تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798776749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت مهمان؛ سرگی کاژامیوکین انقلاب اسلامی ایران و معرفی نظم نوین جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت مهمان؛ سرگی کاژامیوکین
انقلاب اسلامی ایران و معرفی نظم نوین جهانی
انقلاب اسلامی ایران نظم نوینی را به جهان معرفی کرد و در حال حاضر به عامل ثبات خاورمیانه تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی ایران و معرفی نظم نوین جهانی



«سرگئی کاژامیوکین» تحلیلگر سیاسی روزنامه «پراودا» چاپ مسکو در یادداشتی اختصاصی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، دیدگاه‌های خود در خصوص نقش انقلاب اسلامی در پیشرفت‌های ایران در سطح ملی و بین‌المللی را در میان گذاشت. 
در این یادداشت آمده است: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مناسبت بسیار مغتنمی است تا در خصوص جایگاه امروز ایران و موفقیت‌های حیرت انگیز آن صحبت کنیم. 
به اعتقاد من ایران یک نمونه منحصر به فرد از ترکیب سنت و نوآوری است. رهبری و دولت جمهوری اسلامی همواره به ارزش‌های مردم خود که در طول قرن‌ها شکل گرفته و ماهیت زندگی آن‌ها را تشکیل می‌دهند، ارج نهاده‌اند چرا که می‌دانند بی‌توجهی به ارزش‌ها و کمرنگ شدن آن‌ها بدون تردید زمینه برای انحطاط اخلاقی و در پی آن نفوذ فرهنگی و سپس توسعه‌طلبی سیاسی غرب را فراهم خواهد کرد. چیزی که در زمان شاه به وفور مشاهده می‌شد. اتحاد جماهر شوروی دقیقا مواجه با این سرنوشت شده بود؛ پس از سال 1953 رهبران شوروی، هویت فرهنگی و تمدنی خود را‌‌ رها کردند و در جامعه مصرف‌گرایی و ارزش‌های مادی و حرص و آز رواج یافت که در ‌‌نهایت منجر به فروپاشی شد. 
اما با وجود منحصر به فرد بودن نظام سیاسی جمهوری اسلامی و تهدیدات بسیار زیاد علیه آن، هرگز ایران درهای خود را بر روی جهان مسدود نکرد و برخلاف برخی از کشور‌ها پایبندی به شعائر و سنت‌ها نیز موجب محدود شدن آن نشده است. رهبری و دولت ایران با اتکا به شعائر و سنت‌ها می‌خواهند ایران را مدرن، قوی و قادر به پاسخگویی به تمام چالش‌ها کنند. چنین حرکت دقیق و حسابشده‌ای تمام جنبه‌های زندگی جمهوری اسلامی را فرا گرفته است. 
سیستم سیاسی ایران منحصر به فرد بوده و در برابر مردود دانستن مدیریت سلطنتی، بسیاری از عناصر فرهنگ سیاسی غرب را نیز نمی‌پذیرد. 
این نظام سیاسی به حدی از پویایی برخوردار است که قدرت روحانیت (حاکمیت اسلامی) و اصول دموکراسی حقیقی (نه نمایشی) را توأم کرده است. این سیستم با ماهیت جامعه ایران سازگار بوده و بنابراین بسیار هم موثر می‌باشد. خط مشی و مسیر توسعه و تعالی ایران به صورتی طراحی و اجرا می‌شود که رفت و آمد و تعویض نخبگان بر آن تاثیر خاصی ندارد. 
در حوزه اقتصاد نیز تعادل منطقی بین مکانیسم‌های بازار و تنظیم دولتی و بخش‌های عمومی تعاونی (کافی است از بنیادهای اسلامی یاد شود) وجود دارد. 
برخلاف پادشاهی‌های عربی همسایه ایران که تنها زندگیشان فقط وابسته به نفت و گاز است، جمهوری اسلامی به صورت واقعی به اقتصاد خود تنوع بخشید و حوزه‌های بسیار گسترده‌ای را ایجاد کرد که ماشین سازی، فناوری اطلاعات، مجتمع نظامی-صنعتی و... از آن جمله می‌باشند. این بود که ایران حتی در شرایط تحریم‌های فوق العاده سنگین جایگاه یک کشور در حال رشد و توسعه پویا و از نظر صنعتی توسعه یافته را پیدا کرد که در دنیا بی‌نظیر می‌باشد.  امروز ایران روند نوسازی مستقل و مختص خود را پیاده می‌کند. اغراق نیست اگر بگوئیم که جمهوری اسلامی به باقی دنیا گزینه و آلترناتیو نظم جدید جهانی را معرفی کرده و طبیعی است که باعث ناراحتی شدید آمریکا و اقمار آن مانند عربستان سعودی، اسرائیل و غیره شده است. البته آن‌ها وجود چنین یک گزینه‌ای را نمی‌خواهند و تحمل دیدن چنین یک کشور مستقل و قوی را ندارند. به این دلیل است که با استفاده از تمام امکانات همیشه به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی می‌گردند ولی ناکام می‌مانند چرا که رهبری ایران ضمن ترکیبی از ثبات و استحکام و دیپلماسی ماهرانه موفق به دفاع سربلندانه از منافع ملی خود شده است. 
با شرایطی که ایران امروز دارد، اکنون انقلاب اسلامی به عامل اصلی ثبات در خاورمیانه تبدیل شده است. به دلیل موقعیت و موضعگیری‌های جمهوری اسلامی است که این منطقه به مستعمره جدید آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی تبدیل نشده است. 
ما امیدواریم که در ادامه این روند ایران ادامه یابد زیرا منافع ایران با همه بشریت عاقل در همسویی قرار دارد. 
امنتهای پیام/ح

http://fna.ir/63TE2R





94/11/20 - 13:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن