تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803820882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا بازهم ایران خودرو به سراغ «پژو» رفت؟/ همکاری با پژو ما را خودروساز نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: خلخالی درباره قرارداد جدید ایران خودرو با پژو گفت: قرارداد بستن با پژو هیچ دردی از صنعت خودروسازی ما درمان نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری تراز، ابوالفضل خلخالی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو درباره تفاوت های تولید خودرو با مونتاژ آن به خبرنگار تراز گفت: در حال حاضر شرکت های خودروساز ما خودروهایی مانند تیبا، سمند و رانا را تولید می کنند که برای مثال اگر به اشکالات سمند نگاه کنیم خواهیم دید یکی از ایرادات این خودرو شیشه بالابر برقی و سیستم تهویه آن است که زود سوخته و از کار می افتد. وی با اشاره به مصرف بالای سوخت در خودروی سمند افزود: علت اصلی این ایرادات این است که ما در داخل کشور تامین کننده شیشه بالابر یا سیستم تهویه خوبی نداریم.وی گفت: ما اگر میخواهیم با فرانسه کار کنیم باید با شرکت هایی مانند جی تک فرانسه قرارداد ببندیم تا بتوانیم طراحی مشترکی روی فرمان یا سایر قطعات خودروی خودمان انجام دهیم.خلخالی با انتقاد از ادامه سیاست مونتاژ خودرو توسط خودروسازان ایرانی خاطرنشان کرد: مونتاژ خودرو نهایتا می تواند مبانی ابتدایی مربوط به خودرو را به کشور منتقل کند که ما در طول این سال ها به این حد و فراتر از آن رسیده ایم. لذا ادامه مونتاژ کردن خودرو، چیزی به ما و صنعت خودروسازی ما اضافه نخواهد کرد. این استاد دانشگاه ادامه داد: ما به تمام مسائل مربوط به مونتاژ و خط تولید دست یافته ایم و دولت یا خودروسازان امروز باید به سمتی بروند که شرایط برای طراحی مشترک یک محصول جدید با شرکت های خارجی فراهم شود.
وی در توضیح این مسئله بیان داشت: یعنی ایران خودرو با پژو یا هر شرکت دیگری، قراردادی ببندد که طبق آن طراحی مشترک یک پلت فرم برای ایران خودرو از صفر تا صد آن آغاز شود. خلخالی افزود: اگر هدف ما خودروساز شدن است هزینه کردن برای چنین کارهایی ارزش دارد وگرنه تکرار مونتاژ فقط تحمیل هزینه بر مردم و کشور است.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو درباره صادرات خودروهای مونتاژ شده در ایران تصریح کرد: با مونتاژ خودرو، ارزش افزوده چندانی در تولید خودرو حاصل نشده و با احتساب هزینه های غیراقتصادی که خودروسازان ما دارند صادرات درآمدزایی نیز نخواهیم داشت. لذا استدلال من این است که مونتاژ خودروهای جدید شرکت پژو در ایران به سمت صادرات نخواهد نرفت. وی درباره دلایل بالا بودن هزینه تولید و مونتاژ خودرو به تراز گفت: اصولا تولیدات خودروسازان ما به دلیل دولتی بودن و تجمع نیرو و پرسنل، اقتصادی نبوده و به صرفه نیست.
خلخالی درباره دلایل اصرار ایران خودرو به انعقاد قرارداد جدید با پژو و کشور فرانسه خاطرنشان کرد:علت این اصرار این است که زیر ساخت های ما در ایران خودرو بیشتر بر اساس زیرساخت های پژو شکل گرفته و زبان فنی رایج در ایران خودرو زبان فنی پژو است. وی در خاتمه افزود: این زبان فنی از یک خودروساز به خودروساز دیگر متفاوت است. از آنجا که زیرساخت های تولید ما بر اساس استانداردهای پژو شکل گرفته است ادامه همکاری با پژو برای خودروسازان ایرانی راحت تر است.









زمانبندی انتشار: 25 بهمن 1394 - 08:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن