تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805199733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش مناسبات ایران و غنا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
گسترش مناسبات ایران و غنا
گسترش مناسبات ایران و غنا وزیر کار گفت: ایران آماده انتقال تجارب خود در زمینه‌های گوناگون مشاغل خانگی، فنی و حرفه‌ای، فنی و مهندسی و ... به غنا است.


به گزارش فرهنگ نیوز، علی ربیعی در دیدار با «مصطفی احمد» وزیر مشاور در امور سازمان های توسعه ای غنا گفت: ایران به عنوان جزیره ثبات در منطقه آماده گسترش همکاری با کشور غنا است.
 
وزیر کار افزود: دو کشور ایران و غنا تشابهات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند و رابطه دو کشور در ثبات برای صلح جهانی و روابط کشورهای جنوب - جنوب موثر است.
 
وی با اشاره به پنجمین کمیسیون مشترک بین دو کشور ایران و غنا که سال گذشته امضا شد بیان داشت: در آن کمیسیون ۳۰ سند همکاری امضا شد و ایران امروز در پساتحریم آماده همکاری های بیشتر دو کشور است.
 
ربیعی با اشاره به اینکه شرکت های خارجی تمایل زیادی برای گسترش همکاری با ایران دارند بیان داشت: آفریقا برای ما اهمیت خاصی دارد و دو کشور می توانند شرکای مشترک تشکیل دهند و امیدوارم این تعامل افزایش یابد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه یادآور شد: هم اکنون این وزارتخانه با تعدادي از کشورهای آفریقایی نظیر نیجر، تانزانیا، زیمبابوه، زنگبار و برونئی همکاری های زیادی در زمینه تربیت مربی فنی و حرفه ای دارد که می توانیم در صورت تمایل شما بسته های آموزشی مهارت را در اختیار شما قرار دهیم و در زمینه تربیت مربی فنی و حرفه ای همکاری بیشتری داشته باشیم.
 
ربیعی به تجارب ارزشمند ایران در زمینه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: همچنین صندوق های بازنشستگی تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه است که می توانیم تجارب خود را در زمینه صندوق ها و مشاغل خانگی در اختیار کشور غنا قرار دهیم.
 
وی یادآور شد: همچنین ایران می تواند خدمات فنی و مهندسی را در اختیار شما قرار دهد. تجارب در زمینه تعاونی ها از دیگر تجارب ارزشمند حوزه کار در ایران است که می تواند آن را در اختیار کشور دوست قرار دهد.
 
وزیر کار یادآور شد: دو کشور می توانند در زمینه نمایشگاهی دستاوردهای صنعتی با یکدیگر همکاری کنند. صندوق تامین اجتماعی که زیر نظر وزارت کار است، در زمینه داروسازی، نفت، پتروشیمی، بانکداری و فولاد می تواند همکاری های خوبی را با یکدیگر داشته باشیم.
 
ربیعی ادامه داد: وزارتخانه متبوع من از ادغام سه وزارتخانه تشکیل شده و موضوع هایی نظیر معلولان، بهزیستی و تعاون را پیگیری می کند. همچنین موضوع اشتغال و روابط کار در حیطه این وزارتخانه است.
 
سپس «مصطفی احمد» وزیر مشاور در امور سازمان های توسعه ای کشور غنا ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در جشن انقلاب اسلامی ایران، از گزارش  وزیر تعاون، کار و رفاه تقدیر کرد و افزود: میان کشور ایران و غنا روابط گرم و صمیمی وجود دارد و تمایل دارم که به این روابط عمق ببخشم.
 
وی ادامه داد: همواره روابط دوجانبه میان دو کشور ایران و غنا برای دو کشور بسیار سودمند بوده و ما توانسته ایم از تجربیات کشور ایران در حوزه کاری مان بهره ببریم.
 
وزیر مشاور در امور سازمان های توسعه ای غنا ادامه داد: بسیار خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران توانست در دوران تحریم ثبات خود را حفظ نماید و پس از مذاکرات طولانی با گروه ۱+۵  به پیشرفت های خوبی در این زمینه دست یابد  و امیدوارم که در پایان تحریم ها شاهد پیشرفت بیشتر جمهوری اسلامی ایران باشم و این مذاکرات زمینه همکاری بیشتر ایران و غنا را رقم بزند.
 
احمد در ادامه آموزش های فنی و حرفه ای را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: از این آموزش ها استقبال می کنم چرا که بسیاری از جوانان و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، مهارت کافی ندارند؛ لذا امیدوارم این دیدار بتواند زمینه گسترش آموزش های فنی و حرفه ای را در کشورم رقم بزند و فرصت های اشتغال برای جوانان فاقد مهارت را فراهم نماید.
 
وی تاکید کرد: به تازگی در کشورم صندوق مستمری برای کارگران و کارمندانی که به صورت رسمی کار می کنند تشکیل داده ایم که امیدوارم بتوانیم آنها را تحت پوشش قرار دهیم چرا که تاکنون تنها یک میلیون نفر از این افراد تحت پوشش هستند و بسیار خرسندم که از این پس می توانم از تجربیات کشور ایران در این حوزه درس بگیرم.
 
وزیر مشاور در امور سازمان های توسعه ای غنا به تعاونی ها اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم تعاونی ها در کشور ایران بسیار سازمان یافته است که امیدوارم بتوانم از این سیستم در کشورم بهره ببرم. وی در ادامه از حمایت های کشور ایران در بخش کشاورزی و صنعت تقدیر و تاکید کرد: در کشور غنا دانشگاه اسلامی وجود دارد و از حمایت های ایران نیز در این خصوص تقدیر می کنم.
 
احمد با بیان اینکه اصلاحات و توسعه زیرساخت ها، جاده ها، توسعه بنادر و فرودگاه ها از برنامه های رئیس جمهور غنا است تاکید کرد: همچنین در زمینه توسعه صادرات غیرسنتی گام های عمده ای برداشته ایم.
 
وی با اشاره به برنامه های توسعه ای کشور غنا اظهارداشت: اشتغال و گسترش صندوق های مستمری از جمله برنامه های توسعه ای مدنظرمان است چرا که با افزایش تعداد بازنشسستگان و افراد پیر برای توسعه این صندوق ها باید گام برداریم. همچنین در کمیسیون مشترک بین ایران و غنا این موضوع را باید پیگیری کنیم و زمینه گسترش روابط دوجانبه را فراهم نماییم.


منبع: مهر


94/11/25 - 11:21 - 2016-2-14 11:21:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن