تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811334686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علاقه عجیب ایرانی ها به روحانی و ظریف


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
علاقه عجیب ایرانی ها به روحانی و ظریف




بر مبنای نسخه مفصل نظرسنجی المانیتور؛ ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان، نظر مثبتی نسبت به روحانی داشتند و ۷۸ درصد نیز به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که تیم ایرانی را در مذاکرات منتهی به امضای برجام با ایالات متحده و پنج قدرت دیگر جهانی رهبری کرد، علاقه داشتند.





پایگاه خبری انتخاب: یک نظرسنجی جدید که چند روز قبل از اجرای توافق اتمی انجام شد، نشان می‌دهد که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از حمایت قدرتمند افکار عمومی این کشور برخوردار است. ایرانیان همچنین با نزدیکی به اروپا موافق هستند اما دیدگاهی منفی نسبت به ایالات متحده آمریکا دارند.

المانیتور نوشت: این نظرسنجی بین روز ۲۹ دسامبر تا ۱۵ ژانویه از سوی دانشگاه مریلند و از طریق یک واسطه اجرا شد. نظر ۱۰۱۲ نفر از ایرانیان بالای ۱۸ سال از طریق تلفن پرسیده و ضریب خطایی میان منفی تا مثبت ۳.۲ درصد برایش تعریف شد.

بر مبنای نسخه مفصل نظرسنجی المانیتور، ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان، نظر مثبتی نسبت به روحانی داشتند و ۷۸ درصد نیز به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که تیم ایرانی را در مذاکرات منتهی به امضای برجام با ایالات متحده و پنج قدرت دیگر جهانی رهبری کرد، علاقه داشتند. همچنین بر مبنای این نظرسنجی، ۵۹ درصد از ایرانی‌ها می‌خواهند که نزدیکان و حامیان روحانی در انتخابات پیش روی مجلس، برنده شوند.

این احساسِ مثبت نسبت به رئیس جمهور، بیانگر تأیید گستردهٔ برجام از سوی مردم ایران است که تحریم‌های سازمان ملل، اروپا و برخی تحریم‌های ایالات متحده را در روز ۱۶ ژانویه در ازای  محدود کردن برنامه اتمی برداشت. بر طبق نظرسنجی مذکور، ۷۲ درصد حامی توافق هستند و ۸۰ درصد از روابط بهتر با اروپا حمایت می‌کنند.

با این حال، ایالات متحده چندان محبوب نیست. در حالی که سایر نظرسنجی‌های اخیر حاکی از حمایت مردم از روابط نزدیک‌تر با آمریکا نیز بودند، در این نظرسنجی ۷۱ درصد از چنین کاری حمایت نکردند. یک دلیل این امر می‌تواند نگرانی درباره سرنوشت توافق پس از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما باشد. تنها ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از این که آمریکا به تعهدات خود بر پایه برجام عمل کند، ابراز اطمینان کرده‌اند. این میزان، نسبت به نظرسنجی پیشین دانشگاه مریلند در ماه آگست، ۱۱ درصد افت داشت.

محبوبیت اندک ایالات متحده نیز می‌تواند به دلیل ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران باشد. بر طبق نظرسنجی، ۴۴ درصد بر این باورند که علیرغم برداشته‌شدن برخی تحریم‌های آمریکا، اغلب آن‌ها باقی می‌مانند. هم‌زمان، ۶۵ درصد از ایرانیان گفته‌اند که انتظار نداشتند ایالات متحده تحریم‌های جدیدی به جای آن‌ها که در برجام برداشته شدند، وضع کند.

این تحقیق می‌گوید که ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که به احتمال قوی در انتخابات مجلس در ۲۶ فوریه شرکت می‌کنند. ۳۶ درصد گفتند که مسئله اقتصادی باید مهم‌ترین دغدغه مجلس جدید باشد.

اکثریت ایرانیان گفتند که پس از برجام، انتظار رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری قابل توجهی را از سوی خارجیان دارند، با این حال، بسیاری بر این باورند که دست‌کم یک‌سال طول خواهد کشید تا پیشرفت‌ها ظاهر شوند.

بر طبق تحقیق مذکور، روسیه، چین، آلمان و فرانسه -که تمامی آن‌ها مشتاق توسعه ارتباط اقتصادی با ایران در فضای بعد از تسهیل تحریم‌ها هستند- بسیار محبوب‌تر از ایالات متحده هستند که هنوز محدودیت‌های بسیاری در تجارت با ایران اعمال می‌کند. تنها بریتانیا و عربستان سعودی، با درصد مقبولیت ۲۶ و ۱۱ درصد، در رده‌های پایین‌تر از ایالات متحده ایستاده‌اند. با وجودی که دولت ایالات متحده مقبولیت عام در ایران ندارد، ۵۳ درصد از ایرانی‌ها می‌گویند که دیدگاه مثبتی نسبت به مردم آمریکا دارند.

بدنام‌ترین گروه نزد ایرانیان در این تحقیق، داعش است. ۹۸ درصد از رأی‌دهندگان، مخالفت قاطعانه با داعش داشتند.







تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن