تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811351661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشابه شعارهای انتخاباتی دوجناح به روایت زیبا کلام


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تشابه شعارهای انتخاباتی دوجناح به روایت زیبا کلام
صادق زیبا کلام در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:
به گزارش نامه نیوز، تاکید اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در شعارهاي انتخاباتي بر اقتصاد به دلیل آن است که کشور درگير معضلات عميق اقتصادي است. در ابتداي سال جاري 7 ميليون بيکار داشتيم و در آخر سال با حسب فارغ التحصيلان اين رقم به 8 ميليون رسيده است. رکود همچنان ادامه دارد. خيلي از انبارهاي واحدهاي توليدي پر از توليداتي است که بازاري براي آنها وجود ندارد. ساختمان و مسکن که همچنان بزرگترين صنعت ايران محسوب مي‌شود، در رکود است.


واقعيت اين است که با رکود کم‌سابقه‌اي مواجه هستيم و نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرايان نمي‌توانند از آن فرار کنند؛ نفت به بشکه‌اي 25دلار رسيده و درآمد دولت به طرز وحشتناکي در حال کاهش است. ساختار اقتصادي ما ساختار ناقصي است و بيش از سه چهارم بودجه کشور صرف بودجه جاري مي‌شود. يک چهارم بودجه صرف بودجه عمراني مي‌شود. حتي اين مقداري که براي بخش عمراني تصويب مي‌شود، همه آن هزينه نشده و با کمبود مواجه است. اما آن چيزي که نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرايان در شعارهاي انتخاباتي خود به طور جدي مطرح نمي‌کنند، اين است که اقتصاد فاسد و ناکارآمد دولتي، مسئول اصلي اين وضعيت است.


هر دو جناح بايد اين جسارت سياسي را پيدا کنند و به مردم بگويند که ريشه اصلي نابساماني اقتصاد ايران، اقتصاد دولتي است. وقتي که در هر خانه‌اي را مي‌زنيد دست‌کم با يک جوان بيکار مواجه مي‌شويد و صنايع کم‌رونق شده‌اند. اعلام کنند که در چنين شرايطي چگونه اميد و آرامش مي‌خواهد ايجاد شود. اميد فقط با سخنان خوب و قشنگ به وجود نمي‌آيد.


مقوله امنيت در شعارهاي انتخاباتي اصولگرايان مطرح شده است. هر چند امنيت به لحاظ نظامي در کشورمان در مقايسه با کشورهايي مانند پاکستان، افغانستان و عراق بسیار بالاست و غیرقابل مقایسه اما در بسياري از کشورهاي ديگر جهان نيز امنيت برقرار است و بمبگذاري نمي‌شود! بخش مهمي از امنيت آن است که در کشور به‌راحتي سرمايه‌گذاري انجام شود يا اينکه شما اين اطمينان را داشته باشيد که ماه آينده هم شرکت شما همچنان سرپاست.


 بخش ديگر امنيت اين است که يک دانشجوي فارغ‌التحصيل بداند که شانس پيدا کردن کار را دارد، همه اينها به نوعي امنيت محسوب مي‌شود. پيش‌بيني آقاي احمدي‌نژاد مبني بر شکست اصولگرايان از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم یک حقيقت است و او مي‌خواهد بگويد که اصولگرايان محبوبيتي ندارند. اصولگرايان فقط به ضرب نبود چهره‌های سرشناس رقیب است که مي‌توانند مجلس را از آنِ خود کنند.


همان طور که در انتخابات سال92 ديديم نامزد اصولگرایان در کل کشور 4ميليون بيشتر راي نياورد و به دليل برخی ردصلاحيت‌ها، اصولگرايان با همان 4ميليون توانستند دوسوم مجلس را از آن خود کنند. چيزي که احمدي‌نژاد به آن اشاره نمي‌کند اين است که اصولگرايان محبوبيت نداشتن خود را با نبود سرشناسان اصلاح‌طلب جبران مي‌کنند.


ليست 30نفره اصولگرايان متاثر از چهره‌ها و شخصيت‌هاي طرفدار احمدي‌نژاد است؛ نسبت آنها در ليست نسبت به اصولگرايان معتدل و ميانه‌رو بيشتر است و از این رو اصولگرايان از اين چهره‌ها و طرفداران احمدي‌نژاد استفاده کرده‌اند که بتوانند راي بياورند و با همين استراتژي در تهران يک تعدادي از ليست 30 نفره ائتلاف اصولگرايان وارد مجلس خواهند شد.


منبع: روزنامه آرمان


۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن