تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد پیشرفت ‌۹۳ درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین-رشت/ آغاز ریل‌گذاری مسیر از ایستگاه رشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
پیشرفت ‌۹۳ درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین-رشت/ آغاز ریل‌گذاری مسیر از ایستگاه رشت
مدیرعامل شرکت ساخت از آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین-رشت در ایستگاه رشت خبر داد و گفت: ۴۰ کیلومتر این مسیر از سمت ایستگاه قزوین ریل‌گذاری شده است و امروز ‌ریل‌گذاری این خط ریلی از ایستگاه رشت ‌آغاز شد.

خبرگزاری فارس: پیشرفت ‌۹۳ درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین-رشت/ آغاز ریل‌گذاری مسیر از ایستگاه رشت



‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ‌‌شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با اعلام این خبر اظهار داشت: راه‌آهن قزوین رشت به طول 164 کیلومتر یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث در کشور  و دارای پیشرفت فیزیکی 93 درصدی در‌ بخش زیرسازی است که همزمان عملیات ریل‌گذاری نیز در آن در دست انجام است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه را تا کنون یک‌هزار و 90 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار امسال این پروژه 286 میلیارد تومان بوده که تا‌کنون 170 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و پیش بینی می‌ شود که برای اتمام این خط ریلی به مبلغی معادل 420 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. نورزاد عملیات راهسازی در مناطق شمالی کشور را به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی دارای پیچیدگی‌های خاصی دانست و اظهار داشت: تلاش برای حفظ بافت اکولوژیک منطقه و کمترین آسیب زیست محیطی از یک سو و گستردگی مناطق مسکونی و کشاورزی از سوی دیگر سبب می‌شود تا عملیات راهسازی در این مناطق با مسائل و موانع گوناگونی مواجه شود. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همین عامل سبب انجام کار شبانه روزی در مناطق حساس و گلوگاهی راه‌آهن قزوین-رشت شده است تا عملیات اجرایی مطابق برنامه زمان بندی پیش رود.   بنابراین گزارش راه‌آهن قزوین-رشت‌ از شهرستان تاکستان از خط‌آهن اصلی تهران _ تبریز منشعب شده و با گذر از محدوده کوهین _ شیرین سو به سمت شهرستان‌های لوشان و منجیل ادامه مسیر می‌دهد و سپس با گذر از کنار شهرستان رودبار، امامزاده هاشم به شهر رشت در استان گیلان ختم می‌شود؛  22 کیلومتر تونل و 13 کیلومتر پل خاص نیز در این مسیر وجود دارد.

94/11/24 - 15:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن