تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه و اسرائیل در آستانه توافق «آشتی»


واضح آرشیو وب فارسی:شبستان: خبرگزاری شبستان: گزارش های منتشره از احتمال توافق آشتی میان ترکیه و اسرائیل پس از شش سال قطع روابط دو جانبه خبر می دهند.
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تی وی؛ اسرائیل در سال 2010 به کشتی ماوی مرمره که حامل کمک های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه بود، حمله کرد و 10 تبعه ترک را کشت؛ در پی این حادثه و عدم عذرخواهی مقامات تل آویو از آنکارا، ترکیه در سپتامبر 2010 (شهریور 1389) همکاری های نظامی خود با اسرائیل را متوقف و سفیر این رژیم را از آنکارا اخراج کرد.
اگرچه اکنون پس از گذشت شش سال از آن واقعه، در پی گفتگوهای مقامات ترکیه و اسرائیل در سوئیس، به نظر می آید دو طرف به توافق آشتی نزدیک شده اند.
عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم ترکیه، روز دوشنبه به شبکه تلویزیونی «هابر ترک» گفت: «در این مذاکرات توافق حاصل شده است و می توان توافق را امضا کرد.»
در همین حال روزنامه حریت ترکیه گزارش داد، مالکوم هوینلین یکی از مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که برای تسهیل در روند مذاکرات آشتی به ترکیه سفر کرده است، گفت تجارت میان ترکیه و اسرائیل هرگز تحت تاثیر روابط دیپلماتیک قرار نگرفته است.
هوینلین گفت: «برای اسرائیل و ترکیه، حتی در دشوارترین دوران و تنش ها، تجارت تحت تاثیر قرار نگرفته ...
[ مشاهده متن کامل خبر ترکیه و اسرائیل در آستانه توافق «آشتی» در خبرگزاری شبستان ]

سه شنبه ، ۲۷بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبستان]
[مشاهده در: www.shabestan.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن