تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805545988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غلامحسین کرباسچی: انتخابات از نوامیس اصلی انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: غلامحسین کرباسچی: انتخابات از نوامیس اصلی انقلاب است
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: انتخابات از نوامیس و انگیزه های اساسی انقلاب اسلامی بوده است.


به گزارش ایرنا، غلامحسین کرباسچی روز سه شنبه در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در کشور ما یک حرکت اجتماعی از پیش از مشروطه وجود داشت که خواهان ایستادگی در برابر سلطه دیکتاتورمآبانه سلاطین و سپردن اختیار کشور به دست مردم بود.


وی که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی مشهد در این جلسه سخن می گفت اظهار کرد: ما انقلاب کردیم که انتخاب کنیم و یک سلطنت مادام العمر پایدار در کشور حاکم نباشد.


وی با بیان اینکه بزرگترین و مهمترین قانون دموکراسی، قانون انتخابات است گفت: بسیاری از مردم دستاورد دولت مصدق را ملی شدن صنعت نفت می دانند در حالی که از کارهای بسیار مهم مصدق این بود که می خواست دخالت دربار در موضوع انتخابات را کم کند و از بین ببرد و روحیه ای که می خواهد این حرکت اجتماعی را زنده نگاه دارد نباید از دست برود.


کرباسچی افزود: اصلاحات این نیست که بعد از دولتی که گرفتاریهایی را در عرصه بین المللی و اقتصادی برای کشور ایجاد کرده است و هیچ کس هم مسئولیتش را بر عهده نمی گیرد دائم بنشینیم و از آن دولت انتقاد کنیم بلکه اصلاحات این است کاری کنیم که آن اشکالات حل شود.


وی اظهار کرد: ما در جامعه ای قرار داریم که شرایط سیاسی ویژه ای دارد در عین حال توانمندیها و انگیزه های ملی داریم و از طرفی باید با همین وضع موجود یعنی همین شورای نگهبان و همین ترکیب نیروها مجلسی تشکیل دهیم که همکاری با دولت داشته باشد.


وی ادامه داد: چند گزینه پیش روی نیروهای سیاسی اصلاح طلب قرار دارد یا باید وضعیت فعلی را قبول نکنند و به داد و فریاد و اعتراض روی بیاورند که این گزینه را اصلاح طلبان نمی پسندند.


کرباسچی گفت: گزینه دوم این است که بی خیال انتخابات و اتفاقاتی که در داخل کشور می گذرد شوند که در این صورت ممکن است چون گذشته کسانی سر کار بیایند که برای کشور گرفتاری ایجاد کنند.


وی افزود: اصلاح طلبان معتقدند راه حل و گزینه مطلوب این است که با همین وضعیت موجود در انتخابات شرکت و سعی کنند نقایص موجود را برطرف نمایند.


وی ادامه داد: امروز شعار اصلاح طلبان ایجاد یک مجلس حداقلی است که بتواند با دولت فعلی همکاری کند یعنی نیروهایی به مجلس بیایند که بهتر از نمایندگان کنونی مجلس باشند و در عمل مانع پیشرفت دولت نشوند و به کسانی که دولت برای همکاری بر می گزیند رای دهند.


دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما به دنبال این هستیم که اصلاحات به پیش رود نه این که صد در صد اجرا شود.


وی افزود: اصلاح طلبی، شعارهای تند که موجب کف زدن می شود نیست بلکه مفهومی است که در جامعه وجود دارد و آن این که همه باید به دنبال این باشند که نقاط منفی و گرفتاریها را اصلاح کنند.


وی اظهار کرد: شعار اصلاحات و دستمایه آن برانگیختگی و دعوا، مرافعه و چنگ زدن نیست و خشونت در اصلاحات جایگاهی ندارد و قرار نیست مدعیان اصلاحات خشونت رفتاری و کلامی از خود نشان دهند.


کرباسچی گفت: براساس یک نظریه جامعه شناسی در حرکتهای اجتماعی صرف نظر از زمینه های اقتصادی و اجتماعی، زمینه فرهنگی جدی، شعارها، نمایه ها، تیترها و عنوانهایی وجود دارند که افراد را جذب و تحریک می کنند.


وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران شعارهایی ارائه شد که نمودها و نمایه های این شعارها در برابر وضع موجود حکومت شاهنشاهی بود یعنی یک طرف حکومت دیکتاتور مستبد وابسته پهلوی بود که ازنظر اندیشه ای هم غیر از توجه به نیاکان و ایران باستان حرفی برای مردم نداشت و در مقابل این اندیشه، تفکر مذهبی جامعه بود که امام خمینی (ره) سمبل آن بود.


وی اظهار کرد: زهد و سادگی امام راحل در مقابل اشرافیگری سلطنت پهلوی قرار داشت و رهبران انقلاب در بین مردم بودند و خدم و حشم و اسلحه و گارد مطرح نبود اما به تدریج وقتی نظام شکل گرفت اقتضائاتی داشت بطور مثال امام راحل دیگر نمی توانست به همان سادگی که در مسجد سلماسی قم در کنار مردم می نشست با مردم باشد.


کرباسچی افزود: برای فردی مثل من که در دوره قبل از انقلاب حضور داشته و فعالیت سیاسی کرده ام هر چه پیش آید می گویم جمهوری اسلامی از حکومت شاهنشاهی بهتر است ولو اینکه به زندان بروم یا از کار برکنار شوم ولی برای کسانی که بعد از انقلاب متولد شده اند این امر به اندازه مبارزان دوران قبل از پیروزی انقلاب، ملموس نیست.


وی گفت: پرسشی که هم اکنون مطرح است این است که چگونه باید برای این نسل نمادهایی مطرح کرد که تداوم نظام تضمین شود و چگونه می توان تجربه های انقلاب را با نمایه های جدید در نسل جدید حفظ کرد.


استان شش میلیون و 130 هزار نفری خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دارد.


همچنین شش نفر از مجموع 99 نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود.


این استان هم اکنون پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.


تعداد کل ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی این استان در پنجمین دوره مجلس خبرگان 47 نفر بود که صلاحیت 10 نفر تائید شده است.


28 نفر از این تعداد رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنان احراز نشده، هشت نفر انصراف داده و یک نفر نیز به حوزه انتخابیه دیگر منتقل شده است.


تعداد کل ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی این استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز 855 نفر بود که صلاحیت 561 نفر و معادل 66 درصد آنها تائید شده است.


266 نفر از این تعداد رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنان احراز نشده و 28 نفر نیز انصراف داده اند.


از کل جمعیت خراسان رضوی چهار میلیون و 420 هزار و 718 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از بین آنها نیز 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می شوند.


تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 16 February 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن