تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805111887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف: مطهری در میان افراد ما خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عارف: مطهری در میان افراد ما خواهد بود
عارف: مطهری در میان افراد ما خواهد بود محمدرضا عارف گفت:انتظار ما از همه چهره‌های سیاسی و رسانه‌ها این است که مردم را به حضور حداکثری دعوت کنند. این حضور برای ما خیلی مهم است.


به گزارش فرهنگ نیوز بخشهایی از گفت و گوی عارف را در ادامه می خوانید:

   در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی شما فکر می‌کنید شرایط مشارکت مردم به چه شکل باشد؟انتظار ما از همه چهره‌های سیاسی و رسانه‌ها این است که مردم را به حضور حداکثری دعوت کنند. این حضور برای ما خیلی مهم است. شرایط کشور و مسائلی که در منطقه داریم ایجاب می‌کند با حضور گسترده مردم حماسه‌ای باشکوه‌تر از خرداد ٩٢ توسط مردم عزیز کشورمان رقم بخورد.

   آخرین وضعیت لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای تهران چگونه است؟در مورد بستن لیست تصمیم گرفتیم بر اساس شاخص‌های علمی کاندیداها را معین کنیم. به همین دلیل طرح فام (فرم ارزیابی مجلس) ‌را با رویکرد کاملا علمی تهیه کردیم که در آن به کلیه ویژگی‌ها، برجستگی‌ها و سابقه فرد امتیاز دادیم. قرار بود بر اساس این امتیازات لیست بسته شود. مبنای قضاوت هم همین لیست بود. اما با توجه به رد صلاحیت‌هایی که اتفاق افتاد پیش‌بینی می‌کردیم بخشی از دوستان برگردند. باید منتظر می‌ماندیم تا نتیجه روشن شود. در عین حال همزمان در تهران فراخوان دادیم کسانی که می‌خواهند در لیست اصلاحات قرار گیرند اعلام آمادگی کنند. حدود 300 نفر درخواست دادند. بررسی‌های اولیه انجام شد بیش از 130نفر برای مصاحبه دعوت شدند و از آنها رزومه دریافت شد. بر اساس همان شاخص‌های فام ارزیابی انجام شد. در مرحله اول به 100 نفر رسیدیم و بعد 60 نفر و سپس 40 نفر در اولویت دوم انتخاب شدند. روی 60 نفر کار کردیم که به تعداد کمتری رسیدیم. همزمان موضوع ائتلاف با حامیان دولت مطرح شد.

   این بحث نخستین بار توسط شما مطرح شد یا حامیان دولت؟
 از ابتدا وقتی شورای عالی را تشکیل دادیم حزب اعتدال و توسعه را هم دعوت کردیم. یک جلسه آمدند و بعد دیگر شرکت نکردند اما از اول نگاه‌شان هماهنگی و همکاری با هم بود. ما در ساز و کار استان‌ها از ابتدا حامیان دولت را دیدیم. این‌بار ما تصمیم گرفتیم در تهران دخالتی نکنیم و در استان‌ها عنوان شوراهای ما «اصلاح‌طلبان و حامیان دولت» شد. در هر حوزه هم احزاب و نخبگان اصلاح‌طلب و حامیان دولت حضور داشتند. اما در تهران بحث خاصی داشتیم که مسوولیت بستن لیست به عهده هیات رییسه شورا گذاشته شد. احساس می‌شد که حامیان دولت و به خصوص حزب اعتدال و توسعه قصد دارد لیست جداگانه‌ای بدهد. در همه مواضع و صحبت‌های ما این تاکید وجود داشت  که ساز و کار ٩٢ را که ائتلاف ارزشمندی شکل گرفت ادامه دهیم. بنای ما از اول لیست مشترک با حامیان دولت بود منتها دوستان گاهی این رویکرد را عنوان می‌کردند و گاهی هم عنوان می‌کردند بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل لیست می‌بندیم. با توجه به شرایطی که هر دو گروه بعد از رد صلاحیت‌ها با آن مواجه شدیم ضرورت لیست مشترک بیشتر حس شد.

  این نگاه ایجابی بود. آیا در اهداف سلبی هم مشترکاتی دارید؟
 نگاه درون جریانی ما این بود که لیست‌مان باید کاملا اصلاح‌طلب باشد. طبیعتا اگر بحث ائتلاف مطرح شود ساز و کار تغییر می‌کند. ما نام ائتلاف‌مان را ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان گذاشتیم. در روزهای اخیر که بحث ائتلاف پیش آمد ساز و کار جدید را تعریف می‌کنیم. هر دو طرف به دنبال شکل گرفتن مجلس معتدل هستیم.

  حضور حداکثری مردم چرا اهمیت دارد؟
 پشتوانه انقلاب ما مردم هستند. تحلیل غربی‌ها این است که حضور مردم پای صندوق رای نشان‌دهنده مشروعیت نظام است. اتفاقی که بعد از خرداد ٩٢ افتاد را ببینید. غرب تمکین کرد پای میز مذاکره بیاید و ساز و کار مذاکره با ما را هم پذیرفت. ابرقدرت‌ها یک سوی میز و یک کشور در حال توسعه طرف دیگر میز نشستند. من مطمئنم این نتیجه حضور مردم بود. غرب با وجود همه تبلیغاتی که در مورد فاصله گرفتن مردم کرد دید که بالای 70درصد مشارکت کردند. ما امیدواریم همین فضا و بلکه بهتر از آن شکل گیرد.

  ١٦  نفر خبرگانی که جریان اصلاحات حمایت می‌کند همان لیست آیت‌الله هاشمی است؟
 بله. ما در جلسه اخیر شورا تصویب کردیم از لیست مشترک آقای هاشمی، مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم حمایت کنیم. هر نامی برای آن انتخاب شود ما در کل کشور از این لیست حمایت می‌کنیم و توصیه می‌کنیم مردم به آن لیست رای دهند.

    شما چقدر علاقه دارید اصولگرایان رای نیاورند؟
 ما علاقه داریم اقبال مردم به لیست خودمان باشد. خود به خود طرف مقابل این خواسته، رای نیاوردن رقیب است. اما ما فکر می‌کنیم با رقابت اخلاقی می‌توانیم این بازی را به برد - برد تبدیل کنیم. مبنا منافع ملی است و هر کس رای آورد باید قدردان مردم باشد و به فکر حذف رقیب نیفتد.

   برسیم به لیست انتخاباتی ائتلاف. الان در چه وضعیتی به سر می‌بریم؟
 جلسه‌ای قرار بود امروز (شنبه) بعد از ظهر باشد که به دلیل مشغله دوستان به شب موکول شد. ما امیدوار بودیم که امشب (شنبه) لیست را ببندیم اما به دلیل تاخیر در جلسه عملا روز یکشنبه لیست را اعلام می‌کنیم. ما تا پیش از نهایی شدن لیست هیچ اسمی اعلام نمی‌کنیم. ما نه می‌خواهیم سهم‌خواهی کنیم و نه به سهم‌خواهی‌ها پاسخ می‌دهیم. مبنای ما تفاهم است. حزب اعتدال و توسعه نمایندگانی به هیات رییسه شورای عالی معرفی کرده‌اند که ما مشغول تعامل و تفاهم برای بستن لیست هستیم. خوشبختانه حدود 80درصد نفراتی که آنها اعلام کردند با لیست ما مشترک است. امیدواریم در جلسات آتی روی آن 20 درصد باقیمانده هم به تفاهم برسیم. الان در حال بررسی روی کاندیداهای اختصاصی خودمان هستیم امیدواریم به نتیجه برسیم.

  وقتی نام ائتلاف تغییر کند آیا در گستره وسیع جدیدی که تعریف می‌شود اصولگرایان معتدل هم وارد لیست خواهند شد؟
 ما از ابتدا بحث‌مان این بود که با اصولگرایان رقابت می‌کنیم.

   البته شما اول پیشنهاد ائتلاف دادید. من یک سال و نیم قبل ائتلاف نسبی را پیشنهاد دادم. گفتم 30 نفر در کل کشور مشترک داشته باشیم که این لولای وصل دو جناح در اداره مجلس باشد اما دوستان استقبال نکردند و برخورد سردی داشتند. پس از آن ما هم گفتیم لیست‌مان اصلاح‌طلبانه خواهد بود و موضوع ائتلاف را کنار گذاشتیم. امروز از آن مرحله عبور کرده‌ایم.

   امکان بازگشت به آن تئوری وجود دارد؟
 امروز دیگر خیر. الان وقت ائتلاف با اصولگرایان نیست.

   با این رد صلاحیت‌های گسترده و اینکه طیف آقای لاریجانی هم مصون نمانده و خودشان می‌گویند دستمزد بیرون آوردن برجام بود. با این شرایط هم قرار نیست ائتلافی صورت گیرد؟  آنها در برجام وظیفه‌شان را انجام دادند. مگر قرار بود کار دیگری بکنند؟ ما از آن متشکریم اما برجام دستاورد نظام بود و دولت سیاست‌های کلی نظام و اوامر رهبری را پیگیری کرد. آیا قرار بود مساله‌ای که دستاورد نظام است از مجلس بیرون نیاید؟ البته ما واقفیم که عده‌ای نمی‌خواستند این اتفاق بیفتد و بابت مدیریت آقای لاریجانی و سایر دوستان هم ممنونیم اما اینگونه نیست که تصور کنید تصویب برجام در مجلس امتیاز ویژه‌ای برای برخی ایجاد می‌کند تا در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرند. خود آقایان در گذشته رییس مذاکره‌کنندگان ایرانی بودند. مجلس باید هم اینکار را می‌کرد. مجلس وظیفه‌اش را انجام داد. بنابراین لیست ما اصلاح طبلی است و اگر با حامیان دولت ائتلاف کنیم فقط با حزب اعتدال و توسعه مذاکره می‌کنیم و در لیست ما اصولگرایان نخواهند بود. در لیست ما نمایندگان اعتدال و توسعه خواهند بود.

   تکلیف آقای مطهری چه شد؟
 اجازه بدهید من در مورد اسامی صحبت نکنم. ما با هیچ حزبی جز اصلاح‌طلبان و اعتدال و توسعه بنای مذاکره نداریم. بنابراین لیست مشترکی بین ما و صدای ملت شکل نخواهد گرفت. با این حال موضوع شخص آقای مطهری متفاوت است. ایشان دیدگاه‌هایی بسیار نزدیک به جریان اصلاحات دارد و در میان افراد اولیه ما خواهد بود اما تا نهایی نشده نمی‌توانیم به قطعیت بگوییم.

منبع: روزنامه اعتماد


94/11/25 - 11:05 - 2016-2-14 11:05:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن