تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804532270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهاد دانشگاهی در اقتصاد و ایجاد اشتغال نقش بیشتری ایفا می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس جهاد دانشگاهی کشور :
جهاد دانشگاهی در اقتصاد و ایجاد اشتغال نقش بیشتری ایفا می کند

قزوین


شناسهٔ خبر: 3047143 - سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
استانها > قزوین

قزوین- رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی با ظرفیت مناسب، توانمندی و تجارب خوبی که دارد می تواند در توسعه علمی و اقتصادی کشور نقش بیشتری ایفا کند. به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا طیبی ظهر سه شنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین اظهار کرد: دولت بیش از هر زمان دیگری به فعالیت جهادگران جهاد دانشگاهی در همه حوزه ها و کار افرینی دانشگاه ها نیازمند است و در این میان این نهاد می تواند با تولید و تجاری سازی نتایج تحقیقات خود بخصوص در حوزه صنعت علاوه بر درآمدزایی در حل مشکلات جامعه از جمله اشتغال جوانان و توسعه کشور هم نقش موثری ایفا کند. وی افزود: جهاد علمی توان توسعه علمی و فناوری در کشور را دارد و با توانمندی ها و تجاربی که به دست آورده توان حرکت در مرزهای علم و دانش را دارد. طیبی تصریح کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلفی از جمله حوزه های ناباروری، سلول های بنیادی، نانو تکنولوژی، تولید دارو، صنایع و انواع فرستنده های رادیویی، صنعت نفت و بسیاری از بخش های دیگر به گونه ای رشد و پیشرفت کرده که توان رقابت با محصولات و تولیدات خارجی را دارد. طیبی یادآورشد: بر اساس نقشه جامع علمی، مبنای پیشرفت کشور تکیه به توان داخلی است و طرح  نقشه جامع علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و تصویب شده و در بسیاری از حوزه ها جهاد دانشگاهی می تواند با تکیه بر این سند و نیازها و اولویت های مناطق، فعالیت ها و برنامه های خود را پیش ببرد. وی گفت: درمان ناباروری با روش کنترل از راه دور و احیای فرش قزوین به عنوان نمونه ای از محورهای مهم فعالیت جهاد دانشگاهی  استان قزوین است که نشان می دهد این ظرفیت و توانمندی در خدمت توسعه استان است که با شناسایی زمینه های همکاری مشترک باید از توان و ظرفیت جهاد دانشگاهی براساس مزیت های استان استفاده مطلوب کرد. طیبی گفت: جهاد در حوزه گردشگری و پزشکی نیز از تجربیات خوب و مناسبی برخوردار است که با استفاده از آن می توان کارهای بزرگ و مهمی را اجرایی کرد. وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی حق ورود به دسته بندی های سیاسی را ندارد خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در پیگیری و انجام مجموعه برنامه ها و فعالیت های خود باید با مدیریت ارشد استان هماهنگ باشد و حق ورود به  صف بندی ها و جناح بندی های سیاسی و حزبی را ندارد.

امضا تفاهم نامه مشترک همکاری دستگاه ها با جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک فریدون همتی استاندار قزوین نیز در این دیدار از امضای تفاهم نامه مشترک با جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی با همکاری دستگاه های اجرایی با محوریت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری باید با انجام یک بررسی و کار تخصصی و جامع بتواند زمینه و محور همکاری مشترک را شناسایی و اولویت بندی کند تا با انعقاد و امضای یک تفاهم نامه مشترک بتوانیم فعالیت های جدید، خلاقانه و موثری را در استان انجام دهیم.

وی با اشاره به قابلیت ها و زمینه های همکاری و فعالیت جهاد دانشگاهی در استان اظهارداشت: در بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری، امور آب، پزشکی و سایر محورها و موضوعات اولویت دار می توان از ظرفیت و توانمندی های این نهاد برای اجرای طرح ها، برنامه ها و کارهای جدید استفاده کرد. استاندار بیان کرد: کمبود آب و ضرورت ساماندهی آن به عنوان یکی از اولویت ها و دغدغه های استان است و دشت قزوین با داشتن توان و پتانسیل بالا برای تولید و تامین مایحتاج عمومی هنوز نتوانسته نقش خود را بخوبی ایفا کند و متاسفانه به دلیل بی برنامگی و نبود مدیریت منسجم و کارآمد با اجرای سیستم های نوین در بخش های کشاورزی و امور آب هنوز آب مورد نیاز این بخش از منابع زیرزمینی تامین می شود. وی تصریح کرد:  در حال حاضر ۷۸۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت از منابع آبی زیرزمینی صورت می گیرد که تهدیدی جدی برای آینده استان است و اگر این وضعیت مدیریت و کنترل نشود با چالش های جدی روبرو خواهیم شد. استاندار ادامه داد: در کنار همه این مشکلات، توسعه کمی و کیفی کشاورزی از اولویت ها و دغدغه های اصلی و مهم کشور است که علاوه بر تولید محصولات مورد نیاز می تواند زمینه اشتغال زایی، رونق اقتصادی و رشد صادرات غیر نفتی را به دنبال داشته باشد که این مسائل باید در کنار یکدیگر دیده شده و مدیریت شود. استاندار قزوین گفت:برای ساماندهی و مدیریت این موضوع نیازمند مدیریت علمی و دقیق منابع آبی هستیم تاضمن رونق بخشیدن به حوزه تولید و اشتغال، از منابع آبی صیانت کرده و  بحران و کمبود آب را پشت سر بگذاریم. همتی با اشاره به پایین بودن نرخ بهره وری در واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد: حوزه صنعت نیز از گستردگی و تنوع بالایی در استان قزوین برخوردار است اما به دلیل پایین بودن بهره وری که موجب افزایش هزینه های تولید شده با چالش مواجه است که در این خصوص باید زمینه تحقق سهم ۵.۲  درصدی صنعت در رشد اقتصادی ۸ درصدی را فراهم کنیم که این موضوع می تواند در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گیرد. استاندار بیان کرد: حوزه های گردشگری و علوم پزشکی از دیگر زمینه های فعالیت و ضرورت های مهم استان است که می تواند در اولویت کارهای جهاد دانشگاهی برای همکاری مشترک قرار گیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن