تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820900694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی های رایانه ای می توانند مفید باشند/ ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تولید بازی های رایانه ای در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:صاحب نیوز: مسئول مرکز برنامه ریزی و راهبردی سازمان فناوری اطلاعات در کنفرانس ملی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» گفت: در لازم است برنامه ریزی خوبی جهت تولید بازی های رایانه ای در کشورمان صورت دهیم.به گزارش صاحب نیوز به نق از اصفهان بیدار، مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» پیش از ظهر امروز در سالن پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد. * می توان از بازی های رایانه ای به عنوان یک رسانه یاد کرد امیر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: برگزاری چنین همایشی به این دلیل است که حوزه بازی های رایانه ای و گیم نت فراگیر شده و می توان از آن به عنوان یک رسانه یاد کرد. * بازی های رایانه ای می توانند مفید باشند جواد راستی، دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای نیز در ادامه به فرصت ها و چالش های این صنعت در کشور اشاره کرد و گفت: بازی های رایانه ای رسانه های استراتژیک و تولید فرهنگ در دنیا هستند و در عین آسیب زا بودنشان اگر تنها به دید سرگرمی به آن ها نگاه نشود، از نظر روانشناسی می توانند مفید هم باشند. دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای افزود: تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس ۱۴۰ مقاله بود که از میان آن ها ۱۰۰ مقاله برگزیده شد. * گسترش چشم گیر بازی های رایانه ای تا ۱۰ سال آتی حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه پشت تریبون رفت و اظهار کرد: امروزه با گسترش فضای مجازی با ریزش شدید مخاطبان رادیو، تلویزیون و سینما مواجهیم و عمده جوانان و نوجوانان با گوشی های موبایل و تبلت کار می کنند و لذا این موضوع باعث می شود تا برای بازی های رسانه ای در سیاستگذاری های فرهنگی کشورمان اهمیت ویژه ای قائل شویم. وی افزود: بازی های رایانه ای تلفیقی از هنر، صنعت و رسانه هستند و باید توجه داشت که تا ۱۰ سال دیگر بازی های رایانه ای بیش از آنچه که امروز مشاهده می کنیم گسترش خواهند یافت. مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای بیان کرد: انسان در حال گذر از ۵ نوع جامعه با عناوین جامعه صنعتی، جامعه اطلاعاتی، جامعه دانش بنیان و جامعه مجازی و در نهایت جامعه جدیدی است و ما هم اکنون جامعه مجازی را تجربه می کنیم. وی به مشکلات رسانه های امروزی اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات بحران عدم تعامل است در حالی که چنین بحرانی به دلیل امکان دخل و تصرف مخاطب د داستان بازی و صحنه ها برای بازی کنان رایانه ای وجود ندارد. قدوسی همچنین به میزان فروش این بازی ها در ایران اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۸۰ میلیون دلار بابت بازی های رایانه ای در کشور ما هزینه شد که متاسفانه از این میان حدود ۹۶ درصد هزینه ها صرف خرید بازی های غیرمجاز خارجی شد. وی در ادامه به برگزاری این کنفرانس پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و برگزاری این همایش فرصتی برای ارتقای تعامل و همکاری بین متخصصان و کارشناسان مرتبط برای تولید بهتر در این صنعت ملی را فراهم خواهد کرد. * ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تولید بازی های رایانه ای در کشور داوود کریم زادگان، مسئول مرکز برنامه ریزی و راهبردی سازمان فناوری اطلاعات در ادامه این مراسم اظهار کرد: نوآوری در بازی های رایانه ای زیاد است و بازی های رایانه ای می توانند با تبدیل شدن به رسانه مولفه های زیادی را ایجاد کنند و در حال حاضر نیز نگاه مسئولان به بازی های رایانه ای اقتصادی است. وی در رابطه با سرمایه گذاری در این بخش تصریح کرد: درست است که رشد سرمایه گذاری کشورهای آسیایی در حوزه بازی های رایانه ای را شاهد هستیم اما در کشورهایی مانند آمریکای شمالی طی سال ۲ سال گذشته میلادی شاهد بیشترین میزان سرمایه گذاری در این حوزه بوده ایم که لازم است برنامه ریزی خوبی جهت تولید بازی های رایانه ای در کشورمان صورت دهیم. مسئول مرکز برنامه ریزی و راهبردی سازمان فناوری اطلاعات در ادامه پرداختن به اهمیت بازی های رایانه ای به در دسترس بودن تلفن همراه برای همه اشاره و اذعان کرد: اهمین زیرساخت های ارتباطی بر هیچکس پوشیده نیست به طوری که امروزه تعداد مشترکان تلفن همراه به ۷۴ میلیون نفر در سال جاری با ضریب نفوذ ۹۴ درصد رسیده است. * تقدیر از برترین بازی سازان رایانه ای در پایان همایش سه روزه بر اساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر دانشجویان، تنی چند از مسئولان شهری و استانی و مسئولان بنیاد ملی بازی های رایانه ای و سازمان فناوری اطلاعات حضور داشتند و قرار است در کنفرانس اصلی همایش که امروز برگزار می شود مقالات منتخب دانشجویی و پژوهشی ارائه شود. همچنین قرار است ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه دوره ای جهت آموزش ساخت بازی های رایانه ای برای کسانی که در همایش شرکت کرده اند برگزار و در پایان از کسانی که توانسته اند بهترین بازی ها را بسازند تقدیر شود. گفتنی است، برگزاری نمایشگاه شرکت های تولیدکننده بازی های رایانه ای ایرانی که شب گذشته در ارگ جهان نمای اصفهان افتتاح شد، از حاشیه های برگزاری این کنفرانس می باشد. انتهای پیام دریافت آخرین اخبار ایران و جهان در کانال تلگرام صاحب نیوز


چهارشنبه ، ۲۸بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: صاحب نیوز]
[مشاهده در: www.sahebnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن