تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804531450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگو با والدین شهید میرهاشم رنجبر از پنجمین گُل نذری امام رضا (ع) تا دلتنگی‌های پدرانه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت‌وگو با والدین شهید میرهاشم رنجبر
از پنجمین گُل نذری امام رضا (ع) تا دلتنگی‌های پدرانه
پدر شهید می‌گوید: با این که چند سالی هست که از شهادتش می‌گذرد، هنوز دلتنگش می‌شوم، می‌گویم اگر او زنده می‌بود تا به حال صاحب خانه و زندگی بود، ولی با خودم می‌گویم او راهی را رفت که آرزویش را داشت و به واقع آن راه بهترین و برترین راه بود.

خبرگزاری فارس: از پنجمین گُل نذری امام رضا (ع) تا دلتنگی‌های پدرانه



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی اسلام برای تسلیح جامعه در برابر هجوم فرهنگ‌های غیرخودی است، ایثارگری و شهادت‌طلبی نقش به‌سزایی در حفظ دین و ارزش‌های آن و استقلال کشور ایفا می‌کند؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای احیای آن به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی، موضوعی است که نیازمند بررسی ابعاد مختلف آن است.

ایجاد کردن و سپس توسعه یک فرهنگ در میان یک جامعه، فعالیتی تدریجی و زمان‎بر است، البته بعضی از حوادث تاریخ در ایجاد و گسترش یک فرهنگ نقش تسریع‌کننده‎ای دارند، مثلاً درباره توسعه و گسترش شهادت در جوامع، حوادث بزرگی در زمان معاصر، پدیده انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و سپس جنگ تحمیلی و دفاع مقدس 8 ساله، در رشد و تسریع و گسترش فرهنگ شهادت در میان دیگر جوامع نیز نقش داشته‎اند اما برای تداوم و گسترش این فرهنگ در زمان کنونی خبرگزاری فارس در استان مازندران به‌عنوان یکی از رسانه‌های ارزشی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ در سلسله گزارش‌هایی در حوزه دفاع مقدس و به‌ویژه تاریخ شفاهی جنگ، احساس مسئولیت کرده و در این استان پای صحبت‌ها و خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا نشسته و مشروح گفته‌های آنها را در اختیار مخاطبان قرار داده که در ادامه بخش دیگری از این یادگاری‌ها از نظرتان می‌گذرد. * هیچ‌گاه با او مخالفت نکنید پدر شهید سیدمیر‌هاشم رنجبر می‌گوید: میر‌هاشم بچه بسیار زحمتکش و فهمیده‌ای بود که با مشکلات و نداری‌های زندگی خیلی خوب کنار آمده بود، او همیشه و همواره همراه من بود و برای خانواده زحمات زیادی را متحمل شد. به‌خاطر همین خیلی دوستش داشتم و همیشه از او راضی بودم، دائماً حرف از رفتن به جبهه را می‌زد اما دوستانش می‌گفتند: سنت تقاضا نمی‌کند، اما او می‌گفت به هر طریقی هست به هدفم خواهم رسید. یکبار وقتی مجروح شد برای مرخصی و درمان بیشتر به خانه آمد هنوز حالش کاملاً خوب نشده بود که قصد رفتن کرد، در جوابم که از او خواسته بودم بیشتر بماند و استراحت کند، گفت: «بابا اگر تو بیایی جبهه و آن همه خوبی و ایمان را ببینی، دیگر دلت نمی‌خواهد حتی یک لحظه هم که شده آنجا را ترک کنی.»

جوان مهربان و دلسوزی بود، هر وقت که از منطقه می‌آمد به سراغ خانواده‌های شهید روستا می‌رفت و هر کاری از دستش برمی‌آمد مضایقه نمی‌کرد، آخرین باری که می‌خواست به جبهه برود از من خواست برایش دعا کنم تا به شهادت برسد. وقتی رفت چند روزی ناراحت بودم و دست و دلم به کار نمی‌رفت تا این که مدتی بعد در ماه مبارک رمضان بود که خبر شهادتش را برایم آوردند، به امام خمینی علاقه داشت به‌طوری که در قسمتی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به برادران و همرزمانش گفته: «از این انقلاب و امام دفاع کنید، به حرف امام گوش فرا دهید و هیچ‌گاه با او مخالفت نکنید.» با این که چند سالی هست که از شهادتش می‌گذرد هنوز دلتنگش می‌شوم می‌گویم اگر او زنده می‌بود تا به حال صاحب خانه و زندگی بود ولی با خودم می‌گویم او راهی را رفت که آرزویش را داشت و به واقع آن راه بهترین و برترین راه بود. * امام به‌عنوان پدر ماست مادر شهید سیدمیر‌هاشم رنجبر می‌گوید: من و پدر شهید هر دو 15 ساله بودیم که با هم ازدواج کردیم، سید کشاورز بود و روی زمین‌های مردم کار می‌کرد، به‌خاطر همین با سختی و مشکلات زیادی امرار معاش می‌کردیم، اما قانع و راضی به روزی خدا بودیم. میرهاشم پسر اول‌مان بود البته لازم است بگویم که قبل از میرهاشم چهار فرزندم فوت کردند و ما برای این که میرهاشم زنده بماند او را نذر امام رضا (ع) کردیم، میرهاشم پسر آرام و کم‌حرفی بود و بیشتر اهل کار کردن، عبادت و راز و نیاز بود و بیشتر وقت‌ها سعی می‌کرد نمازش را در مسجد بخواند. اولین بار 14 ساله بود که تصمیم گرفت به جبهه برود که با مخالفت من روبه‌رو شد اما او خیلی آرام و بی‌سر و صدا و بدون اینکه از ما اجازه بگیرد به جبهه رفت، ابتدا به کردستان اعزام شد و 6 ماهی را در آنجا ماند و تا آنجایی که در خاطرم هست او هشت مرحله به‌صورت بسیجی و داوطلبانه به منطقه رفت تا اینکه به سن خدمت رسید و به‌عنوان پاسدار مشمول مشغول به خدمت شد.

در آن مدتی که به‌عنوان بسیجی به جبهه می‌رفت یک بار به او گفتم: «پسرم! این بار بیشتر بمان.» گفت: «چطور راضی می‌شوید دوستانم آنجا باشند و من در کنار خانواده بمانم؟!» من هم شرمنده و سپس قانع شدم و دیگر چیزی نگفتم، به شهید رجایی و عملکردش خیلی علاقه‌مند بود وقتی خبر شهادت شهید رجایی و باهنر را شنید خیلی گریه کرد و دو روز تمام لب به غذا نزد. آخرین باری که می‌خواست به جبهه برود، گفتم: «پدرت نگران است و می‌خواهد از رفتن صرف‌نظر کنی.» گفت: «امام خمینی که مانند یک پدر برایم است امر کرده و ما باید لبیک بگوییم، بر من واجب است تا در جبهه درکنار دیگر همرزمانم با نیروهای کفار بجنگم.» این را گفت و عازم شد، من به‌عنوان مادر شهید خدا را شکر می‌کنم که فرزندم این راه را انتخاب کرد و در این راه به آرزویش رسید، از خدا می‌خواهم رهبرمان را حفظ کند و به او سلامتی بدهد.

94/11/24 - 11:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن