تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترفندی برای پرکردن ورزشگاه‌های خالی!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترفندی برای پرکردن ورزشگاه‌های خالی!
فوتبال ايران اين هفته‌ها با پديده‌اي روبه‌رو است كه حكايت از آشتي تماشاگران با ورزشگاه‌ها دارد.
نویسنده : سعيد احمديان 


فوتبال ايران اين هفته‌ها با پديده‌اي روبه‌رو است كه حكايت از آشتي تماشاگران با ورزشگاه‌ها دارد. دو بازي آخر پرسپوليس در حالي در تهران برگزار شد كه بيش از 80 هزار تماشاگر براي تشويق قرمزها به آزادي رفتند، آن هم در شرايطي كه شاگردان برانكو با تيم‌هايي مانند سپاهان و فولاد بازي داشتند. در سال‌هاي اخير كمتر سابقه داشت كه براي بازي‌هاي پرسپوليس به جز مسابقه با استقلال و برخي بازي‌هاي اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا، اينچنين تماشاگري به استاديوم بيايد. البته برخي رايگان اعلام شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادي را يكي از دلايل اين استقبال خيره‌كننده از بازي‌هاي پرسپوليس مي‌دانند، اما با اين وجود بازي‌هاي فوق‌العاده پرسپوليس هم مزيد بر علت شده تا همه چيز دست به دست هم بدهد و اين هفته‌ها، تماشاگران پرسپوليس گرمابخش ليگ ايران باشند. پس از اقدام پرسپوليس در رايگان اعلام كردن طبقه دوم آزادي در بازي‌هايش، برخي تيم‌هاي ديگر ليگ برتري هم با رايگان اعلام كردن بازي‌هايشان، به دنبال آشتي با هوادارانشان هستند تا بار ديگر ورزشگاه‌هاي كشورمان مانند دهه‌هاي پيش روزهاي پرتماشاگري را تجربه كند.
       ***

تا چند ماه پيش بازي‌هاي ليگ ايران و به خصوص تيم‌هايي مانند استقلال و پرسپوليس در حالي برگزار مي‌شد كه در مسابقات اين دو تيم در تهران، آنقدر استقبال تماشاگران كم بود كه حتي به قول گزارشگر بازي مي‌شد تعداد آنها را شمرد! بازي‌هاي بي‌كيفيت و بالا رفتن قيمت بليت‌‌هاي ليگ برتر در كنار جو ناسالم استاديوم‌ها سبب شده بود تا هواداران فوتبال ترجيح دهند به جاي اينكه به ورزشگاه بروند، در خانه‌هايشان بنشينند و فوتبال تيم‌هاي محبوبشان را از قاب تلويزيون تماشا كنند. استاديوم‌هاي فوتبال هر روز خالي‌تر مي‌شد تا زنگ خطر از دست رفتن سرمايه‌هاي فوتبال يعني هواداران به صدا در آيد. از چند ماه پيش بود كه ورق برگشت، پرسپوليسي‌ها كه بر خلاف شروع ناموفقشان در هفته‌هاي اخير نتايج فوق‌العاده‌اي گرفته‌اند و توانسته‌اند از رده‌هاي پاييني جدول به جمع سه تيم اول ليگ اضافه شوند، تصميم گرفتند در جريان بازي‌هاي خانگي‌شان، طبقه دوم ورزشگاه آزادي را براي تماشاگران رايگان اعلام كنند، اقدامي كه مورد استقبال سازمان ليگ هم قرار گرفت و آنها هم با پيشنهاد پرسپوليسي‌ها موافقت كردند. البته در فصل‌هاي گذشته در ليگ قهرمانان آسيا اين كار را انجام داده بودند و حسين هدايتي با خريد بليت بازي‌هاي اين تيم، تماشاگران زيادي را به آزادي كشاند تا قرمزها ركورددار تماشاگر در آسيا شوند. در ليگ ايران هم اقدام باشگاه پرسپوليس سبب شد تا يخ حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها آب شود و در هفته هجدهم براي اولين بار اين تيم تماشاي بازي‌ها را در طبقه دوم مجاني اعلام كرد تا در يك روز غير تعطيل بيش از 75 هزار نفر به ورزشگاه بروند. آخرين مسابقه اين تيم هم در حالي مقابل فولاد برگزار شد كه بيش از 80 هزار تماشاگر به آزادي آمده بودند. اين در حالي بود كه در بهترين حالت در ليگ‌هاي گذشته براي بازي پرسپوليس مقابل اين تيم اهوازي بيشتر از 20 هزار نفر به استاديوم نمي‌آمدند!
       ***

اقدام پرسپوليس سبب شده تا برخي تيم‌هاي ديگر ليگ برتري هم براي جذب تماشاگران و پر شدن سكوها، تماشاي مسابقاتشان را رايگان اعلام كنند. يكي از اين تيم‌ها استقلال حريف ديرينه پرسپوليس است كه از اين هفته طبقه دوم ورزشگاه ‌آزادي را براي تماشا رايگان كرد تا هواداران آبي‌ها هم مانند قرمزها، ركوردشكني كنند و قرار است در بازي استقلالي‌ها با گسترش فولاد كه جمعه در تهران برگزار مي‌شود، اين طرح اجرا شود. علاوه بر تيم‌هاي تهراني، تبريزي‌ها هم بازي‌هاي تيم‌هايشان را در ليگ رايگان كرده‌اند. استقبال خوب هواداران سبب شده تا مسئولان گسترش فولاد تصميم بگيرند چند بازي ديگر خانگي خود را نيز رايگان كنند. تراكتوري‌ها هم كه روزگاري در جريان بازي‌هايشان در يادگار امام جاي سوزن انداختن نبود، از هفته نوزدهم بازي‌هاي خانگي‌شان را مجاني كرده‌اند اما هواداران تراكتور از اين طرح استقبال نكردند تا تنها 3 هزار نفر براي بازي اين تيم مقابل پديده به ورزشگاه برود. سپاهان، سياه‌جامگان و پديده هم ديگر تيم‌هايي هستند كه بازي‌هايشان را در هفته‌هاي اخير رايگان كرده‌اند، هر چند استقبال قابل توجهي از اين طرح در مشهد و اصفهان نشده است. با اين حال ملوان هم قرار است از اين هفته طرح مجاني كردن تماشاي مسابقاتش را اجرا كند تا اين طرح كه پرسپوليسي‌ها مبدع آن بودند در ليگ فراگير شود.
       ***

رايگان اعلام كردن مسابقات با واكنش‌هاي مختلفي روبه‌رو شده و گروهي از آن استقبال كرده‌اند و برخي آن را خلاف فوتبال حرفه‌اي دانسته‌اند. مهدي تاج، نايب رئيس فدراسيون فوتبال و رئيس سازمان ليگ نيز درخصوص اقدام براي رايگان كردن برخي مسابقات فوتبال، تأكيد كرد كه اين سازمان به‌دنبال فرمولي براي حضور آسان‌تر تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌هاست. تاج در اين رابطه گفت: متوجه شده‌ايم كه دو عامل باعث استقبال مردم از بازي‌هاي رايگان شده است. يكي مشكلات مالي و دومي آشنا نبودن مردم با بليت الكترونيكي است. وقتي در بازي پرسپوليس - سپاهان 75 هزار نفر به ورزشگاه آمدند به اين معناست كه مردم به لحاظ اقتصادي چقدر مشكل دارند. برخي عنوان مي‌كنند 5 هزار تومان براي طبقه دوم پولي نيست، اما يك نفر براي آمدن به ورزشگاه بايد پول اياب و ذهاب بدهد و تأمين اين هزينه براي او كمي سخت است. پرسپوليسي‌ها بايد 20 درصد هزينه‌ها را خودشان بپردازند كه شامل يگان ويژه، مترو و اتوبوس خواهد بود. در سوي مقابل عزيزالله محمدي، رئيس سابق سازمان ليگ فوتبال رايگان اعلام شدن بليت مسابقات فوتبال با هدف تشويق تماشاگران به حضور در ورزشگاه‌ها را براي حرفه‌اي شدن فوتبال مضر دانست و از مسئولان درخواست كرد به جاي رايگان كردن بليت، قيمت‌ها را كاهش دهند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن