تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805352443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص فلاکت در آذربایجان غربی به ۲۵ درصد رسید!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


شاخص فلاکت در آذربایجان غربی به ۲۵ درصد رسید! استان‌ها > آذربایجان غربی - شاخص فلاکت که بیانگر نرخ تورم به علاوه نرخ بیکاری است.شاخص فلاکت یک نشانگر اقتصادی است که از افزودن نرخ بیکاری به نرخ تورم به دست می‌آید. به این معنا که تورم فزاینده در کنار بیکاری رو به افزایش برای یک کشور، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی در بر خواهد داشت و میزان آن در آذربایجان غربی به 25 درصد رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در نشست خبری ضمن اشاره به شاخص فلاکت استان در سال ۹۳ اظهار داشت: این شاخص در سال ۹۳ به ۲۵/۸ رسید در حالی که در سال ۹۲ این شاخص ۴۶/۲ درصد بود.
داود غفارپور میانگین شاخص فلاکت درکشور را ۲۶ درصد عنوان نمود و افزود: متاسفانه آذربایجان غربی در زمره استاهایی است که مردم آن بیش از درآمدشان هزینه می کنند.
در طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار که در سال ۱۳۹۱ براساس آمارگیری از ۱۸ هزار خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹ هزار خانوار نمونه در نقاط روستایی توسط مرکز آمار ایران انجام شده، نشان داده شده است که آذربایجان غربی در ردیف استانهایی است که مردمانش بیشتر از درآمدشان هزینه می کنند.
دکتر مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی معتقد است یکی از عوارض تغییر سبک زندگی در جامعه امروز ما، فاصله گرفتن از ساده زیستی و مصرف منطقی و گرایش به زیاده روی و اسراف است که متاسفانه در کشور ما این رویه نادرست باعث تحمیل هزینه به سبد اقتصادی خانواده و زیان به کشور شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه سبک زندگی مبنای بسیاری از رفتار های فردی و اجتماعی ما است، تغییرات آن باعث بروز روندهای تمایزی در رفتار های یاد شده می گردد. متاسفانه امروزه بر اساس تبلیغات محیطی و رسانه ای، مصرف گرایی یکی از ارکان رفتار های اقتصادی و اجتماعی افراد گردیده و از نگاه رفتار شناسی چشم و هم چشمی و رقابت های غیر منطقی همچنین روحیه اشراف زدگی باعث تسریع روند مصرف گرایی و افزایش آمار آن شده است.
ابهری با بیان اینکه از طرفی مصارف غیر ضروری به واسطه حضور در فروشگاه های بزرگ به سبک خارجی یکی از دلایل اصلی رشد مصرف گرایی است ادامه داد: تنوع کالا، تعدد اقلام مورد نیاز و رنگ و وارنگی و زرق و برق کالاهای مصرفی برسرعت این روند افزوده است.
این جامعه شناس تصریح کرد: آنچه مسلم است در ترویج مصرف گرایی در جامعه ایرانی دست دشمنان در کار است. تبلیغات محیطی علاوه بر در و دیوار شهر و صفحات رسانه های مکتوب توسط شبکه های ماهواره ای و نرم افزار های اجتماعی ساعت به ساعت رو به افزایش و صعود می باشد؛ بنابر این فرهنگ سازی، آموزش و تمرین سبک زندگی اسلامی و ایرانی بسیار کند و کم رنگ و جبهه مقابل بسیار پر قدرت و پر حجم به حرکت مشغول هستند. همین امر را می توان از دلائل اصلی افزایش میل به مصرف در میان جامعه ایرانی بر شمرد.
یکی دیگر از دلایل رشد مصرف گرایی،حسادت و چشم و هم چشمی های مخرب است که برخی افراد برای اینکه از کاروان مصرف گرایی باز نمانند به نحو غیر متعارفی اقدام به خرید محصولات متعدد می کنند و با این شیوه گویی به نوعی در صدد ارتقاء سطح منزلت اجتماعی خود هستند.
مریم بیگی،جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در این ارتباط گفت:متاسفانه گاهی مشاهده می شود که مصرف گرایی و خرید کالاها فراتر از نیاز معمول،معیاری می شود برای برتری افراد نسبت به یکدیگر و چنین ذهنیتی این موج مخرب را فزاینده تر از قبل تشدید می کند.
وی افزود:برخی نیز کمبودهای درونی خود را با خرید خارج از قاعده محصولات و تولیدات مصرفی پوشش می دهند و به تعبیری می توان گفت احساسات هیجانی و ناآرام خود را با مصرف گرایی و تجملات آرام می سازند.
صدیقه نوبهار،کارشناس وآسیب شناس اجتماعی نیز در تشریح تبعات و عوارض مصرف گرایی عنوان کرد:از زاویه جامعه شناختی و روانشناختی افزایش مصرف گرایی وتجمل گرایی شکاف میان توده های اجتماعی را افزایش می دهد.
وی افزود:جلوه بیرونی تجمل گرایی افراطی در قالب تبعیض نمود پیدا می کند و تشدید این احساس می تواند باعث انباشت عقده ها،سرخوردگی ها و در مراتب شدید تر خشونت های پنهانی شود که به تدریج به همدلی و انسجام جامعه خدشه وارد می کند.
مهار سیل بنیان کن مصرف گرایی با تبعات و عوارض ناخوشایند و مخرب خاص به خود،اصلی حائز اهمیت است که نیازمند اتخاذ تدابیر منطقی و هوشمندانه است.
استاندار آذربایجان غربی نیز با تشریح وضعیت اقتصادی استان اظهار داشت: در حال حاضر آذربایجان غربی در زمینه توسعه اقتصادی و عمرانی از شاخص های کشوری عقب است که باید در برنامه های آتی این عقب ماندگی ها جبران و به توسعه پایداری که حق مردم است برسیم.
قربانعلی سعادت درآخرین نشست خبری خود بابیان اینکه در این استان مرزی مردم فرصتها و فداکاریهای خیلی زیادی را صرف دفاع از انقلاب و توسعه امنیتی این استان کرده اند که این امنیت می تواند زمینه ساز رشد و توسعه باشد معتقد است در حالت کلی، با توجه به رکود ناشی از تحریم ها و وضعیت بد اقتصادی که طی سالهای گذشته وجود داشته، الان شرایط استان در شرایط خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی و توسعه است.
استاندار آذربایجان غربی افزود: اگرچه آذربایجان غربی در سالهای گذشته، فرصت های زیادی را در بخش توسعه، صنعت، تجارت و ... از دست داده اما این استان و مردم و جوانانش پتانسیل ها و توانمندی های زیادی دارند که در شرایط خوب امنیت پایدار امروز می توانند با اتکا به الگوی اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی استان گام های جدی و اساسی بردارند.
سعادت افزود: یکی از زیرساخت های مهم رشد و شکوفایی هر منطقه، وجود نیروی انسانی ماهر و فنی است که در استان ما این نیروها قبلا وجود نداشتند اما الان نیروهای تحصیلکرده و فنی خوبی داریم و همچنین زیرساخت های خوبی نیز در استان در حال تکمیل است که باید با برنامه ریزی و بهره گیری از نظرات کارشناسان، دانشگاهیان و نخبگان از این ظرفیت ها برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار استفاده کنیم.
وی یاد آور شد: استان ما ظرفیت دارد برای رشد و توسعه بالاتر که در چشم انداز بیست ساله پیش بینی شده است، اما این استعدادها برای شکوفایی همانند ورزشکاری که برای شکوفایی نیاز به یک مربی خوب دارد در این راستا باید امروز باید به این موضوع فکر کنیم و گذشته را بعنوان پلی برای آینده در نظر بگیریم و ساختارهای معیوب را نیز اصلاح کنیم.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: امکان اینکه استان آذربایجان غربی به یک استان پیشرفته تبدیل شود وجود داشته ولی زیرساخت هایی که در کشور در قبل از انقلاب شکل گرفته سرمایه گذاران را کمتر به فعالیت و سرمایه گذاری در استان ما ترغیب کرده که امروز این مسائل باید اصلاح شوند و ما باید روی توانمندی های خودمان و نیروهای ارزشمند خودمان سرمایه گذاری کنیم و قدرشان را بدانیم.
وی در رابطه با نقش دولت در ایجاد زیرساخت ها نیز گفت: دولت وظیفه اش هدایت و نظارت است که این را باید پا به پای تولید کننده پیش ببرد و از او حمایت کند نه اینکه او را رها کند، دولت باید زیرساخت ها را آماده کند که اگر این زیرساخت ها آماده شوند بخش زیادی از مشکلات مردم هم حل می شود.
سعادت گفت: تکمیل زیرساخت های تولید و صادرات در استان می تواند مشکلات مردم را حل کند ولی هنوز زیرساختی به آن صورت در استان فراهم نشده و باید با تمام تلاش و توان، برای توسعه زیرساخت های استان کار کنیم؛ برای مثال امروز در منطقه آزاد ماکو زیرساخت های خوبی در حال ایجاد است که می تواند به رشد و توسعه منطقه بسیار کمک کند.
وی همچنین به تغییر محور توسعه استان اشاره کرد و گفت: اولویت و محور توسعه استان از کشاورزی سنتی به صنعت، معدن تجارت و ارتقای کشاورزی تغییر یافته که این امر می تواند به توسعه و تکمیل زیرساخت های تولید و سرمایه گذاری در استان کمک کند.

کلید واژه ها: استان آذربایجان غربی -




چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 14:42:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن