تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804054914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح کرد نتایج پروژه جدید اکتشاف نفت در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب تشریح کرد
نتایج پروژه جدید اکتشاف نفت در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب
مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب جزئیات طرح جدید لرزه‌نگاری در یکی از میادین بزرگ نفت را تشریح کرد و گفت: ظرفیت فرآورش نفت نمکی کشور حدود ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

خبرگزاری فارس: نتایج پروژه جدید اکتشاف نفت در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی پور همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در تشریح عملکرد شرکت مناطق نفت خیز جنوب، با بیان این که 39 پروژه صنعتی و عمرانی در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب آماده افتتاح در دهه مبارک فجر است، گفت: اعتبار ریالی این پروژه‌ها بیش از یک‌هزار و 700 میلیارد ریال و اعتبار ارزی آن ها  حدود 90 میلیون دلار بوده که از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران تامین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: توسعه مجتمع نفت نمک زدایی اهواز-2 بنگستان، فاز دوم پروژه لرزه نگاری  میدان بی بی حکیمه، احداث 22 کیلومتر خط لوله 6 اینچ تامین گاز سوخت طرح آماک، خرید و نصب دو ردیف تراکم جدید در ایستگاه‌های تزریق گاز 500 و 700 کرنج، احداث 45 کیلومتر خط لوله 8 اینچ انتقال نفت واحد بهره‌برداری نفت سفید، احداث خط لوله 8 اینچ در محدوده سد بالارود، طرح تفکیک و فرآورش نفت شیرین و نمکی رامشیر و ساماندهی و توسعه چندراهه اقماری در مرکز مخزن منصوری بنگستان از جمله پروژه های صنعتی قابل افتتاح در ایام دهه فجر به شمار می‌رود.

افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی ایران

این مقام مسئول در خصوص پروژه توسعه ظرفیت مجتمع نفت نمک زدایی اهواز 2 بنگستان، اطهار کرد: با تکمیل و راه اندازی این پروژه که شامل احداث تسهیلات فرآورشی جدید است، ظرفیت فرآورش نفت نمکی کشور حدود 30 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

عالی پور افزود: تجهیزات نصب شده در این پروژه شامل دستگاه‌های دیسالتر، هیتر، مخازن تحت فشار، کوره‌های پیش گرمکن نفت و تأسیسات جانبی بوده است.

اعلام نتایج پروژه جدید اکتشاف نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به این که پروژه لرزه‌نگاری سه بعدی میدان نفتی بی‌بی‌حکیمه یکی از بزرگ ترین پروژه‌های لرزه نگاری در خشکی است، بیان کرد: عملیات این پروژه به منظور برداشت اطلاعات لرزه‌نگاری سه بعدی در میادین نفتی بی‌بی‌حکیمه، کیلور کریم و سیاه مکان در گستره‌ای به وسعت 2500 کیلومتر مربع در مدت 34 ماه انجام و در موعد مقرر پایان یافت.

وی افزود: با پردازش و تفسیر اطلاعات جمع آوری شده از این پروژه، نقشه‌های جدید عمقی از وضعیت ساختمان مخازن آسماری، بنگستان و خامی این میادین تهیه خواهد شد که در بهبود عملیات و صرفه‌جوئی در هزینه حفاری چاه‌ها و افزایش تولید و فرآیند توسعه میادین نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

اجرای طرح جدید تزریق گاز به مخازن نفت

عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران درباره پروژه افزایش توان تزریق گاز در میادین کرنج و پارسی هم اظهار کرد: این طرح به منظور افزایش توان تزریق در مخازن کرنج و پارسی از روزانه 900 میلیون فوت مکعب به یک میلیارد و 100 میلیون فوت مکعب اجرا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح شامل افزایش ردیف‌های تراکم گاز با نصب یک ردیف توربوکمپرسور 17 مگاواتی جدید در ایستگاه 700 پارسی و یک ردیف الکتروکمپرسور 3.5 مگاواتی در ایستگاه تزریق گاز شماره 500 کرنج و توسعه شبکه تزریق گاز و تسهیلات سرچاهی برای سه حلقه چاه تزریقی جدید است که با موفقیت به پایان رسیده است.

این مقام مسئول در خصوص مزیت‌های اجرای این طرح هم توضیح داد: میادین نفتی کرنج و پارسی نقش عمده‌ای در تولید نفت کشور دارند و افزایش ظرفیت تزریق گاز به آن ها امکان جبران کاهش گاز تزریقی در زمستان را به علت افزایش مصارف خانگی و صنعتی و در نتیجه تولید صیانتی از مخازن را فراهم می‌کند.

عالی پور در ادامه با اشاره به اجرای طرح کوتاه مدت تفکیک و فرآورش نفت شیرین و نمکی رامشیر، گفت: این طرح با هدف افزایش تولید نفت از 35 هـزار به بیش از 50 هزار بشکه در روز، تولید همزمان نفت نمکی و غیرنمکی به صورت مجزا در این میدان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب جلوگیری از کاهش تولید در زمان تعمیرات ‌اساسی و جمع آوری کامل گاز همه مراحل تفکیک و کاهش آلودگی محیط زیست را از دستاوردهای این پروژه اعلام کرد.

94/11/21 - 14:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن