تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنتاگون اوباما تصوير امريكاي بوش را منتشر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پنتاگون اوباما تصوير امريكاي بوش را منتشر كرد
وزارت دفاع دولت اوباما بعد از حدود يك دهه مجادله حقوقي بر سر محرمانه نگه داشتن تصاوير مربوط به شكنجه زندانيان توسط نيروهاي امريكايي در جريان جنگ‌هاي عراق و افغانستان، سرانجام در آستانه اوج گرفتن رقابت‌هاي انتخاباتي 198 تصوير از زندانيان شكنجه شده در عراق در دوران بوش را منتشر كرد.
به گزارش ايسنا، اكثر اين تصاوير به صورت نماي بسته از بدن‌هاي شكنجه شده اين زندانيان گرفته شده و آثار كبودي و جراحت را بر بدن آنها نشان مي‌دهند. اين تصاوير مربوط به بازرسي‌هاي داخلي ارتش امريكا است و تاريخشان به سال‌هاي 2003 تا 2006 و در زمان رخ دادن جنگ‌هاي عراق و افغانستان در دوران دولت جورج دبليو بوش بازمي‌گردند. تعدادي از اين تصاوير واقعاً دلخراش هستند. اتحاديه آزادي‌هاي مدني امريكا كه در سال 2004 براي انتشار يافتن اين تصاوير شكايت كرده بود به دنبال دستيابي به اين 198 تصوير آنها را روي وب‌سايتش منتشر كرد. اين اتحاديه همچنان به دنبال انتشار 1800 تصوير ديگر مربوط به بازرسي داخلي از ارتش امريكاست كه پنتاگون همچنان به شكل محرمانه نگه داشته است. آلكس عبدو، يك وكيل اتحاديه آزادي‌هاي مدني امريكا كسي است كه از سال 2005 تاكنون براي شكايت به منظور انتشار اين عكس‌ها مبارزه كرده است.  نورين شاه، مدير برنامه حقوق بشر و امنيت امريكا در عفو بين‌الملل در بيانيه‌اي اظهار كرد: تصاويري كه امروز منتشر شدند تنها نشان‌دهنده بخش كوچكي از واقعيت وحشتناك اعمال شكنجه از جانب دولت امريكا هستند. اتحاديه آزادي‌هاي مدني امريكا بعد از آن اقدام به شكايت براي منتشر شدن اين تصاوير كرد كه در سال 2004 تصاوير سربازان امريكايي كه در حال شكنجه زندانيان عراقي در زندان ابوغريب بودند منتشر شد. در آن زمان وكلاي دولت امريكا استدلال مي‌كردند كه انتشار اين تصاوير مي‌تواند به امنيت ملي امريكا آسيب فراوان وارد كند زيرا تروريست‌ها از آنها براي تبليغات عليه امريكا استفاده مي‌كنند. باراك اوباما رئيس جمهور امريكا در سال 2009 تمايل داشت كه همه اين تصاوير منتشر شود اما بعد از اعتراضات دولت عراق و فرمانده نظاميان امريكايي در عراق از انجام اين كار منصرف شد. ماه نوامبر گذشته اشتون كارتر، وزير دفاع امريكا تصميم گرفت كه با انتشار 198 تصوير موافقت كند. انتظار مي‌رفت اين تصاوير در پايان ماه ژانويه منتشر شوند اما پنتاگون اعلام كرد به علت وقوع توفان و كولاك در امريكا انتشار اين تصاوير را به تأخير مي‌اندازد. حالا در آستانه انتخابات اين تصاوير منتشر شده است.

منبع : ايسنا



تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن