هر قدر هم بد کرده باشیم حق ناامیدی نداریم.

وی گفت: باید نگران سوء عاقبت باشیم، قائم مقامی مگر مسئله بزرگی نیست؟ در زمان امام رخ داد؛ کسی که شاگرد امام بود و به زندان رفته بود، آخرش با امام چه کرد؟

امام جمعه موقت تهران افزود: مسئله حسن عاقبت یک مسئله اساسی است و مسئله انزجار و توجه به عاقبت کار هم در مسائل سیاسی و فرهنگی از اساسی ترین امور تربیتی است.

وی اضافه کرد: دشمن طوری برنامه ریزی می کند که ما در زمین دشمن بازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: ای کاش مسئولان کشور هر روز که پشت میز می نشینند فکر مرگ باشند و تصور کنند که این آخرین روزشان است و نباید از توجه به مرگ غافل باشیم و باعث نشود که هیجانات حزبی پیدا کنیم.

مردم با هوشیاری، غیرت را پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد
حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه، اصل حضور مردم در پای صندوق‌های رای را که لازمه حیات سیاسی مردم است، از برکات انقلاب اسلامی خواند.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای بیانگر این نکته است که همچنان مومن به انقلاب،‌ امام راحل، ‌شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت:‌ اگر حضور مومنان و وفاداران انقلاب و راه شهدا قوی‌تر باشد می تواند مجلسی قوی روی کار بیاید که وفادار به انقلاب و دلسوز پابرهنگان و توده‌های پایین جامعه باشد.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به جایگاه بسیار خطیر ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: ولایت جان مردم است.

وی افزود: ‌مردم به انقلاب اسلامی و ولایت رای دادند و ولایت در تار و پود مردم نهفته است، تا لحظه آخر این مردم انقلابی با ولایت نفس می کشند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با اشاره به حضور نیروهای جوان در این دوره از انتخابات گفت:‌ حضور چهره های جدید  و تازه نفس می تواند امیدواری را در مردم برای توسعه کشور بیشتر کند.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه تهران، با اشاره به توطئه دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رای، به تحرکات اخیر رسانه های بیگانه و دشمنان قسم خورده مردم در خط‌دهی به انتخابات پرداخت و افزود: دشمنان ما از جمله انگلیس و امریکا امسال دلسوز شده اند و از طریق رسانه‌های خود اعلام می کنند که مردم سر صندوق های رای حاضر شوند، اما هدف آنها از این خط‌ دهی، تخریب شورای نگهبان و تخریب ولایت است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر هوشیاری مردم انقلابی ایران در برابر توطئه‌های دشمنان گفت: مردم روز به روز عشق و شیدایی‌شان به نیابت از حضرت حجت (عج)، به ولایت و رهبری بیشتر می‌شود و به هیچ وجه دنیا نخواهد توانست فاصله‌ای بین مردم و رهبری ایجاد کند.

وی افزود‌: آنها قصد دارند شاخه های انقلاب را قطع کنند و از این رو هدفشان را با تخریب شورای نگهبان آغاز کرده‌اند؛ آنها قصد دارند مجلسی را که در پیش رو داریم بی اعتبار کنند.
خطیب جمعه تهران گفت:‌ اگر شورای نگهبان قانونی نباشد نمایندگانی که مردم انتخاب می کنند نیز قانونی نخواهد بود.

وی خطاب به افرادی که شورای نگهبان را مورد حمله قرار می دهند اظهار داشت:‌ شما که اینقدر  شورای نگهبان  را که یکی از ارکان نظام اسلامی و مورد تایید امام و رهبری است، مورد حمله و تخریب قرار می دهید، اعتبارتان را از کجا به دست آورده‌اید؟

امام جمعه موقت تهران افزود: شما با این تشکیک خودتان را در میان مردم بی اعتبار می کنید و این کار به ضرر شماست.

وی با اشاره به حمایت امام و رهبری در صحنه های مختلف از شورای نگهبان، خطاب به تخریب کنندگان این شورا یادآور شد:‌ مردم در مورد شما باید چه بگویند و چه قضاوتی کنند؟

خطیب جمعه تهران گفت: مخالفان شورای نگهبان قصد دارند متدینان را به عنوان عناصر تندرو معرفی کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:‌ مردم ما با هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان قسم خورده خود، مردمی حزب اللهی، امامی، ولایی و مردمی دشمن امریکا و انگلیس هستند و همیشه از ولایت و آرمان‌های دینی خود حمایت کرده‌اند و این غیرت را پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: به‌رغم توطئه‌های امریکا و انگلیس برای انحراف مردم در انتخابات و تبلیغات سوء آنها، مردم پای صندوق های رای هوشیارانه عمل خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حرکت های دشمنانه شبکه های فارسی زبان امریکا و انگلیس در جریان فتنه و حمایت از فتنه گران، به حرکت اخیر آنها در حمایت از نامزدهای خاص و نیز تخریب نیروهای انقلابی در انتخابات پیش رو پرداخت و افزود: این شبکه ها با پررویی و بی‌حیایی در برنامه های خود از افرادی نام می برند و درخواست می کنند که مردم به آنها رای دهند و به افرادی که استوانه ‌های ولایت بوده‌اند می گویند رای ندهید.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: برای ابطال سحر و حماقت آنها، مردم ما به توصیه مقام معظم رهبری به کسانی رای می دهند که شبکه‌های فارسی زبان دشمن می‌گویند به این افراد رای ندهید و به کسانی رای نمی دهند که آنها می گویند رای دهید.

وی با اشاره به لزوم وحدت و همدلی مردم در جامعه اسلامی، بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در روز 7 اسفند تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با اشاره به موضوع گردش پست ها در نظام اسلامی گفت: اینکه یک کسی و یک جمعی همیشه بخواهند پست‌ها را در اختیار داشته باشند، فرسایشی است و باید پست‌ها بگردد.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید بگذاریم همه استعدادها خود را نشان دهند،  اگر یک گروهی مثل دو حزب امریکا و انگلیس و گردن کلفت‌هایی که خودشان و بچه‌هایشان صاحب قدرت هستند همیشه باشند، ممکلت ضربه می‌خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه حضور چهره‌های جدید و کارآمد و تازه نفس در پست ها  مردم را امیدوار می‌کند و به مردم نشاط جدید می‌دهد گفت: هر نفسی یک جلوه جدیدی است،  یک عده امتحان خودشان را داده‌اند، این افراد از وقتی که انقلاب بوده حضور داشته‌اند و حالا باید افراد جدیدی بیایند و مردم را آشنا کنند.
خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به یوم الله 29  بهمن و گرامیداشت سالروز قیام مردم آذربایجان گفت: مردم این خطه از سرزمین ایران نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب و گسترش فرهنگ حسینی داشته‌اند.


جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن