تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816184533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به داوطلبان؛ اگر کاندیدایی تخلف کند صلاحیتش دوباره بررسی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هشدار هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به داوطلبان؛ اگر کاندیدایی تخلف کند صلاحیتش دوباره بررسی می‌شود
ره‌پیک گفت: اگر تخلف به نحوی باشد که معنای آن نشان دهد شرایط صلاحیتی که قبلاً بررسی شده، خدشه‌دار شود امکان بررسی مجدد صلاحیت داوطلب وجود دارد.
آفتاب : سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگویی درباره نحوه فعالیت عوامل نظارتی شورای نگهبان، گفت: عوامل نظارتی شورای نگهبان از جهت انتخاباتی و فنی و همچنین به لحاظ مقررات قانونی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و توجیهات لازم به آنان ارائه شده است.


به گزارش آفتاب، وی تصریح کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان در سراسر کشور و مکان‌هایی که لازم به نظارت است حضور خواهند داشت.


سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأکید کرد: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و این نظارت به شکل‌های گوناگون اعمال می‌شود.


ره‌پیک ادامه داد: یکی از روش‌های نظارتی شورای نگهبان این است که عوامل نظارتی متعدد در قالب سلسله مراتبی قرار گرفته‌اند و شبکه نظارت در شعب اخذ رأی و محل جمع‌آوری و تجمیع آرای دستگاه اجرایی مستقر می‌شوند.


وی گفت: در مورد شکل صندوق‌های اخذ رأی، کیفیت و تعداد آنها و همچنین در مورد نحوه برگزاری انتخابات، وضعیت شعب و چگونگی قرار گرفتن عوامل اجرایی و نظارتی در شعبه‌ها، در جلسات متعدد کارشناسی بحث شده و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در این باره توافقات لازم را انجام داده‌اند که در روز اخذ رأی مشکلی پیش نیاید.


سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأکید کرد: طبق روال در مورد همه جزئیات برگزاری انتخابات بین شورای نگهبان و وزارت کشور هماهنگی وجود دارد.


ره‌پیک گفت: لزوماً نمایندگان نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بر سر صندوق‌های اخذ رأی یکی نیست، چرا که داوطلبان این دو مجلس متفاوت هستند.


سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار داشت: طبق قانون، نمایندگان داوطلب دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می‌توانند در شعب اخذ رأی حضور یابند و نظارت پیش‌بینی شده انجام دهند.


ره‌پیک در مورد مصادیق تخلفات انتخاباتی در ایام تبلیغات نیز، گفت: مصادیق متعدد بوده و در قانون آمده است.


وی افزود: محتوای تبلیغات که در مقابل رقبای داوطلبان انجام می‌شود اعم از شکل تبلیغات، شکل تصاویر و امثال اینها باید در چارچوب مقررات قانونی باشد تا تخلف و جرمی صورت نگیرد چه جرایم عمومی و چه جرایم انتخاباتی.


سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأکید کرد: نباید به رقبای انتخاباتی تخریب و تعرضی صورت گیرد، اگر خارج از این چارچوب‌ها اقدامی شود، طبیعتاً دستگاه‌های مختلف به اقدام صورت گرفته، واکنش نشان می‌دهند.


ره‌پیک گفت: اگر تخلف به نحوی باشد که معنای آن نشان دهد شرایط صلاحیتی که قبلاً بررسی شده است، خدشه‌دار شود، امکان بررسی مجدد صلاحیت داوطلب وجود دارد و شورای نگهبان این موضوع را بررسی خواهد کرد.


وی درباره اینکه آیا امکان دارد تخلف تبلیغاتی منجر به سلب صلاحیت داوطلبان شود، افزود: ممکن است سلب صلاحیت شود که معنای این اقدام آن است که شرایط صلاحیت وجود ندارد.


سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأکید کرد: درباره تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان این پرسش مطرح بود که آیا علاوه بر آنچه که کمیسیون بازرسی تبلیغات برنامه‌ریزی کرده و در چارچوب برنامه‌ریزی آنان، نامزدهای خبرگان تبلیغات‌شان را در صداوسیما انجام می‌دهند، برنامه دیگری می‌توانند داشته باشند؛ که این پرسش در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان مطرح و بررسی شد.


ره‌پیک افزود: با توجه به صراحت ماده 24 آئین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در این ماده آمده است که نامزدهای خبرگان با هر سمتی به طور یکسان مشمول این مقررات هستند و نباید تحت هیچ عنوانی بیش از آنچه توسط کمیسیون بازرسی تبلیغات تعیین شده است از صداوسیما استفاده کنند.


وی تأکید کرد: صداوسیما نیز نباید از هنگام انتشار پذیرش نامزدها تا تعیین نتیجه، برنامه‌های دیگر آنان را پخش کنند.


عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: علاوه بر این در ماده 22 این آئین‌نامه نیز ذکر شده است که نامزدهای انتخابات خبرگان حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیما و مراکز استان استفاده کنند.


ره‌پیک افزود: با توجه به این مواد قانونی، موضوع در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات خبرگان مطرح و مقرر شد که پخش برنامه‌های نامزدهای خبرگان اعم از اینکه از مقامات کشور باشند یا نباشند به طور سراسری و در استان‌هایی که این مقامات در آنجا نامزد هستند خارج از برنامه‌هایی که کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان تعیین می‌کند تا اعلام نتیجه و پس از اخذ رأی، ممنوع است.


وی گفت: بنابراین در محدوده تصمیمات کمیسیون بازرسی تبلیغات امکان پخش برنامه از صداوسیما برای نامزدهای خبرگان وجود دارد و بیش از آن طبق قانون ممنوع است.


منبع: تسنیم











تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن