تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815549516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رزمایش 150 هزار نفری عربستان و همپیمانان/ هدف مقابله با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: «نمی‌دانیم، ورود به دو جنگ، یکی در یمن و دیگری در سوریه بر اساس کدام قواعد نظامی است؛ آن هم وقتی که در اولی هنوز به پیروزی نرسیده‌ای. آیا عربستان قدرت سوم جهانی است و ما خبر نداشتیم؟»

به گزارش تراز ،به دنبال تنش های سیاسی عربستان با ایران، اینک سعودی ها وارد مرحله جدیدی از مقابله با ایران شده اند. اخیرا مسئله برگزاری رزمایشی تحت عنوان «رعدالشمال» با حضور نیروی های اردن، مصر، و پاکستان و برخی کشورهای عربی در منطقه «حفر الباطن» عربستان با مشارکت ارتش این کشور با هدف تهدید ایران مطرح شده است.

ناظران محافل سیاسی معتقدند که برگزاری این رزمایش مشترک پیام آشکاری برای مقابله با سیاست های ایران در پی تنش سیاسی میان ریاض و تهران محسوب می شود. کشورهای همپیمان ریاض نیروهای خود را اخیرا به محل رزمایش اعزام کرده اند و  خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گزارش داده که رزمایش «رعدالشمال» طی 48 ساعت آینده در عربستان برگزار خواهد شد.

"عبدالباری عطوان" تحلیلگر برجسته عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی‌الیوم در سرمقاله امروز این روزنامه به بخشی از اهداف پشت پرده از برگزاری رزمایش مذکور پرداخت و نوشت: «عربستان از آمادگی 150 هزار نیرو برای مبارزه با تروریسم سخن گفت و قرار است مانور نظامی با کشورهای دیگر همچون مصر و سودان و اردن تحت عنوان «رعد الشمال» برگزار کند.»

عطوان در ادامه نوشت: «هدف عربستان از اعلام آمادگی 150 هزار نظامی دو چیز است:
1- فرار از هر گونه شکست سیاسی و روحی در سوریه و انتقام از دولت این کشور پس از آن‌که در طول پنج سال میلیاردها دلار برای براندازی دولت سوریه هزینه کرده است.
2- مقابله با ایران از طریق تشکیل ائتلاف سیاسی و نظامی «سنی» و به کارگیری تمام امکانات نظامی و مالی برای رسیدن به این هدف تا «محور ایرانی» که سوریه از اضلاع آن است را شکست دهد.
عطوان در ادامه طی مطلبی به هدفمند بودن رزمایش «رعد الشمال» در جهت مقابله با ایران اشاره می کند و می نویسد: «چگونه ممکن است آنکارا از یک سو اجازه ورود تروریست ها از خاک ترکیه به سوریه را می دهد تا «داعش» و «النصره» و دیگر گروه های تروریستی در سوریه مستقر شوند و از سویی همین ترکیه مجوز ورود 150 هزار نیرو «صرفا» برای شکست این گروه های تروریستی را صادر کند؟!»
این نویسنده معروف دنیای عرب تأکید می‌کند: «اعزام 150 هزار نیرو به سوریه در چارچوب برنامه ریزی قبلی آمریکا صورت می‌گیرد. سناتور «لنزی گراهام» در سپتامبر سال گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آمریکا در حال فراهم آوردن مقدمات برای اعزام 100هزار نیرو به سوریه برای مبارزه با داعش است که 90 هزار نفر از آنها از کشورهای عربی است و باقی از کشورهای غربی.»
وی افزود: «شاه عربستان گفته که ما در امور دیگران دخالت نمی‌کنیم و دیگران هم در امور ما دخالت نکنند، اگر دخالت نظامی در سوریه و پنج سال حمایت مالی و نظامی از معارضان این کشور و راه انداختن جنگ یمن و کشتن ده ها هزار نفر از مردم این کشور، دخالت در امور دیگران نیست؛ پس چیست؟»
سردبیر رأی الیوم در پایان نوشت: «نمی‌دانیم، ورود به دو جنگ، یکی در یمن و دیگری در سوریه بر اساس کدام قواعد نظامی است؛ آن هم وقتی که در اولی هنوز به پیروزی نرسیده‌ای. آیا عربستان قدرت سوم جهانی است و ما خبر نداشتیم؟ این قدرت و اراده جنگ در طول 60 سال گذشته در جنگ علیه اسرائیل کجا بود؟»




منبع: جام نیوز







زمانبندی انتشار: 20 بهمن 1394 - 08:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن