واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
رنگ اصلی یکی از نقاشیهای ون گوگ بازسازی شد/ بنفشی که آبی شد
شناسهٔ خبر: 3558014 - سهشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
دانشمندان هر سه نسخه نقاشی معروف ونسان ون گوگ با نام «اتاق خواب آرل» را به صورت دیجیتال بازسازی کرده و نشان داده اند که رنگهای اصلی نقاشی چه بوده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، ون گوگ با استفاده از رنگ هایی تقریبا مشابه سه بار بین ۱۸۸۸ تا ۱۸۸۹ این سوژه را نقاشی کرده است اما گذر زمان و اثر نور رنگ ها را محو کرده یا تغییر داده است. محققان با استفاده از شیوه های مختلف، به صورت دیجیتال رنگ آبی کمرنگ دیوارها و در اتاق را به نیلی و بنفش یعنی رنگ اصلی تغییر داده اند. این بازسازی کامپیوتری بخشی از نمایشگاه بزرگ و مهمی است که در انستیتو هنر شیکاگو برگزار شده؛ جایی که برای دومین بار هر سه نسخه این نقاشی ون گوگ در آن به نمایش گذاشته شده است. دکتر فرانچسکا کاسادیو متخصص ارشد ترمیم آثار هنری می گوید: برای مشخص کردن رنگ های محو شده اند علم بسیار مهم است، اما ما به تفسیرهای مختلف ترمیم کنندگان آثار هنری و مورخانی وابسته ایم که واقعا کار دست هنرمند را می شناسند. به گفته دکتر کاسادیو، این بازنمایی در نهایت یک بازسازی تقریبی است. یکی از سه نقاشی ون گوگ از اتاق خواب آرل در موسسه هنر شیکاگو نگهداری می شود، یکی دیگر در موزه ون گوگ در آمستردام و دیگری در موزه دورسی در پاریس. محققان انستیتوی هنر شیکاگو از نامه هایی که ون گوگ به برادرش تئو و هنرمندان دیگر نوشته بود می دانستند که رنگ های فعلی رنگ های اصلی نیستند. به گفته دکتر کاسادیو، در این نامه ها ون گوگ با جزئیات به رنگ های تابلو اشاره می کند، اثاثیه زرد، روتختی قرمز، دیوارها نیلی و درها بنفش. در حالیکه درها اکنون آبی کمرنگ هستند. محققان یک ذره از رنگ تابلو را زیر میکروسکوپ مطالعه و بقایای رنگ اصلی را مشاهده کردند، قرمز کارمین یا قرمز کشینل که از حشره خاصی به همین نام گرفته می شود؛ این رنگدانه صورتی زنده بسرعت با گذشت زمان کم رنگ می شود اما به گفته دکتر کاسادیو معلوم است که ترکیب صورتی و آبی بنفش می شود. بقیه تابلو را محققان با اشعه ایکس بررسی کردند که به آنها امکان داد رنگدانه ها را حتی در سطح اتم مطالعه کنند و رنگ اصلی را تخمین بزنند. تمام این اطلاعات با استفاده از یک الگوریتم، به بازنمایی نهایی رنگ اصلی نقاشی ها منتهی شد. این محقق افزود: وقتی تابلوها را پس از بازنمایی می بینید حسی را که ون گوگ می خواسته متقل کند احساس می کنید، حس آسایش و آرامش، ترکیب رنگ ها باید به ذهن آرامش بدهد یا آن را به تخیل وا دارد. وقتی این بنفش بازسازی شد توازن بین رنگ های مکمل را برقرار کرد، زرد و بنفش، که فضایی کاملا متفاوت به نقاشی می دهد. با اینکه این بازنمایی نشان می دهد که رنگ اصلی دیوارها نیلی و بنفش است متخصصان ترمیم آثار هنری می دانند که دیوارهای اتاق خوب ون گوگ کاملا سفیدکاری شده بودند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]