تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804783632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیست کاندیداهای اصلاح طلب تهران بالاخره کی می رسد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لیست کاندیداهای اصلاح طلب تهران بالاخره کی می رسد؟!
در حالی که اصولگرایان فهرست ائتلافی خود را طی هفته گذشته رونمایی کرده و حتی یک مرتبه آن را ترمیم کردند، اصلاح طلبان تنها از تاریخ های متعددی برای ارائه فهرست، رونمایی کرده اند. تاریخ هایی که جمعه 16 بهمن آغاز، به 17 و 18 موکول و در نهایت به شنبه 24 بهمن ختم شد. روزی که گذشت و هنوز خبری از لیست نشد.
کد خبر: ۵۶۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ - 14 February 2016


محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان آخرین بار در حاشیه اجماع بزرگ جوانان اصلاح‌طلب گفته بود که لیست را تا پایان 20 بهمن و یا در نهایت 21 بهمن ارائه خواهند کرد. اما تا زمان انتشار این خبر در نخستین ساعات 25 بهمن ماه 1394 هنوز خبری از فهرست انتخاباتی این جریان سیاسی در پایتخت نشده است.
به گزارش «تابناک» طبق آخرین اظهار نظر از سوی یک فعال اصلاح طلب لیست این جریان باید شنبه (دیروز) منتشر می شد. بر این اساس مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به نهایی شدن لیست اصلاح طلبان اظهار کرده بود: لیست نهایی اصلاح‌طلبان شنبه منتشر می‌شود. او در ادامه از احتمال بالای سرلیست شدن عارف سخن گفته بود.
اما با گذشتن از نیمه های شب اخبار متفاوتی از جبهه اصلاحات به گوش می رسد. در حالی که هنوز خبری از فهرست تهران نیست برخی از رسانه ها فهرست های انتخاباتی اصلاح طلبان را در شهر های دیگر منتشر کرده اند. در این راستا دکتر کدیور نامزد این جریان در حوزه چناران و طرقبه به شمار می رود. همچنین فهرست حوزه انتخاباتی تبریز نیز از مسعود پزشکیان، علی اصغر الموسوی، عباس عباس زاده، محمدرضا اسلامی، زهرا ساعی و شهاب الدین بی مقدار تشکیل شده است.
البته الهام فخاری، مسئول روابط عمومی شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان از نهایی شدن فهرست انتخاباتی احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرا در تهران خبر داده است، اما هنوز خبری از اسامی به بیرون درز نکرده است. در این میان سوال های متعددی در مقابل تحلیل گران قرار گرفته است از جمله: علت اصلی این تاخیر و موکول شدن ارائه فهرست چه بوده است؟ چرا اصلاحات نیز فهرست اولیه ای را رونمایی نکرده و سپس منتظر بررسی مجدد صلاحیت ها و اعمال تغییرات در فهرست نهایی نزد؟ آیا اختلاف نظرهای سیاسی پیرامون سهم خواهی در ائتلاف از سوی اعتدالیون و اصلاح طلبان نقشی در این تاخیرها داشته است؟
بر اساس این گزارش اولین باری زمانی تاریخ ارائه لیست در رسانه ها منتشر شد که آقای عارف در کنگره حزب مردمسالاری با ابراز امیدواری درباره تائید صلاحیت برخی از نامزدهای مورد نظرشان گفته بود که 16 بهمن یا روزهای پس از آن لیست خود را معرفی خواهند کرد. البته ایشان در حاشیه مراسم ختم سرلشکر سلیمی فرمانده سابق ارتش نیز از روز هجدهم و نوزدم بهمن ماه نام برده و معتقد بود با رسیدن نتیجه نهایی از سوی شورای نگهبان، می توانند تصمیم گیری خود را انجام دهند.
اما اتفاقی که در عمل روی داد، چیز دیگری بود. نه تنها نتیجه رسیدگی به اعتراضات نامزدها طی هفته گذشته اعلام نشد، بلکه شایعات متعددی نیز در مورد شیوه ائتلاف منتشر شد. از یک سو شنیده شد که علی مطهری با اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید ائتلاف کرده و از سوی دیگر خبر از لیست مشترک اعتدالیون و اصلاحات شنیده می شد. یک خبرگذاری سخنان مطهری را در ارتباط با حضور مستقل در انتخابات منتشر می کرد و دیگری از سرلیست بودنش سخن به میان می آورد. در نتیجه این شائبه تقویت شد که اصلاح طلبان چندان هم بدشان نمی آید که زمان رونمایی از فهرست نهایی خود به بهانه تاخیر شورای نگهبان به تاخیر بیاندازند. چرا که در این حالتی بهتر می توانستند رایزنی گسترده تری با جریانات مختلف برای تشکیل یک ائتلاف انجام دهند.
با تمامی این تفاسیر نه حرف های عارف در کنگره حزب مردمسالاری صحت داشت و نه ادعای احمد حکیمی پور جامه عمل به خود پوشید و نه پیش بینی کواکبیان چندان درست از آب در آمد و روزها از 16 و 17 عبور کردند. بیست و یکم خبری نشد و حتی جمعه نیز آبستن هیچ خبری برای اصلاحات نبود و در نهایت آخرین ساعات شنبه تنها اعلام شد که این لیست نهایی شده است.
اما چرا فهرستی که نهایی شده، رونمایی نمی شود؟ آیا اصلاح طلبان نگران این هستند که رونمایی از لیست شان یک تخلف انتخاباتی محسوب شود؟ که اگر اینگونه بود نباید در حوزه های دیگر نامی از نامزدهایی می بردند که مورد حمایت شان قرار دارند. و یا شاید برنامه ای متفاوت برای رونمایی از این فهرست دارند؟ رونمایی از فهرست ائتلافی در حضور شخصیت هایی خاص و با تشریفات و پوشش خبری وسیع از سوی رسانه های همسو.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن