تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820282403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرط «۵ سال سكونت» حذف شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شرط «۵ سال سكونت» حذف شد
دستورالعمل فروش واحدهاي مسكن مهر فاقد متقاضي در حالي توسط كميته تعيين ضوابط در حال نهايي شدن براي ابلاغ به استان‌هاست كه يكي از اعضاي اين كميته مي‌گويد اولين شرط فروش اين واحدها حذف شرط پنچ سال سكونت در محل پروژه است.
به گزارش فارس، مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي در مسكن مهر هفته پيش اعلام كرد: براي تعيين تكليف هرچه زودتر واحدهاي فاقد متقاضي در كشور دولت در مصوبه‌اي به وزارت راه و شهرسازي اجازه داد تا ضوابط اجرايي لازم براي اين اقدام را اعلام كند كه هم اكنون تيم اجرايي مخصوص براي تدوين آن در حال فعاليت است و تا پايان بهمن ماه جاري آن را نهايي و ابلاغ مي‌كند. كميته‌اي كه متشكل از مديران وزارت راه و شهرسازي، شركت عمران شهرهاي جديد، سازمان ملي زمين و مسكن، بنياد مسكن و بانك مسكن است در حال تهيه ضوابط و دستورالعمل فروش واحدهاي مسكن مهر فاقد متقاضي است. به گفته يكي از اعضاي اين كميته اولين شرطي كه از شرايط چهارگانه ثبت نام پروژه مسكن مهر حذف شده، حذف شرط پنج سال سكونت در محل مورد تقاضاست. واگذاري اين واحدها كه حدود 75 هزار واحد مسكوني است قرار است مرحله‌اي انجام شود.
براساس آيين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي، يكي از شرايط متقاضيان مسكن مهر اين بود كه متقاضي بايد در شهر مورد تقاضا پنج سال سكونت داشته باشد، بنابراين كميته مزبور در نظر گرفته است براي اينكه هرچه سريع‌تر واحدهاي فاقد متقاضي تعيين تكليف شود شرط پنج سال سكونت در محل مورد تقاضا را حذف كرده است، به عنوان مثال اگر يك متقاضي شرايط مسكن مهر را داشته باشد و واحد مسكوني فاقد متقاضي در شهر ديگري باشد، مي‌تواند براي اين واحد مسكوني اقدام و ثبت‌نام كند.
يكي ديگر از شرايطي كه اين كميته آن را تا حدودي نهايي كرده «تاريخ نداشتن مسكن» است. در شرايط چهارگانه مسكن مهر و در آيين‌نامه قانون ساماندهي تاريخ 1/1/84 ملاك قرار گرفته بود بنابراين اين كميته در نظر دارد اين تاريخ را به 1/1/94 تغيير دهد.
مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي در مسكن مهر گفته بود: بر اساس بررسي‌ها و مذاكرات انجام شده اين دستورالعمل نهايي را تا پايان هفته جاري (بهمن ماه) به تمامي استان‌ها ابلاغ مي‌كنيم كه از اين روز ادارات مربوطه موظف به اجراي آن و ثبت نام متقاضيان جديد براساس ضوابط تعيين‌شده هستند.
اين مقام مسئول نحوه اجراي اين مصوبه و تعديل شرايط را به صورت مرحله‌اي اعلام كرد و گفت: هنگام اجراي اين قانون، شروط قابل تعديل به صورت مرحله به مرحله حذف مي‌شوند كه هدف تمامي اين اقدامات چيزي جز تسهيل امر ثبت‌نام و واگذاري واحدها نخواهد بود.
قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر در ادامه هفت استان يزد، زنجان، كهگيلويه و بوير احمد، قزوين، كردستان، خراسان جنوبي و چهارمحال و بختياري را بدون واحد فاقد متقاضي اعلام كرد و گفت: در حدود 9 استان ديگر نيز تعداد واحدهاي بدون متقاضي كمتر از يك‌هزار واحد است درحالي كه استان‌هاي ديگري از جمله خوزستان، البرز، اصفهان و گيلان نيز داراي بيشترين تعداد واحدهاي فاقد متقاضي هستند.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن