تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804766734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 7 هزار و 340 تعرفه گمرکی بیانگر فضای نامناسب کسب و کار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران: وجود 7 هزار و 340 تعرفه گمرکی بیانگر فضای نامناسب کسب و کار است معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران گفت : وجود هفت هزار و 340 تعرفه گمرکی بیانگر نامناسب بودن فضای کسب و کار و مانع بزرگی در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی به بازارهای جهانی است.
۱۳۹۴ جمعه ۱۶ بهمن ساعت 14:02

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مظفر علیخانی روز جمعه در اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران افزود: بازار بزرگ 80 میلیون نفری ایران انگیزه حضور شرکت های خارجی را در این بازار بیشتر کرده و انجام سرمایه گذاری های مشترک با این شرکت ها به نفع صادرات غیرنفتی و رشد اقتصاد ملی خواهد بود.
وی گفت: با اجرایی شدن برجام و سفر هیات های تجاری به ایران چشم اندازهای رونق کسب و کار در اقتصاد ملی ایران فراهم شده است.
علیخانی با بیان اینکه پس از توافق ایران با گروه 1+5 تاکنون 150 هیات سیاسی و تجاری به ایران سفر کرده اند، گفت: در دوران جدید همدلی و همکاری بین دولت و بخش خصوصی صدور کالا و خدمات را به اقصی نقاط جهان بیش از پیش تقویت کرده است.
وی در این کنفرانس که با حضور شرکت های کوچک و متوسط، کارشناسان و پژوهشگران اقتصادی در دانشگاه بهشتی در حال برگزاری است ، افزود: در دوره جدید با لغو تحریم ها دولت، بخش خصوصی، تشکل های صادراتی فعالان اقتصادی در شرکت های کوچک و متوسط به دنبال رونق فضای کسب و کار در ایران هستند.
وی تاکید کرد: در دوران جدید اگر نتوانیم موانع رونق کسب و کار را برطرف کنیم بار دیگر به فرصت سوزی در اقتصاد ملی متهم خواهیم شد.
علیخانی یادآور شد: در سال های گذشته به دلایل مختلف، تولید، تجارت و صادرات با مشکلات عدیده ای مواجه شد اما هم اکنون با رفع تحریم ها شرایط مناسبی برای همکاری های شرکت های ایرانی و خارجی فراهم شده است.
وی تسهیل صادرات کالاهای ایرانی در دوران پساتحریم را خواستار شد و گفت: 30 دستگاه اجرایی در صدور مجوز صادرات کالا در ایران ایفای نقش می کنند و 45 قانون نیز در تجارت فرامرزی ایران حاکم است.
علیخانی یادآور شد: گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرزبان اقتصادی در تسهیل صادرات کالاهای غیرنفتی نقش مهمی ایفا می کند و تجار باید با کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده به صادرات کالا و خدمات خود رغبت بیشتری نشان دهند.
وی گفت: دریافت عوارض از فعالان اقتصادی در کشورمان بیشتر است در حالی که سالانه 20 میلیارد دلار کالا به کشور بدون دریافت هیچ گونه عوارضی قاچاق می شود. و این وضعیت موجب کاهش 30 تا 70 میلیارد تومانی عوارض از این کالاها می شود.
وی به موضوع دیپلماسی سیاسی اشاره کرد و گفت: در دیپلماسی سیاسی باید صادرات اولین اولویت باشد و رایزنان بازرگانی در سفارتخانه های خارج از کشور می توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند .
عضو اتاق ایران گفت: در دوران تحریم عراق، افغانستان، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و روسیه هدف صادرات اصلی ایران بودند اما با لغو تحریم ها فضای مناسبی برای صادرات کالای ایران به اقصی نقاط مختلف جهان فراهم شده است.
وی گفت: در افزایش صادرات کالا و خدمات مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار می توانند نقش مهمی ایفا کنند و منطقه آزاد چابهار در صادرات کالا و خدمات ایران به افغانستان بازارهای مناسبی را برای صادرات کالاهای غیرنفتی فراهم می کند.
وی در پایان ترسیم نقشه راه برای استراتژی صادرات ایران به بازارهای منطقه ای و بین المللی را خواستار شد و گفت: با ترسیم نقشه راه نقش دولت و بخش خصوصی در صادرات کالا و خدمات ایران به خوبی مشخص می شود تا ما بتوانیم در این بازارها به صورت قدرتمند حضور پیدا کنیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن