تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799021024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی اخلاقی های مجازی در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بی اخلاقی های مجازی در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی!
این روزها کوچه پس کوچه های فضای مجازی تبدیل به محلی برای وقت گذرانی بعضی از افراد که طرز برخورد در محیط عمومی را نمی دانند شده است.
به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که شبکه های اجتماعی پر شده از بی اخلاقی های مجازی، هر چند که فضای اینترنت فضایی مجازی است، امّا باید بپذیریم که پشت هر مانیتوری یک انسان واقعی نشسته، نه یک موجود مجازی و غیر واقعی! مخاطب ما انسانی است که روح دارد، از احساسات انسانی برخوردار است و برای شخصیت خود ارزش قائل است.


بی اخلاقی های مجازی در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی!



وقتی فضای مجازی اینترنت را با فضای واقعی یکسان دیدیم، در آن صورت کاملاً متوجّه می­ شویم که زشتی دروغ و بی نزاکتی و بد اخلاقی تنها مخصوص دنیای واقعی نیست بلکه انجام چنین کارهایی حتی در فضای به ظاهر مجازی اینترنت هم قبیح و بلکه حرام است.


 

بی اخلاقی های مجازی در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی!



این آدم ها مدام انگشت اشاره شان را روی صفحۀ تلفن همراه ُسر می دهند و عکسهای دیگران را یکی یکی مرور می کنند. روی بعضی از عکسها مکث می کنند؛ ضربۀ آرامی به عکس زده و صبر می کنند تا عکس در سایز بزرگ بالا بیاید. گاهی با دیدن برخی عکسها هیجان زده می شوند و در ذهنشان می گویند می خواهم با او ارتباط برقرار کنم.



بی اخلاقی های مجازی در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی!





متین السادات نصری روانشناس و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار  اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران در خصوص بی اخلاقی های گاه بی گاه مردان و زنان در فضای های مجازی گفت: متأسفانه در خصوص فرایند اجتماعی شدن ما ضعف هایی داریم، یعنی آدم ها نه در کودکی بلکه در بزرگسالی باید یاد بگیرند که ارتباط محترمانه و مبتنی بر قواعد و اخلاق چگونه است، حفظ شأن آدم ها یعنی چه، حقوق طبیعی هر آدم چیست، آنها باید درک کنند که فضای مجازی مکان هر سخن و هر رفتاری نیست و چه هنجارهایی را باید در ارتباط با دیگران رعایت کنند، اینکه نوع پوشش یا آرایش یک دختر یا زن در یک عکس به معنای " دعوت نامه" نیست. کم نیستند کسانی که در شبکه های اجتماعی بیشتر از آنکه نشان دهند آدم اند، نشان می دهند انگار هویت انسانی ندارند. 


وی در ادامه گفت: در این خصوص مسأله دیگر جامعه ما "بی اخلاقی" در فضای مجازی است. آدمهای حریص، بی تعهد، محروم، سرگشته و مبهوت! که در ارسال پیام های بی شرمانه مقیّد به هیچ حد و مرز اخلاقی و عرفی نیستند.


این آدم ها که بی اخلاقی های مجازی را زیر پا می گذارند، احساس می کنند که هیچ کس آنها را نمی بیند. از هر عکسی خوششان آمد بی درنگ برای صاحب عکس پیشنهاد بیشرمانه می فرستند که ابتدای شروع این ارتباط با پیام لطفا خودتان را معرفی کنید از سن بگیرید تا متأهل یا مجرد بودن یا موقعیت اجتماعی صاحب عکس هیچ تأثیری در تصمیم آنان ندارد.


این روانشناس در ادامه اظهار داشت: البته ناگفته نماند که بخشی از همین آدمهای محروم و مبهوت که پیشنهادهای بی شرمانه می فرستند خودشان متأهل اند و البته بسیار هم سخت گیر برای همسرشان! شاید این دوره، دوره ای موقت باشد. یعنی آدمها با آزمایش و خطا؛ به تدریج باید یادبگیرند که چه هنجارهایی را باید در ارتباطات اجتماعی رعایت کنند ولی در این بین قطعا مشکلات و آسیب هایی بروز خواهد یافت که باید نسبت به آنها آگاه بود. این آسیبها در جاهایی بیشتر است که در آنها فاصله بین زندگی واقعی و آنچه در شبکه های اجتماعی جریان دارد بسیار زیاد است. 


نصری در پایان متذکر شد:حال بیاییم خودمان را جای همان خانمی بگذاریم که فقط با ظاهری آراسته عکس گرفته و در پروفایل شخصی خودش گذاشته و فقط و فقط برای خودش این کار را کرده است نه برای خود فروشی، این را درک کنیم که این خانم آشنای ما است و حتی او را به عنوان خواهر خود در نظر بگیریم.



گزارش از مریم عبدالهی





۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن